Montaż i eksploatacja środków transportu szynowego — Technik elektroenergetyk transportu szynowego
bg‑green
Interaktywne materiały sprawdzające
1
Ćwiczenie 1. - Technologia napraw układu hamulcowego
Ćwiczenie 1. - Technologia napraw układu hamulcowego1DHWlMSH8q
Technologia napraw układu hamulcowego2070Bardzo dobrze! Udało Ci się poprawnie rozwiązać test! Twój wynik jest pozytywny, więc należą Ci się solidne gratulacje!Niestety nie udało Ci się uzyskać pozytywnego wyniku testu. Zapoznaj się ponownie z filmem instruktażowym Technologia napraw układu hamulcowego pojazdu trakcyjnego i rozwiąż test jeszcze raz.
Test
Technologia napraw układu hamulcowego
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
20 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Technologia napraw układu hamulcowego
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Co to jest dokumentacja systemu utrzymania DSU? Możliwe odpowiedzi: 1. Całościowy dokument regulujący proces utrzymania pojazdu kolejowego., 2. Specyfikacja zakupu pojazdu kolejowego., 3. Dokument czyszczenia pojazdu., 4. Dokument dozorowy pojazdu.
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Co sprawdza pracownik podczas oględzin układu hamulcowego wózka pojazdu szynowego? Możliwe odpowiedzi: 1. Sprawdza stan zestawów kołowych., 2. Sprawdza stan silników trakcyjnych., 3. Sprawdza stan czopa skrętu., 4. Sprawdza stan okładzin/wstawek, tarcz hamulcowych i cylindrów hamulcowych.
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Za pomocą jakiego przyrządu dokonuje się sprawdzenia grubości tarczy hamulcowej? Możliwe odpowiedzi: 1. Suwmiarki, 2. Miarki, 3. Manometru, 4. Szczelinomierza
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. W czym zapisuje się wyniki pomiarów podczas wykonywania przeglądu? Możliwe odpowiedzi: 1. W zeszycie Mistrza, 2. W książce pokładowej pojazdu., 3. W arkuszach/załącznikach Dokumentacji Systemu Utrzymania., 4. W notesie.
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Skąd pobiera się części do naprawy pojazdów? Możliwe odpowiedzi: 1. Z szafki pracownika., 2. Z drugiego pojazdu., 3. Z magazynu, po sporządzeniu dokumentacji., 4. Ze sklepu z akcesoriami metalowymi.
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jaka instytucja dokonuje sprawdzenia zbiorników ciśnieniowych w pojazdach kolejowych? Możliwe odpowiedzi: 1. Urząd Transportu Kolejowego, 2. Techniczny Dozór Transportowy, 3. Inspekcja Transportu Drogowego, 4. Ministerstwo Infrastruktury
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Do czego służą podnośniki Kutroffa? Możliwe odpowiedzi: 1. Do wymontowania zestawów kołowych., 2. Do demontażu pantografu., 3. Do demontażu silnika trakcyjnego., 4. Do podniesienia pudła pojazdu i naprawy wózka.
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Podczas przeglądów niektóre podzespoły potrzebują odbiorów jak się one nazywają? Możliwe odpowiedzi: 1. Odbiory Komisaryczne., 2. Odbiory wyższego poziomu utrzymania., 3. Odbiory końcowe., 4. Odbiory nadzorcze.
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jaki element nie jest częścią podwozia pojazdu kolejowego? Możliwe odpowiedzi: 1. Wózek kołowy, 2. Zestaw kołowy, 3. Hamulec tarczowy, 4. Drzwi międzywagonowe
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jak powinien postąpić pracownik podczas wykrycia usterki sprężarki, która objęta jest gwarancją producenta? Możliwe odpowiedzi: 1. Powinien samodzielnie ją naprawić bez zgłoszenia mistrzowi., 2. Powinien naprawić sprężarkę razem z mistrzem., 3. Powinien przekazać urządzenie razem z dokumentacją dla producenta., 4. Nie musi nic robić, bo w zespole trakcyjnym jest więcej sprężarek.
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jak powinien postąpić pracownik, który wykryje podzespół wymagający legalizacji? Możliwe odpowiedzi: 1. Powinien zdemontować podzespół i przesłać do specjalistycznego warsztatu., 2. Może sam zalegalizować produkt przez podpis dokumentu., 3. Zgłasza konieczność legalizacji prezesowi firmy., 4. Nic nie robi.
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jaki podzespół nie jest częścią układu hamulcowego? Możliwe odpowiedzi: 1. Cylinder hamulcowy, 2. Sprężarka, 3. Tarcze hamulcowe, 4. Prędkościomierz
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jaka czynność nie obejmuje legalizacji pneumatycznego cylindra pneumatycznego? Możliwe odpowiedzi: 1. Czyszczenie, 2. Wymiana gumowej membrany, 3. Wymiana elementu na nowy, 4. Rozbiórka urządzenia
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jaki jest sprawdzany parametr/wymiar tarczy hamulcowej hamulca pneumatycznego pojazdu szynowego? Możliwe odpowiedzi: 1. Grubość tarczy hamulcowej, 2. Średnica tarczy hamulcowej, 3. Twardość tarczy hamulcowej, 4. Temperatura tarczy hamulcowej
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jaki pracownik wykonuje prace związane z obróbką i montażem elementów eksploatacyjnych pojazdów szynowych? Możliwe odpowiedzi: 1. Maszynista pojazdu kolejowego, 2. Rewident taboru, 3. Rzemieślnik, 4. Kierownik pociągu
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Do jakiego miejsca trafiają informacje diagnostyczne o stanie pojazdu, przekazywane zdalnie w nowoczesnych pojazdach? Możliwe odpowiedzi: 1. Do dyspozytora drużyny trakcyjnej, 2. Do punktów utrzymania, 3. Do najbliższego serwisu pojazdów, 4. Na tablet kierownika pociągu
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jak nazywa się procedura regulowania manometru za pomocą specjalnego urządzenia, do którego są odnoszone wyniki pomiarów? Możliwe odpowiedzi: 1. Idealizowanie, 2. Wzorcowanie, 3. Korektywa, 4. Profesjonalizowanie
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jakie specjalistyczny sprzęt służy do wzorcowania zaworów rozrządczych? Możliwe odpowiedzi: 1. Ława, 2. Lada, 3. Stół, 4. Kanapa
Odpowiedz poprawnie na zadane pytanie, wybierając jedną odpowiedź spośród podanych. Jaki poziom utrzymania nie istnieje w dokumentacji systemu utrzymania? Możliwe odpowiedzi: 1. P3, 2. P4, 3. P5, 4. P6
Uzupełnij luki przeciągając właściwe wyrazy z pola poniżej. Gotowy tekst ma stanowić spójną i logiczną całość dotyczącą dokumentacji technicznej pojazdu kolejowego. Część wyrazów została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego miejsca. Dokumentacja techniczna pojazdu kolejowego – to dokumenty, które zawierają następujące informacje: dane techniczno-1. ruchowe, 2. maksymalne, 3. promocyjne, 4. kontrolowania, 5. demontażu, 6. konstrukcyjne, 7. użytkowania, 8. utrzymania, warunki techniczne wykonania, odbioru i 1. ruchowe, 2. maksymalne, 3. promocyjne, 4. kontrolowania, 5. demontażu, 6. konstrukcyjne, 7. użytkowania, 8. utrzymania, warunki 1. ruchowe, 2. maksymalne, 3. promocyjne, 4. kontrolowania, 5. demontażu, 6. konstrukcyjne, 7. użytkowania, 8. utrzymania i wyniki badań, dane 1. ruchowe, 2. maksymalne, 3. promocyjne, 4. kontrolowania, 5. demontażu, 6. konstrukcyjne, 7. użytkowania, 8. utrzymania pojazdu kolejowego i jego zespołów oraz podzespołów.
