Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Internet page – ćwiczenia w pisaniu

Cele lekcji

Ogólny cel lekcji:

Celem lekcji jest doskonalenie sprawności czytania i pisania projektów stron internetowych oraz poszerzenie słownictwa związanego z internetem.

a) Wiadomości

Uczeń zna słowa związane z internetem.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi stworzyć stronę internetową,

  • rozumie treść czytanych stron internetowych w języku angielskim,

  • potrafi posługiwać się słownictwem związanym z pisaniem stron internetowych,

  • ćwiczy sprawności czytania i pisania,

  • wykorzystuje posiadany zasób słów i wyrażeń do wypowiedzi w sytuacji tworzenia strony internetowej,

  • wykonuje ćwiczenia związane z tematem.

c) Postawy

Uczeń:

  • harmonijnie współpracuje z kolegami i nauczycielem,

  • prawidłowo korzysta z komputera i internetu.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: podejście komunikacyjne, pytania‑odpowiedzi, pogadanka, ćwiczebna, praca z komputerem, praca z tekstem

Forma: praca w parach i zespole

3. Środki dydaktyczne

Podręcznik, komputer z dostępem do internetu, ewentualnie wydruki przykładowych stron internetowych

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel podaje temat i ogólny cel lekcji: „Będziecie czytać i pisać strony internetowe. Będziecie pisać o sobie (tworzyć projekt własnej strony). Będziecie wykonywać związane z tematem ćwiczenia tak, aby przygotować się do egzaminu maturalnego”. Sprawdza i ocenia plusami lub minusami pracę domową.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel pyta uczniów, jak wyglądają strony internetowe, w szczególności prywatne strony różnych ludzi. Pyta też, o najczęściej używane na nich słownictwo. Uczniowie udzielają ustnych odpowiedzi. Nauczyciel zapisuje schemat na tablicy.

  2. Praca w parach. Uczniowie uruchamiają komputery i przeglądarki internetowe oraz szukają przykładowych, prywatnych stron internetowych (np. o sławnych ludziach).

  3. Uczniowie zapoznają się z przykładami stron internetowych i na ich podstawie uzupełniają dotychczasowe wiadomości, a nauczyciel dopisuje je na tablicy. Nauczyciel prosi o wyjaśnienie zasad pisania stron lub sam przekazuje najistotniejsze informacje.

  4. Uczniowie w parach piszą projekty swoich stron w pliku Word lub innym. Nauczyciel monitoruje ich pracę, pomagając w razie trudności.

  5. Uczniowie przysyłają swoje prace na e‑mail nauczyciela.

c) Faza podsumowująca

Nauczyciel ocenia aktywność wszystkich uczniów plusami i minusami. Zadaje też pracę domową. Przypomina o konieczności przyswojenia wiadomości z dzisiejszej lekcji.

5. Bibliografia

H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2002.

6. Załączniki

Zadanie domowe

Przeczytaj i przetłumacz znalezioną w internecie stronę ciekawej osoby. Przynieś pracę na lekcję.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Lekcja musi odbyć się w pracowni komputerowej z dostępem do internetu. Jeśli to niemożliwe, można ją przeprowadzić także w wersji bez komputerów – uczniowie piszą w zeszytach lub na kartkach, a informacje o stronach internetowych czytają z materiałów przyniesionych przez nauczyciela.

R8DhbRbVu8g2B

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 94.85 KB w języku polskim
RlL8FRWZcRsGl

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 19.00 KB w języku polskim