Czynności związane z montażem lub demontażem elementów nawierzchni kolejowej
Słownik pojęć dla e‑materiału
E-materiały do kształcenia zawodowego
Montaż i demontaż elementów nawierzchni kolejowej
Wykonywanie i utrzymywanie nawierzchni kolejowej i podtorza - Monter nawierzchni kolejowej
bg‑green
Interaktywne materiały sprawdzające
11
Ćwiczenie 1. - Elementy nawierzchni kolejowej
Ćwiczenie 1. - Elementy nawierzchni kolejowej1D14guSoPJ
RLV1pfv9KFEMq1
Dopasuj części z których się składają do poszczególnych elementów nawierzchni kolejowej. SZYNA Możliwe odpowiedzi: 1. szyjka, 2. opornica, 3. podstawa, 4. Łapka eł pe dwa, 5. iglica, 6. krzyżownica, 7. śruba stopowa, 8. główka PRZYTWIERDZENIE TYPU K Możliwe odpowiedzi: 1. szyjka, 2. opornica, 3. podstawa, 4. Łapka eł pe dwa, 5. iglica, 6. krzyżownica, 7. śruba stopowa, 8. główka PÓŁZWROTNICA Możliwe odpowiedzi: 1. szyjka, 2. opornica, 3. podstawa, 4. Łapka eł pe dwa, 5. iglica, 6. krzyżownica, 7. śruba stopowa, 8. główka bez dopasowania Możliwe odpowiedzi: 1. szyjka, 2. opornica, 3. podstawa, 4. Łapka eł pe dwa, 5. iglica, 6. krzyżownica, 7. śruba stopowa, 8. główka
Dopasuj części z których się składają do poszczególnych elementów nawierzchni kolejowej. SZYNA Możliwe odpowiedzi: 1. szyjka, 2. opornica, 3. podstawa, 4. Łapka eł pe dwa, 5. iglica, 6. krzyżownica, 7. śruba stopowa, 8. główka PRZYTWIERDZENIE TYPU K Możliwe odpowiedzi: 1. szyjka, 2. opornica, 3. podstawa, 4. Łapka eł pe dwa, 5. iglica, 6. krzyżownica, 7. śruba stopowa, 8. główka PÓŁZWROTNICA Możliwe odpowiedzi: 1. szyjka, 2. opornica, 3. podstawa, 4. Łapka eł pe dwa, 5. iglica, 6. krzyżownica, 7. śruba stopowa, 8. główka bez dopasowania Możliwe odpowiedzi: 1. szyjka, 2. opornica, 3. podstawa, 4. Łapka eł pe dwa, 5. iglica, 6. krzyżownica, 7. śruba stopowa, 8. główka
Ćwiczenie 2. - Przyrządy wyrównawcze
Ćwiczenie 2. - Przyrządy wyrównawcze2D14guSoPJ
REIccKwQZtMlG2
Uzupełnij luki wyrazami podanymi poniżej. Uzupełniony tekst stanowi opis przyrządów wyrównawczych. To elementy 1. podsypki, 2. słońce, 3. iglic, 4. ślizgowe, 5. nawierzchni, 6. stałymi, 7. temperatura, 8. ruchomymi kolejowej układane w torach kolejowych na mostach i wiaduktach nad 1. podsypki, 2. słońce, 3. iglic, 4. ślizgowe, 5. nawierzchni, 6. stałymi, 7. temperatura, 8. ruchomymi łożyskami, w celu zapewnienia swobodnego przesuwu przęseł, na które działa 1. podsypki, 2. słońce, 3. iglic, 4. ślizgowe, 5. nawierzchni, 6. stałymi, 7. temperatura, 8. ruchomymi. Mają na celu kompensować wydłużenia termiczne i zapobiegać odkształceniom toru. Ich budowa obejmuje iglice, opornice oraz płyty 1. podsypki, 2. słońce, 3. iglic, 4. ślizgowe, 5. nawierzchni, 6. stałymi, 7. temperatura, 8. ruchomymi służące do mocowania przyrządów wyrównawczych do podrozjazdnic, a jednocześnie zapewniając swobodny przesuw 1. podsypki, 2. słońce, 3. iglic, 4. ślizgowe, 5. nawierzchni, 6. stałymi, 7. temperatura, 8. ruchomymi.