Uzupełnij luki przeciągając właściwe wyrazy z pola poniżej. Gotowy tekst ma stanowić spójną i logiczną całość dotyczącą dokumentacji technicznej pojazdu kolejowego. Część wyrazów została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego miejsca. Dokumentacja techniczna pojazdu kolejowego – to dokumenty, które zawierają następujące informacje: dane techniczno-1. ruchowe, 2. maksymalne, 3. promocyjne, 4. kontrolowania, 5. demontażu, 6. konstrukcyjne, 7. użytkowania, 8. utrzymania, warunki techniczne wykonania, odbioru i 1. ruchowe, 2. maksymalne, 3. promocyjne, 4. kontrolowania, 5. demontażu, 6. konstrukcyjne, 7. użytkowania, 8. utrzymania, warunki 1. ruchowe, 2. maksymalne, 3. promocyjne, 4. kontrolowania, 5. demontażu, 6. konstrukcyjne, 7. użytkowania, 8. utrzymania i wyniki badań, dane 1. ruchowe, 2. maksymalne, 3. promocyjne, 4. kontrolowania, 5. demontażu, 6. konstrukcyjne, 7. użytkowania, 8. utrzymania pojazdu kolejowego i jego zespołów oraz podzespołów.
Ri36iSXS0KsQh2
Uzupełnij luki przeciągając właściwe wyrazy z pola poniżej. Gotowy tekst ma stanowić spójną i logiczną całość dotyczącą dokumentacji systemu utrzymania. Część wyrazów została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego miejsca. Dokumentacja systemu utrzymania (1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich) – zbiór informacji i danych niezbędnych w procesie utrzymania określonego 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich pojazdu trakcyjnego zestawionych w jednym opracowaniu obejmującym: opis funkcjonalny pojazdu trakcyjnego z podziałem na jego elementy składowe, opis czynności 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich i 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich, instrukcje 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich i montażu, zestawienie parametrów mierzonych w procesie przeglądu i naprawy oraz opis metod pomiaru, wzory kart 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich z wykazem wartości konstrukcyjnych, ponaprawczych i 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich parametrów dla zespołów, podzespołów i elementów pojazdu trakcyjnego itd.
Uzupełnij luki przeciągając właściwe wyrazy z pola poniżej. Gotowy tekst ma stanowić spójną i logiczną całość dotyczącą dokumentacji systemu utrzymania. Część wyrazów została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego miejsca. Dokumentacja systemu utrzymania (1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich) – zbiór informacji i danych niezbędnych w procesie utrzymania określonego 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich pojazdu trakcyjnego zestawionych w jednym opracowaniu obejmującym: opis funkcjonalny pojazdu trakcyjnego z podziałem na jego elementy składowe, opis czynności 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich i 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich, instrukcje 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich i montażu, zestawienie parametrów mierzonych w procesie przeglądu i naprawy oraz opis metod pomiaru, wzory kart 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich z wykazem wartości konstrukcyjnych, ponaprawczych i 1. promocyjnych, 2. demontażu, 3. pomiarowych, 4. dozoru, 5. przeglądowych, 6. DSU, 7. kresowych, 8. budowy, 9. obchodu, 10. typu, 11. naprawczych, 12. średnich parametrów dla zespołów, podzespołów i elementów pojazdu trakcyjnego itd.
Ćwiczenie 3. - Elementy układu hamulcowego
Ćwiczenie 3. - Elementy układu hamulcowego2DZlScoRTB
R1973V7SfkTkQ2
Dopasuj część składową podzespołu lub jej rodzaj do podzespołu głównego który razem współtworzą. Przykładem jest np. HAMULEC, który może być TARCZOWY. Przeciągnij odpowiedni wyraz do podzespołu, tak by łączyły się logicznie. Wszystkie hasła podane w zadaniu muszą zostać przyporządkowane do danego podzespołu głównego. UKŁAD HAMULCOWY TARCZOWY Możliwe odpowiedzi: 1. Tarcza hamulcowa, 2. podwójny dzielony, 3. pałąk, 4. sworzeń, 5. hamowanie dla kolei dużych prędkości, 6. pojedynczy niedzielony, 7. pomocniczy, 8. główny, 9. Okładzina cierna, 10. sterujący KLOCEK HAMULCOWY Możliwe odpowiedzi: 1. Tarcza hamulcowa, 2. podwójny dzielony, 3. pałąk, 4. sworzeń, 5. hamowanie dla kolei dużych prędkości, 6. pojedynczy niedzielony, 7. pomocniczy, 8. główny, 9. Okładzina cierna, 10. sterujący HAMULEC SZYNOWY Możliwe odpowiedzi: 1. Tarcza hamulcowa, 2. podwójny dzielony, 3. pałąk, 4. sworzeń, 5. hamowanie dla kolei dużych prędkości, 6. pojedynczy niedzielony, 7. pomocniczy, 8. główny, 9. Okładzina cierna, 10. sterujący SPRZĘG ŚRUBOWY Możliwe odpowiedzi: 1. Tarcza hamulcowa, 2. podwójny dzielony, 3. pałąk, 4. sworzeń, 5. hamowanie dla kolei dużych prędkości, 6. pojedynczy niedzielony, 7. pomocniczy, 8. główny, 9. Okładzina cierna, 10. sterujący ZBIORNIK POWIETRZA Możliwe odpowiedzi: 1. Tarcza hamulcowa, 2. podwójny dzielony, 3. pałąk, 4. sworzeń, 5. hamowanie dla kolei dużych prędkości, 6. pojedynczy niedzielony, 7. pomocniczy, 8. główny, 9. Okładzina cierna, 10. sterujący
Dopasuj część składową podzespołu lub jej rodzaj do podzespołu głównego który razem współtworzą. Przykładem jest np. HAMULEC, który może być TARCZOWY. Przeciągnij odpowiedni wyraz do podzespołu, tak by łączyły się logicznie. Wszystkie hasła podane w zadaniu muszą zostać przyporządkowane do danego podzespołu głównego. UKŁAD HAMULCOWY TARCZOWY Możliwe odpowiedzi: 1. Tarcza hamulcowa, 2. podwójny dzielony, 3. pałąk, 4. sworzeń, 5. hamowanie dla kolei dużych prędkości, 6. pojedynczy niedzielony, 7. pomocniczy, 8. główny, 9. Okładzina cierna, 10. sterujący KLOCEK HAMULCOWY Możliwe odpowiedzi: 1. Tarcza hamulcowa, 2. podwójny dzielony, 3. pałąk, 4. sworzeń, 5. hamowanie dla kolei dużych prędkości, 6. pojedynczy niedzielony, 7. pomocniczy, 8. główny, 9. Okładzina cierna, 10. sterujący HAMULEC SZYNOWY Możliwe odpowiedzi: 1. Tarcza hamulcowa, 2. podwójny dzielony, 3. pałąk, 4. sworzeń, 5. hamowanie dla kolei dużych prędkości, 6. pojedynczy niedzielony, 7. pomocniczy, 8. główny, 9. Okładzina cierna, 10. sterujący SPRZĘG ŚRUBOWY Możliwe odpowiedzi: 1. Tarcza hamulcowa, 2. podwójny dzielony, 3. pałąk, 4. sworzeń, 5. hamowanie dla kolei dużych prędkości, 6. pojedynczy niedzielony, 7. pomocniczy, 8. główny, 9. Okładzina cierna, 10. sterujący ZBIORNIK POWIETRZA Możliwe odpowiedzi: 1. Tarcza hamulcowa, 2. podwójny dzielony, 3. pałąk, 4. sworzeń, 5. hamowanie dla kolei dużych prędkości, 6. pojedynczy niedzielony, 7. pomocniczy, 8. główny, 9. Okładzina cierna, 10. sterujący