Jak oswoić złość?
Autor/autorka
Aleksandra Wypart
1. Etap edukacyjny i klasa
edukacja wczesnoszkolna - klasa II
2. Przedmiot
spec_zajęcia rewalidacyjne
3. Temat zajęć
Jak oswoić złość?
4. Czas trwania zajęć
60 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Temat zgodny z programem rewalidacji utworzonym na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Zastosowanie technologii informacyjno‑komunikacyjnych wpływa na motywację ucznia oraz uatrakcyjnia omawiany temat.
7. Cel ogólny zajęć
Celem zajęć jest nabycie przez ucznia umiejętności rozpoznawania emocji, jaką jest złość oraz poznania sposobów bezpiecznego radzenia sobie z nią.
8. Cele szczegółowe zajęć
rozwijanie samoświadomości własnych emocji i uczuć
rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych
poznanie bezpiecznych sposobów radzenia sobie ze złością
9. Metody i formy pracy
Metody:
- eksperyment
- gra dydaktyczna
- wykład
Forma:
- indywidualna
10. Środki dydaktyczne
Balon, komputer, tablica multimedialna, aplikacja Learningapps, strona internetowa Youtube.pl
11. Wymagania w zakresie technologii
Komputer, tablica multimedialna.
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: DOŚWIADCZENIE - Balonik
Czas trwania: 5 min
Opis aktywności:
Nauczyciel nadmuchuje balon tak, aby pękł. Pokazuje, że tak samo może narastać złość.
Aktywność 2
Temat: REFLEKSJA - Rozmowa z uczniem
Czas trwania: 15
Opis aktywności:
Rozmowa z uczniem, w jakich sytuacjach najczęściej odczuwa złość i jak sobie z nią radzi.
Aktywność 3
Temat: TEORIA - Film
Czas trwania: 20
Opis aktywności:
Oglądanie filmów o złości i metodach skutecznego radzenia sobie z nią:
https://www.youtube.com/watch?v=EQD1Q4ZfHKk
https://www.youtube.com/watch?v=M7R8V5xwTe0
https://www.youtube.com/watch?v=i7HYt5OVeQk
https://www.youtube.com/watch?v=zquzUfzwiEc
Aktywność 4
Temat: PRAKTYKA - Ćwiczenia
Czas trwania: 20
Opis aktywności:
Wykonywanie ćwiczeń dotyczących rozpoznawania emocji oraz sposobów radzenia sobie ze złością. Papierowe karty pracy oraz ćwiczenia w aplikacji Learningapps - https://learningapps.org/display?v=pa4wd9kkj22 , https://learningapps.org/11403676
13. Sposób ewaluacji zajęć
Karta podsumowująca - zamalowanie na karcie tyle kwiatków, na ile uczeń ocenia zajęcia (skala 1‑10).
14. Licencja
CC BY‑NC 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Nie
18. Forma prowadzenia zajęć
stacjonarna