E-materiały do kształcenia zawodowego

Oględziny techniczne wagonów

Organizacja i prowadzenie ruchu pociągów wyodrębnionej w zawodzie Technik transportu kolejowego

bg‑green

Interaktywne materiały sprawdzające

1
Ćwiczenie 1. - Oględziny i naprawy wagonów w składach pociągów2DEWuW8SL9
Oględziny i naprawy wagonów w składach pociągów3070Brawo! Udało ci się poprawnie zaliczyć ten test. Wiesz już na czym polegają oględziny i naprawy wagonów w składach pociągów.Niestety, nie udało ci się zaliczyć tego testu. Wróć do filmu instruktażowego „Oględziny techniczne wagonów w składach pociągów” i spróbuj ponownie.
Test

Oględziny i naprawy wagonów w składach pociągów

Test składa się z dwóch rodzajów zadań: jednokrotnego oraz wielokrotnego wyboru. Pytania wielokrotnego wyboru posiadają więcej niż jedną prawidłową odpowiedź i zaczynają się od zdania „Wybierz wszystkie prawidłowe odpowiedzi”.

Liczba pytań:
20
Limit czasu:
30 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 2. - Przeprowadzanie oględzin wagonów1DgAfMRtQU
R19bz4fnxUzOM1
Łączenie par. Przeczytaj zdanie i określ czy jest prawdziwe. Zaznacz prawda lub fałsz.. Rewident taboru jest osobą odpowiedzialną za dopuszczenie pociągu do ruchu. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Rewident taboru powinien być dokładny i sumienny. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Nadzorowaniem i sprawdzaniem stanu technicznego wagonów, zespołów trakcyjnych i autobusów szynowych znajdujących się w rejonie posterunku zajmuje się dyżurny ruchu lub nastawniczy. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Oględziny techniczne wagonów przybywających do stacji końcowej są zawsze wykonywane. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Rewident taboru ma prawo wysłać wagon do poprawy załadowania ładunku. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wykonując oględziny techniczne wagonów, szczególną uwagę należy zwrócić między innymi na zderzaki, zestawy kołowe, łożyska osiowe, pudło wagonu, ostoję i ramy wózka. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wagon ładowny z płaskim miejscem w kole należy okleić obustronnie naklejkami Mw-539. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Rewident taboru zajmuje się tylko wykonywaniem próby hamulca. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 3. - Naprawy wagonów2DEWuW8SL9
RqqWkhzRFRwjX2
1. Sprawdzeniem stany technicznego wagonów towarowych kierowanych pod załadunek zajmuje się 1. poszerzonym zakresie, 2. wyłączenia, 3. rewident taboru, 4. podstawowym zakresie, 5. kierownik pociągu, 6. 18, 7. naprawy bez wyłączania, 8. poszerzonym zakresie, 9. 17, 10. podstawowym zakresie
2. Wymiana i uzupełnienie podkładek pod czopy opasek resorowych zalicza się do napraw wykonywanych w ramach napraw bez wyłączenia o 1. poszerzonym zakresie, 2. wyłączenia, 3. rewident taboru, 4. podstawowym zakresie, 5. kierownik pociągu, 6. 18, 7. naprawy bez wyłączania, 8. poszerzonym zakresie, 9. 17, 10. podstawowym zakresie
3. Braki zderzaków kwalifikują wagon do 1. poszerzonym zakresie, 2. wyłączenia, 3. rewident taboru, 4. podstawowym zakresie, 5. kierownik pociągu, 6. 18, 7. naprawy bez wyłączania, 8. poszerzonym zakresie, 9. 17, 10. podstawowym zakresie
4. Informacje o wyłączeniu wagonu z przewozu należy odnotować w książce rewizji technicznej Mw-561 w rubryce 1. poszerzonym zakresie, 2. wyłączenia, 3. rewident taboru, 4. podstawowym zakresie, 5. kierownik pociągu, 6. 18, 7. naprawy bez wyłączania, 8. poszerzonym zakresie, 9. 17, 10. podstawowym zakresie
5. Uzupełnienie linek uziemiających zalicza się do napraw wykonywanych w ramach napraw bez wyłączenia o 1. poszerzonym zakresie, 2. wyłączenia, 3. rewident taboru, 4. podstawowym zakresie, 5. kierownik pociągu, 6. 18, 7. naprawy bez wyłączania, 8. poszerzonym zakresie, 9. 17, 10. podstawowym zakresie
Ćwiczenie 4. - Oględziny techniczne wagonów1DgAfMRtQU
RhKIcgaCj4RpC1
Nalepkę 1. rozszerzonym zakresie, 2. podstawowym zakresie, 3. książce rewizji technicznej pociągu, 4. Mw-582, 5. Mw-611, 6. suwmiarka kolejowa, 7. Mw-585, 8. młotek rewidencki, 9. wykazie o stanie wagonów pociągu pasażerskiego Mw-576, 10. Mw-622 nakleja się obustronnie na wagony, które należy skierować do naprawy okresowej.

Stan wyposażenia, stan sanitarny, czystość w pociągach pasażerskich rewident taboru zapisuje w 1. rozszerzonym zakresie, 2. podstawowym zakresie, 3. książce rewizji technicznej pociągu, 4. Mw-582, 5. Mw-611, 6. suwmiarka kolejowa, 7. Mw-585, 8. młotek rewidencki, 9. wykazie o stanie wagonów pociągu pasażerskiego Mw-576, 10. Mw-622.

Fakt zerwania/uszkodzenia urządzeń cięgłowych lub sprzęgów śrubowych odnotowujemy w 1. rozszerzonym zakresie, 2. podstawowym zakresie, 3. książce rewizji technicznej pociągu, 4. Mw-582, 5. Mw-611, 6. suwmiarka kolejowa, 7. Mw-585, 8. młotek rewidencki, 9. wykazie o stanie wagonów pociągu pasażerskiego Mw-576, 10. Mw-622.

Wymianę i uzupełnienie brakujących stopni manewrowych, wsporników, uchwytów, tablic i pomostów zalicza się do napraw wykonywanych w ramach napraw bez wyłączenia o 1. rozszerzonym zakresie, 2. podstawowym zakresie, 3. książce rewizji technicznej pociągu, 4. Mw-582, 5. Mw-611, 6. suwmiarka kolejowa, 7. Mw-585, 8. młotek rewidencki, 9. wykazie o stanie wagonów pociągu pasażerskiego Mw-576, 10. Mw-622.

Nieodłącznym narzędziem pracy rewidenta taboru jest 1. rozszerzonym zakresie, 2. podstawowym zakresie, 3. książce rewizji technicznej pociągu, 4. Mw-582, 5. Mw-611, 6. suwmiarka kolejowa, 7. Mw-585, 8. młotek rewidencki, 9. wykazie o stanie wagonów pociągu pasażerskiego Mw-576, 10. Mw-622.