Uzupełnij luki wyrazami podanymi poniżej. Uzupełniony tekst stanowi opis przyrządów wyrównawczych. To elementy 1. podsypki, 2. słońce, 3. iglic, 4. ślizgowe, 5. nawierzchni, 6. stałymi, 7. temperatura, 8. ruchomymi kolejowej układane w torach kolejowych na mostach i wiaduktach nad 1. podsypki, 2. słońce, 3. iglic, 4. ślizgowe, 5. nawierzchni, 6. stałymi, 7. temperatura, 8. ruchomymi łożyskami, w celu zapewnienia swobodnego przesuwu przęseł, na które działa 1. podsypki, 2. słońce, 3. iglic, 4. ślizgowe, 5. nawierzchni, 6. stałymi, 7. temperatura, 8. ruchomymi. Mają na celu kompensować wydłużenia termiczne i zapobiegać odkształceniom toru. Ich budowa obejmuje iglice, opornice oraz płyty 1. podsypki, 2. słońce, 3. iglic, 4. ślizgowe, 5. nawierzchni, 6. stałymi, 7. temperatura, 8. ruchomymi służące do mocowania przyrządów wyrównawczych do podrozjazdnic, a jednocześnie zapewniając swobodny przesuw 1. podsypki, 2. słońce, 3. iglic, 4. ślizgowe, 5. nawierzchni, 6. stałymi, 7. temperatura, 8. ruchomymi.
Ćwiczenie 3. - Elementy nawierzchni kolejowej - montaż i demontaż
Ćwiczenie 3. - Elementy nawierzchni kolejowej - montaż i demontaż2DoQhSWeeH
Test wielokrotnego wyboru152370Świetnie, opanowałeś już zagadnienia związane z montażem, demontażem, a także utrzymaniem elementów infrastruktury kolejowej, tak trzymać!Niestety nie udało Ci się zaliczyć gry, zapoznaj się jeszcze raz z materiałami dydaktycznymi na stronie i spróbuj jeszcze raz.
Test
Test wielokrotnego wyboru
Liczba pytań:
15
Limit czasu:
23 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Test wielokrotnego wyboru
Pytanie
1/15
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Zaznacz materiały wykorzystywane do zabudowy przytwierdzenia typu K. Możliwe odpowiedzi: 1. śruba stopowa, 2. pierścień sprężysty, 3. śruba łubkowa, 4. łapka eł pe dwa
Wybierz narzędzia które przydadzą Ci się do montażu przytwierdzenia pośredniego typu K. Możliwe odpowiedzi: 1. klucz płaski, 2. klucz sztorcowy, 3. zakrętarka spalinowa, 4. kleszcze do szyn
W jakiej kolejności powinny być przytwierdzane dwie szyny podczas procedury wymiany szyny? Możliwe odpowiedzi: 1. najpierw prawa, potem lewa, 2. najpierw szyna skrajna, potem od wewnątrz toru, 3. bez znaczenia, 4. jednocześnie obie
Podczas wymiany pojedynczego podkładu istnieje konieczność wybrania podsypki. Jak należy usunąć podsypkę? Możliwe odpowiedzi: 1. od czoła podkładu, 2. poniżej trzech centymetrów pod podkładem, 3. wokół wymienianego podkładu i dwóch sąsiednich, 4. w przypadku wykorzystania metody małej mechanizacji nie usuwa się podsypki
Jaki sprzęt będzie przydatny do wymiany podkładów kolejowych? Możliwe odpowiedzi: 1. zgrzewarka, 2. profilarka, 3. koparka dwudrogowa, 4. maszyna em er te dwa
Zaznacz rodzaj montażu, który opisany jest poniższym zdaniem: "rozjazd jest montowany przez producenta łącznie z urządzeniami napędowymi i wysyłany jest w blokach specjalnym składem pociągu". Możliwe odpowiedzi: 1. terenowy, 2. bazowy, 3. producenta, 4. bazowo‑terenowy
Jaka jest jedna z pierwszych czynności wykonywana w montażu terenowym rozjazdu? Możliwe odpowiedzi: 1. rozłożenie podkładek stalowych na podrozjazdnicach, 2. spawanie części rozjazdu, 3. montaż krzyżownicy, 4. montaż szyn łączących
W jakich lokalizacjach toru montuje się przyrządy wyrównawcze? Możliwe odpowiedzi: 1. na łuku, 2. na prostej, 3. w tunelach, 4. na łuku z przechyłką D, równa się, sto mm
Jaka może być konsekwencja nie stosowania przyrządu wyrównawczego na obiektach inżynierskich? Możliwe odpowiedzi: 1. brak konsekwencji, 2. szybsze zużycie szyny, 3. konieczność szlifowania szyn, 4. odkształcenie toru
Jakiej maszyny nie użyjesz do czynności montażu i demontażu podsypki w procesie np. oczyszczania podsypki. Możliwe odpowiedzi: 1. Wagon em ef es, 2. er em dziewięćdziesiąt, 3. SWITCHER, 4. u es pe dwa tysiące
Jaki sprzęt wykorzystasz do demontażu kozła operowego? Możliwe odpowiedzi: 1. koparka dwudrogowa, 2. drezyna z ha de es, 3. wagon samowyładowczy, 4. zgrzewarka
Jaka jest minimalna rozpiętość przęsła wiaduktu lub mostu wymuszająca montaż przyrządu wyrównawczego? Możliwe odpowiedzi: 1. dziesięć metrów, 2. trzydzieści metrów, 3. sześćdziesiąt metrów, 4. sto metrów
Jaki przyrząd pomiarowy będzie niezbędny dla pracownika torowego w procesie montażu rozjazdu? Możliwe odpowiedzi: 1. toromierz, 2. miara, 3. niwelator, 4. defektoskop
Przy jakim ograniczeniu prędkości pociągów na torze można wymieniać pojedyncze podkłady w przerwach między pociągami? Podaj graniczną prędkość. Możliwe odpowiedzi: 1. sto dwadzieścia kilometrów na godzinę, 2. sto czterdzieści kilometrów na godzinę, 3. sto kilometrów na godzinę, 4. sto sześćdziesiąt kilometrów na godzinę
Jak zasadniczo powinien odbywać się ruch pociągów przejeżdżających przez przyrząd wyrównawczy? Możliwe odpowiedzi: 1. na dziób, 2. od styku za krzyżownicą, 3. na ostrze, 4. z ostrza
Ćwiczenie 4. - Nawierzchnia kolejowa
Ćwiczenie 4. - Nawierzchnia kolejowa3Didtg7KHG
Test samosprawdzający4670Twój test zakończył się wynikiem większym niż <math xmlns=”http://www.w3.org/1998/Math/MathML”><mn>70</mn><mo>%</mo></math>. Bardzo dobrze, gratulacje dla Ciebie!Twój test zakończył się wynikiem niższym od <math xmlns=”http://www.w3.org/1998/Math/MathML”><mn>70</mn><mo>%</mo></math>, niestety powinieneś powtórzyć test po przypomnieniu sobie materiałów dydaktycznych.
Test
Test samosprawdzający
Liczba pytań:
4
Limit czasu:
6 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Test samosprawdzający
Pytanie
1/4
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Jakie typy maszyn torowych używane są do wyładunku tłucznia z wagonów, oraz do oczyszczania podsypki. Możliwe odpowiedzi: 1. Wagon szutrówka, wagon hopper‑dozator, er em osiemdziesiąt, er em dziewięćset, 2. Wagon węglarka, wagon szutrówka, u es pe, unimat, 3. Wagon szutrówka, wagon hopper‑dozator, unimat, er em osiemdziesiąt
Jaki zestaw narzędzi i maszyn przyda Ci się do zabudowy przyrządu wyrównawczego? Możliwe odpowiedzi: 1. Podbijarka torowa, profilarka ław torowiska, kleszcze do szyn, 2. Koparka dwudrogowa/ drezyna z ha de es, klucze płaskie i nasadowe, kleszcze do szyn, 3. Kleszcze do podkładów, koparka dwudrogowa z trawersą, klucz do przytwierdzeń es be
Zaznacz jedną odpowiedź zgodną z kolejnością składania rozjazdu. Możliwe odpowiedzi: 1. Rozłożenie podrozjazdnic, podkładek stalowych, półzwrotnic i kierownic, następnie szyn łączących i krzyżownicy., 2. Rozłożenie podkładek stalowych, podrozjazdnic, półzwrotnic i kierownic, następnie szyn łączących i krzyżownicy., 3. Rozłożenie podrozjazdnic, podkładek stalowych, szyn łączących, krzyżownicy, następnie półzwrotnic i kierownic.
W jakim przedziale temperaturowym powinno nastąpić przytwierdzenie szyny w torze bezstykowym? Możliwe odpowiedzi: 1. dziesięć do dwudziestu stopni celsjusza, 2. piętnaście do trzydziestu stopni celsjusza, 3. dwadzieścia do trzydziestu pięciu stopni celsjusza