Jakiego koloru jest książka?

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • wie, jakie są kolory i jak się je prawidłowo wymawia w języku niemieckim.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi rozróżniać kolory,

  • potrafi przyporządkować podpis do rysunku,

  • potrafi rozwiązać krzyżówkę i podać hasło,

  • potrafi przetłumaczyć zdania zapisane w języku niemieckim i podać, czy zdanie jest fałszywe czy prawdziwe.

2. Metoda i forma pracy

Praca z całą klasą, praca indywidualna i w parach.

3. Środki dydaktyczne

Fotokopie z rysunkami kolorów oraz podpisy do nich, fotokopie z krzyżówką, rysunki z zabawą richtig‑falsch, rysunki do pomalowania.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel przypomina wraz z uczniami nazwy kolorów. Uczniowie powtarzają za nauczycielem. Nauczyciel zwraca uwagę na poprawność fonetyczną słówek.

b) Faza realizacyjna

  1. Na tablicy przymocowane są za pomocą magnesów rysunki kolorów i w różnych miejscach na tablicy ich podpisy. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy i przyporządkowują podpis do rysunku (załącznik 1).

  2. Uczniowie otrzymują fotokopie z krzyżówką. Każdy indywidualnie ją rozwiązuje. Trzy pierwsze osoby, które ją bezbłędnie rozwiążą otrzymują plusy (załącznik 2).

  3. Uczniowie dzielą się na grupy 2‑osobowe. Otrzymują od nauczyciela ćwiczenie richtig‑falsch. Polega ono na zaznaczeniu z prawej strony ćwiczenia, czy zdanie jest prawdziwe (richtig – R), czy fałszywe (falsch – F). W tym celu uczniowie muszą przyjrzeć się dokładnie przedmiotowi znajdującemu się z lewej części ćwiczenia, a dopiero potem podjąć decyzję, czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe (załącznik 3).

  4. Uczniowie indywidualnie malują rysunek mając podane zdanie z nazwą przedmiotu i jego kolorem (załącznik 4).

c) Faza podsumowująca

Jeśli istnieje możliwość uczniowie mogą wykonać ćwiczenia komputerowe utrwalające poznany materiał. http://www.sp12.switch.pl/wielokrotne/zahlen.htm

5. Bibliografia

A.Spier, Mit Spielen Deutsch lernen, Cornelsen Scriptor, Frankfurt am Main, 1981.

6. Załączniki

Załącznik 1.

R1SHUxBjxuFQs
R84mX0LDHG62K
R1NGYu8cPdOZQ
R2zLDg1PyGUxA
RhOavAlaRWucy
RrqPDxwvIprBy
RTAkhUASIq2jt
RpqekLh4qNHpx
R1FRAzJCQTG1B
RzyTOt4UTfj8T

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 2.

Załącznik 3.

RuUEjJgkUeeSY

Der Atlas ist braun.

R

F

R1emarcmTdg6S

Das Lineal ist gelb.

R

F

RFh6BdXaNZ4ac

Der Bleistift ist rot.

R

F

R1LLhmHqysuff

Das Lineal ist blau.

R

F

RLbAYfQghjlAO

Die Banane ist gelb.

R

F

RMEIR979r07wV

Die Orange ist orange.

R

F

R1MZWLCXejYFE

Die Pflaume ist lila.

R

F

RQinzRnboQnaJ

Die Kartoffel ist schwarz.

R

F

R1RpwzLvzoqto

Die Kiwi ist grau.

R

F

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 4.

Der Atlas ist orange.

Das Buch ist gelb.

Der Kuli ist braun.

Das Lineal ist rot.

Der Apfel ist grün.

b) Zadanie domowe

Nauczyć się wiadomości z lekcji.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RVRXBIuDQLFAk

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 223.23 KB w języku polskim
Rfl9EXD3C3NHf

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 217.00 KB w języku polskim