Jak wyrazić statykę i dynamikę – rozwijam wyobraźnię
Jak wyrazić statykę i dynamikę – rozwijam wyobraźnię
Etap | II etap edukacyjny uczeń kończący klasę VI |
Przedmiot | Plastyka |
Wymagania szczegółowe: | (2.1) podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego i innych dziedzin sztuki (fotografika, film) w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki właściwe dla tych dziedzin sztuki); |
Temat lekcji: | Jak wyrazić statykę i dynamikę – rozwijam wyobraźnię. |
Czas na realizację: | 1 godzina lekcyjna. |
Cele szczegółowe | wiadomości – uczeń:
|
umiejętności – uczeń:
| |
postawy:
| |
Metody pracy: | rozmowa nauczająca (pogadanka), prezentacja, działania praktyczne (rysowanie, malowanie) |
Forma pracy: | indywidualna |
Środki dydaktyczne, w tym zasoby multimedialne: | film na temat zastosowania różnych środków artystycznych do przedstawienia w pracy plastycznej statyki i dynamiki (kompozycja statyczna i dynamiczna); zestaw ilustracji ukazujący sceny z życia służące wyjaśnieniu pojęć statyki i dynamiki. |
Materiały plastyczne: | Ołówki, flamastry, cienkopisy, kredki ołówkowe, farby plakatowe, farby akwarelowe, blok techniczny formatu A‑4, linijki |
Przebieg lekcji | Lekcja do przeprowadzenia po zajęciach z barwy, linii, kształtów oraz abstrakcji. |
faza wprowadzająca:
|
|
faza realizacyjna: 30 min.) |
|
faza podsumowująca: (8 min.) |
|