Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Małgorzata Kubacka

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa III

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – matematyka z elementami przyrody

3. Temat zajęć

Jak jest urządzony las?

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Lekcja zrealizowana zgodnie z Podstawą Programową.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowywanie technologii sprawia, że lekcja jest bardziej atrakcyjna, wzbogaca poznawane treści, aktywizuje uczniów.

7. Cel ogólny zajęć

  • uczeń zna warstwową budowę lasu

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. - potrafi wymienić rośliny i zwierzęta w poszczególnych warstwach lasu

  2. - prawidłowo wskazuje warstwy lasu

  3. - poprawnie wymienia warstwy lasu

9. Metody i formy pracy

  • oglądowe, słowne, praktyczne
    - zbiorowa, indywidualna

10. Środki dydaktyczne

  • e‑podręcznik
    - karty pracy
    - komputer z dostępem do internetu
    - tablica multimedialna i rzutnik

11. Wymagania w zakresie technologii

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: Jesień w drzwiach lasu

    • Czas trwania: 10 minut

    • Opis aktywności:

      • rozmowa na temat lasu na podstawie wiersza R. Przymusa „Jeszcze tyroszeczkę lata” oraz własnych doświadczeń
        - opis nadejścia jesieni, barwy drzew jesienią, roślinność w lesie, zwierzęta - wypowiedzi uczniów

Aktywność 2

  • Temat: Rośliny i zwierzęta występujące w lesie.

  • Czas trwania: 10 minut

  • Opis aktywności:

    -rozpoznawanie zwierząt i roślin występujących w lesie - na podstawie ilustracji w podręczniku
    - odnajdywanie wyrazów związanych z lasem - wykreślanka   https://learningapps.org/watch?v=puf9tqu7k20

Aktywność 3

Aktywność 4

  • Temat: To już wiemy! - układamy warstwy lasu.

  • Czas trwania: 10 minut

  • Opis aktywności:

    • praca w grupach, uczniowie wykonują wybraną warstwę lasu, następnie łączą swoją pracę w jedną makiete „warstwy lasu”
      - wykonanie w zeszycie rysunku przedstawiającego budowę warstwową lasu
      - uczniowie wykonują zadanie - warstwy lasu  https://learningapps.org/8165499

13. Sposób ewaluacji zajęć

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna