Kącik do pielęgnacji dziecka
PROGRAM ĆWICZENIOWY DO PROJEKTOWANIA PRZEZ DOBIERANIE
Zasady, które mogą być pomocne opiekunce dziecięcej przy aranżacji kącika do pielęgnacji dziecka.
Po pierwsze należy wygospodarować swobodną przestrzeń w pokoju/sali do wykonywania codziennych czynności higieniczno‑pielęgnacyjnych. Powinien się tam znaleźć między innymi: przewijak (stabilny i bezpieczny), najlepiej w bliskiej odległości od komody lub szafki z szufladami, w której znajdują się: ubranka, bielizna pościelowa i różne akcesoria do higieny i pielęgnacji dziecka.
Każda opiekunka dziecięca powinna pamiętać, aby wysokość przewijaka lub komody dopasować do swojego wzrostu, dbając o zasady ergonomii.
Warto zadbać o zasady bezpieczeństwa i higieny w kąciku pielęgnacyjnym, a także mieć wszystko w zasięgu ręki.
Należy mieć zawsze zapas czystych ubranek i pieluszek oraz systematycznie opróżniać kosz ze zużytymi pieluszkami i wacikami.
Należy także zadbać o kącik do karmienia dzieci.
Istotną kwestią jest mycie rąk przed przystąpieniem do wykonywania czynności pielęgnacyjnych.
Kącik powinien być praktyczny i funkcjonalny, tak aby zarówno dziecko, jak i opiekunka dziecięca czuła się w nim komfortowo i bezpiecznie.
Warto zadbać też o odpowiednie oświetlenie.
Program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie “Kącik do pielęgnacji dziecka” rozpoczyna się ekranem startowym. Program umożliwia wcielenie się w rolę opiekunki dziecięcej, która planuje i projektuje kącik do pielęgnacji małego dziecka. Klikając przycisk Start, użytkownik przechodzi do ekranu z zasadami. Następnie, klikając przycisk Dalej do ekranu z opisem pierwszego etapu.
W programie występują dwa etapy. Na pierwszym użytkownik ustala poprawną kolejność higienicznego mycia i dezynfekcji rąk według schematu Ayliffe’a. Na drugim ma za zadanie dobrać elementy niezbędne do zaprojektowania kącika, z uwzględnieniem podziału na: meble i sprzęt, materiały i przybory, środki do pielęgnacji, środki higieniczne.
Po kliknięciu przycisku Dalej, pojawia się ekran z pustymi oknami i grafikami z opisami kroków mycia rąk. Użytkownik wybiera odpowiednie elementy, klikając w ilustrację. Po naciśnięciu przycisku Zatwierdź, użytkownik otrzymuje informację zwrotną o poprawnie lub błędnie udzielonej odpowiedzi. Następnie może spróbować jeszcze raz, dopóki nie ustawi prawidłowej kolejności.
Po ukończeniu pierwszego etapu, pojawia się ekran z przyciskami do wyboru: Meble i sprzęt, Materiały i przybory, Środki do pielęgnacji oraz Środki higieniczne. Aktywny jest tylko przycisk pierwszy. Po kliknięciu przycisku Dalej, pojawia się ekran z pomieszczeniem i grafikami. Użytkownik wybiera odpowiednie elementy, klikając w ilustrację z opisem. Po naciśnięciu przycisku Zatwierdź, użytkownik otrzymuje informację zwrotną o poprawnie lub błędnie udzielonej odpowiedzi. Następnie może spróbować jeszcze raz, dopóki nie ustawi prawidłowej kolejności. Użytkownik może przesuwać elementy w pomieszczeniu, a także zapisać w pliku wygląd kącika, klikając ikonę aparatu. Po poprawnym wyborze mebli i sprzętów, aktywny staje się także przycisk Materiały i przybory. Użytkownik postępuje analogicznie w kolejnych krokach.
Po ukończeniu drugiego etapu, użytkownik może zakończyć program.
Powiązane ćwiczenia
- 5. Wyposażenie pracowni pielęgnowania dzieckaPołącz w pary5. Wyposażenie pracowni pielęgnowania dziecka
R10tetV4aBmmA1