Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Agnieszka Borgieł

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa III

2. Przedmiot

spec_zajęcia rewalidacyjne

3. Temat zajęć

Ja też mogę coś ofiarować innym.

4. Czas trwania zajęć

60 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Pomaganie innym to jedna z ważniejszych umiejętności społecznych. Dla uczniów z autyzmem nie jest ona jednak tak oczywista i łatwa, jak dla uczniów normatywnych. Dzieci autystyczne mają problemy z rozumieniem potrzeb innych, w związku z czym nie potrafią odpowiednio na te potrzeby reagować. Dlatego tak ważne jest wzmacnianie ich kompetencji społecznych, m.in. poprzez podejmowanie tematyki pomagania innym.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Narzędzia TIK są od kilku lat nieodłącznym elementem zajęć. Są atrakcyjne dla dzieci, przyciągają ich uwagę oraz motywują do pracy. Dzięki zastosowaniu technologii nauka kojarzona jest z zabawą, co na etapie edukacji wczesnoszkolnej jest niezwykle ważne. Pokazując dzieciom wartościowe aplikacje, zachęcam je zdobywania wiedzy w sposób dla nich atrakcyjny i przyjemny.

7. Cel ogólny zajęć

  • podniesienie stopnia funkcjonowania społecznego ucznia

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. kształtowanie umiejętności społecznych

  2. rozwijanie umiejętności rozumienia potrzeb innych ludzi

  3. uczenie zachowań właściwych w danych sytuacjach społecznych

9. Metody i formy pracy

Metody:
- słowne
- pokazowe
- praktycznego działania

Formy pracy:
- indywidualna

10. Środki dydaktyczne

  • interaktywny termometr uczuć
    - bajka „Drzewo, które umiało dawać”
    - prezentacja Genially „Jak mogę pomóc innym?”, a na niej:

    • film „Jak mogę pomóc rodzicom?”

https://wordwall.net/plhttps://wordwall.net/plhttps://puzzlefactory.pl/plhttps://www.toonytool.com/https://learningapps.org/https://wordwall.net/pl

11. Wymagania w zakresie technologii

komputer z dostępem do Internetu

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Ćwiczenie interaktywne https://wordwall.net/pl/resource/29226029/ewaluacja-zaj%c4%99%c4%87

14. Licencja

CC BY‑NC 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Wszystkie materiały do zajęć zebrane zostały na padlecie https://padlet.com/agajarczok/iz30qtdo9r88bylr

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna