Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Lidia Korczak

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa II

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna

3. Temat zajęć

Jak wyhodować własną roślinę?

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Obserwacja, działanie i doświadczanie to droga do poznawania przez uczniów środowiska przyrodniczego, w którym żyjemy i funkcjonujemy. Uczeń wykorzystuje nabyte w ten sposób umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie i wykorzystanie narzędzi TIK podczas zajęć z pewnością podniesie ich efektywność. Animacje i prezentacja pomogą uczniom zobrazować procesy zachodzące w przyrodzie. Zadania interaktywne oraz filmy są ciekawym sposobem na zwiększenie aktywności uczniów podczas lekcji oraz służą wzbogaceniu procesu edukacyjnego.

7. Cel ogólny zajęć

Poszerzenie wiedzy na temat warunków hodowli roślin z cebulek i nasion.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń : potrafi założyć hodowlę rośliny z wykorzystaniem instrukcji;

  2. - potrafi wskazać elementy potrzebne roślinie do życia;

  3. - wykonuje proste obserwacje;

  4. - korzysta z technologii informacjnej w procesie uczenia się

9. Metody i formy pracy

Metody

  • słowne;

  • aktywizujące: burza mózgów

  • praktycznego działania;

  • oglądowe: obserwacja.

Formy

  • praca zbiorowa jednolita;

  • praca indywidualna zróżnicowana.

10. Środki dydaktyczne

komputery,  laptopy, tablety

aplikacja Learning Apps,

epodręczniki,

you tube.

11. Wymagania w zakresie technologii

dostęp do komputera, tabletu,laptopu oraz internetu

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: Podanie uczniom tematu lekcji oraz celów w języku ucznia.

    • Czas trwania: 5 min.

    • Opis aktywności:

      Zapis tematu  w zeszycie.

  • Aktywność 2

  • Aktywność 3

    • Temat: Jak wyhodować własną roślinę?

    • Czas trwania:

    • Opis aktywności:

      1.Uczniowie poznają informacje na temat sposobu hodowli roślin, oraz na podstawie filmu cykl rozwoju rośliny

      https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/682050

       2. Uczniowie zakładają własną hodowlę rośliny z nasion lub cebulek według ogólnej instrukcji. 

      3. Czego potrzebuje roślina aby rosnąć? –sprawdź się cz już wiesz.

      https://learningapps.org/view8944360

  • Aktywność 4

    • Temat: Podsumowanie zajęć i ocena.

    • Czas trwania: 5 min.

    • Opis aktywności:

      1. Ocena pracy uczniów przez nauczyciela w formie pochwały słownej.

13. Sposób ewaluacji zajęć

Samoocena uczniów [ uczniowie rysują na kartce odpowiednią buźkę do pytania – Jak się teraz czujesz ?]

14. Licencja

CC BY‑NC 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Scenariusz może być wykorzystany zarówno w nauczaniu stacjonarnym jak i zdalnym po niewielkiej modyfikacji.

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć