Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Katarzyna Jabcoń

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa II

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna

3. Temat zajęć

Jak bezpiecznie wypoczywać na wakacjach?

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

7. Cel ogólny zajęć

Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń reaguje stosownym zachowaniem w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa.

  2. Uczeń stosuje zasady bezpiecznej zabawy na wakacjach.

  3. Uczeń utrwala znajomości numerów alarmowych.

  4. Uczeń rozwija własną samodzielność i odpowiedzialność.

9. Metody i formy pracy

Metody pracy: słowne, pogadanka, zadaniowe, praktycznego działania, „burza mózgów”, gry edukacyjne, aktywizujace z wykorzystaniem TIK.

Formy pracy: indywidualna i zbiorowa.

10. Środki dydaktyczne

filmy youtube
Bezpiecznie na wakacjach.
https://www.youtube.com/watch?v=K-6T693WQKY


Piosenka „Bezpieczne wakacje”
https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

arkusz Jamboard

Bezpieczne wakacja - PRAWDA /FAŁSZ
https://wordwall.net/pl/resource/2925237/bezpieczne-wakacje


zadania dla znawców bezpiecznego wypoczynku https://view.genial.ly/5eede74503dcf70d91737147/game-breakout-bezpieczne-wakacje

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputery, Internet, tablica interaktywna

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: Jak działa kamizelka ratunkowa?

    • Czas trwania: 15 minut

    • Opis aktywności:

      1. Wprowadzenie do tematu.
        Jak działa kamizelka ratunkowa? - eksperyment.

      • Przygotowanie dwóch mandarynek - jedna bez skórki, oraz dużą miskę z wodą.

      • Wrzucenie owoców do wody. Obserwacja.

      • Ustalenie wniosków.

      Mandarynka bez skórki opada na dno miski- ta ze skórką unosi się na wodzie.

      2. Pytania do eksperymentu.

      • Dlaczego mandarynka opadła na dno naczyczynia?

      • Czy skórkę mandarynki można porównać do kamizelki ratunkowej?

      • Co to znaczy, że skórka mandarynki jest gąbczasta?

      3. Bezpiecznie na wakacjach - słuchanie piosenki.

      https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

  • Aktywność 2

    • Temat: Co wiemy o bezpiecznym wypoczynku?

    • Czas trwania: 10 minut

    • Opis aktywności:

      1. Refleksja uczniów nt. bezpieczeństwa na wakacjach.

        Uczniowie wpisują własne propozycje dot. zasad bezpiecznego, letniego wypoczynku -  zastosowanie arkusza Jamborad.

        2. Wspólne omawianie zasadności każdej z propozycji uczniów.

  • Aktywność 3

  • Aktywność 4

13. Sposób ewaluacji zajęć

Udzielanie odpowiedzi na pytania nauczyciela:

Czego się dzisiaj dowiedzieliście?
Co wam się podobało?
Co sprawiło wam trudność?

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna