E-materiały do kształcenia zawodowego

Planowanie kompozycji i dekoracji roślinnych

OGR.01. Wykonywanie kompozycji florystycznych – florysta 343203

INTERAKTYWNE MATERIAŁY SPRAWDZAJĄCE

1
Ćwiczenie 1. Kwiaty popularne w różnych czasach1DyV6wyniz
RjZ1kCywvp56g
Dopasuj kwiaty do epoki, w której były popularne. średniowiecze Możliwe odpowiedzi: 1. goździki, jaskry, kobee, 2. zawilce, narcyzy, bez lilak, 3. malwy, peonie, dalie, 4. storczyki, tulipany, fiołki, 5. dwubarwne fuksje, kamelie, pelargonie, 6. lilie, róże, maki renesans Możliwe odpowiedzi: 1. goździki, jaskry, kobee, 2. zawilce, narcyzy, bez lilak, 3. malwy, peonie, dalie, 4. storczyki, tulipany, fiołki, 5. dwubarwne fuksje, kamelie, pelargonie, 6. lilie, róże, maki barok Możliwe odpowiedzi: 1. goździki, jaskry, kobee, 2. zawilce, narcyzy, bez lilak, 3. malwy, peonie, dalie, 4. storczyki, tulipany, fiołki, 5. dwubarwne fuksje, kamelie, pelargonie, 6. lilie, róże, maki rokoko Możliwe odpowiedzi: 1. goździki, jaskry, kobee, 2. zawilce, narcyzy, bez lilak, 3. malwy, peonie, dalie, 4. storczyki, tulipany, fiołki, 5. dwubarwne fuksje, kamelie, pelargonie, 6. lilie, róże, maki klasycyzm Możliwe odpowiedzi: 1. goździki, jaskry, kobee, 2. zawilce, narcyzy, bez lilak, 3. malwy, peonie, dalie, 4. storczyki, tulipany, fiołki, 5. dwubarwne fuksje, kamelie, pelargonie, 6. lilie, róże, maki romantyzm Możliwe odpowiedzi: 1. goździki, jaskry, kobee, 2. zawilce, narcyzy, bez lilak, 3. malwy, peonie, dalie, 4. storczyki, tulipany, fiołki, 5. dwubarwne fuksje, kamelie, pelargonie, 6. lilie, róże, maki
Ćwiczenie 2. Mody i trendy w kompozycjach florystycznych na przestrzeni czasu2DyV6wyniz
RJis6BtjirBcx
Ułóż mody i trendy kompozycji florystycznych w kolejności chronologicznej. Elementy do uszeregowania: 1. Poszukiwanie porządku i równowagi w kompozycjach plastycznych., 2. Nawiązania do antyku zaowocowały bogactwem i harmonią kompozycji., 3. Kwiatami ozdabiano przede wszystkim kościelne ołtarze., 4. Bukiety komponowano tak, by uwydatnić obfitość ich kształtów i barw., 5. Swoboda kompozycji i zamiłowanie do egzotyki - zapanowała moda na motywy chińskie i japońskie., 6. Bukiety francuskie komponowano, kierując się nie tylko barwą i kształtem, ale także zapachem kwiatów.
Ćwiczenie 3. Historia kompozycji florystycznych3DyV6wyniz
R1ciUxCwX1EJp
Łączenie par. Zaznacz przy każdym stwierdzeń czy jest ono prawdą, czy fałszem.. Jako pierwsi zaczęli hodować kwiaty mnisi, w ogrodach zakładanych przy zakonach.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Renesansowi malarze starali się szczegółowo oddawać naturalny wygląd kwiatów.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Martwe natury ukazywały przemijalne piękno kwiatów.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Rokoko to styl prosty, pełen niewyszukanych aranżacji.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W kulturze europejskiej biedermeir stanowił fazę przejściową pomiędzy barokiem a klasycyzmem.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Tradycja tworzenia bukietów ślubnych ugruntowała się w czasach rokoka.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 4. Kolory ikebany1DPby7rcK3
RFXUniQYp3SZV
Przyporządkuj kolory do odpowiednich grup. kolory pierwszorzędne Możliwe odpowiedzi: 1. niebieski, 2. niebiesko-fioletowy, 3. niebiesko-zielony, 4. żółto-pomarańczowy, 5. zielony, 6. żółto-zielony, 7. fioletowy, 8. czerwono-pomarańczowy, 9. czerwony, 10. pomarańczowy, 11. żółty kolory drugorzędne Możliwe odpowiedzi: 1. niebieski, 2. niebiesko-fioletowy, 3. niebiesko-zielony, 4. żółto-pomarańczowy, 5. zielony, 6. żółto-zielony, 7. fioletowy, 8. czerwono-pomarańczowy, 9. czerwony, 10. pomarańczowy, 11. żółty kolory trzeciorzędne Możliwe odpowiedzi: 1. niebieski, 2. niebiesko-fioletowy, 3. niebiesko-zielony, 4. żółto-pomarańczowy, 5. zielony, 6. żółto-zielony, 7. fioletowy, 8. czerwono-pomarańczowy, 9. czerwony, 10. pomarańczowy, 11. żółty
Ćwiczenie 5. Sztuka tworzenia ikebany2DPby7rcK3
Sztuka tworzenia ikebany5560Test został poprawnie rozwiązany.Test został niepoprawnie rozwiązany. Zapoznaj się jeszcze raz z sekwencją filmową pt. „Ikebana japoński styl układania kwiatów”
Test

Sztuka tworzenia ikebany

Liczba pytań:
5
Limit czasu:
5 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 6. Ikebana – podstawowe zasady3DPby7rcK3
R1BsUwOgWL5Zw
Wstaw brakujące słowa i zwroty w odpowiednie miejsce. W razie potrzeby stosuj kolejność alfabetyczną. Istotny jest 1. unikać, 2. horyzontalny, 3. liście, 4. powinny, 5. dążyć do, 6. nie powinny, 7. gatunek, 8. kształt, 9. kaskadowo, 10. wertykalnym, 11. gałęzie i 1. unikać, 2. horyzontalny, 3. liście, 4. powinny, 5. dążyć do, 6. nie powinny, 7. gatunek, 8. kształt, 9. kaskadowo, 10. wertykalnym, 11. gałęzie kwiatów, jednak równie ważne (często nawet ważniejsze) są 1. unikać, 2. horyzontalny, 3. liście, 4. powinny, 5. dążyć do, 6. nie powinny, 7. gatunek, 8. kształt, 9. kaskadowo, 10. wertykalnym, 11. gałęzie oraz 1. unikać, 2. horyzontalny, 3. liście, 4. powinny, 5. dążyć do, 6. nie powinny, 7. gatunek, 8. kształt, 9. kaskadowo, 10. wertykalnym, 11. gałęzie, które wyróżniają się w strukturze jako elementy pionowe. Należy 1. unikać, 2. horyzontalny, 3. liście, 4. powinny, 5. dążyć do, 6. nie powinny, 7. gatunek, 8. kształt, 9. kaskadowo, 10. wertykalnym, 11. gałęzie łączenia w jednym bukiecie roślin do siebie podobnych. Ikebana jest grą kształtów i kolorów. Rośliny 1. unikać, 2. horyzontalny, 3. liście, 4. powinny, 5. dążyć do, 6. nie powinny, 7. gatunek, 8. kształt, 9. kaskadowo, 10. wertykalnym, 11. gałęzie znajdować się w takiej pozycji, w jakiej występują w naturze. Z roślin rosnących pionowo, prostych i strzelistych wykonuje się kompozycje o charakterze 1. unikać, 2. horyzontalny, 3. liście, 4. powinny, 5. dążyć do, 6. nie powinny, 7. gatunek, 8. kształt, 9. kaskadowo, 10. wertykalnym, 11. gałęzie. Rośliny naturalnie układające się poziomo komponowane są w sposób 1. unikać, 2. horyzontalny, 3. liście, 4. powinny, 5. dążyć do, 6. nie powinny, 7. gatunek, 8. kształt, 9. kaskadowo, 10. wertykalnym, 11. gałęzie. Wiotkie i zwieszające się rośliny układa się 1. unikać, 2. horyzontalny, 3. liście, 4. powinny, 5. dążyć do, 6. nie powinny, 7. gatunek, 8. kształt, 9. kaskadowo, 10. wertykalnym, 11. gałęzie.
Ćwiczenie 7. Gatunki roślin w wiązankach ślubnych2D8e4lCCBj
Ry9z0PBaIjYXh
Dopasuj do ilustracji nazwy roślin tworzących wiązanki ślubne w różnych epokach historycznych.
Źródło ilustracji: Wikimedia Commons, domena publiczna
R1CRRotASIt4Z2
Zaznacz wszystkie gatunki roślin, jakie były wykorzystywane w wieńcach ślubnych w starożytnej Grecji.
Ćwiczenie 8. Naczynia w różnych okresach historycznych3D1Fkgt1b1
R1Okj6CE6ASP5
1. W jakim okresie historycznym często wykorzystywano naczynie widoczne na ilustracji? Wskaż poprawną odpowiedź.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R7MiCNkzaL0ka
2. W jakim okresie historycznym często wykorzystywano naczynie widoczne na ilustracji? Wskaż poprawną odpowiedź.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1IMQcufeiPR4
3. W jakim okresie historycznym często wykorzystywano naczynie widoczne na ilustracji? Wskaż poprawną odpowiedź.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RP2XAMbuYGTyn3
1. W jakim okresie historycznym często wykorzystywano ciężkie, metalowe naczynia, naczynia przypominające kamienne urny lub naczynia wykonane z grubej porcelany? Wskaż poprawną odpowiedź.
R16BkDf0RrUzv3
2. W jakim okresie historycznym często wykorzystywano proste w formie dzbany lub symetryczne naczynia? Wskaż poprawną odpowiedź.