Artykuł naukowy o charakterze przeglądowym z elementami badawczymi. Tekst podejmuje zagadnienie dwu- i wielojęzyczności, definiuje pojęcia. Omówiono klasyfikację dwujęzyczności dzieci za Idą Kurcz, wyodrębniając strategie nauczania dzieci dwujęzycznych. Zdefiniowano pojęcia submersji i immersji. Zaprezentowano zasady budowania indywidualnego programu terapii w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Tekst w sposób skrótowy ukazuje specyfikę pracy z dzieckiem dwujęzycznym w przedszkolu Kids & Co. Rekomendacja - tekst przybliża problematykę dwu- i wielojęzyczności i nauczania języka polskiego jako obcego. Definiuje kluczowe pojęcia w tym zakresie i zawiera wskazówki do pracy w ramach nauczania języka polskiego dzieci i młodzieży dwu- i wielojęzycznej.

Otwórz linkhttps://czasopisma.uni.lodz.pl/logopedica/issue/view/364Otwórz link

Źródło: Magdalena Bielawska, Czasopismo Logopedica Lodziensia, nr 2 (2018), 23‑34, Uniwersytet Łódzki