Katalog interaktywny
Prefieres deportes colectivos o individuales? Consulta el catálogo interactivo y comprueba qué actividades se practican en las clases de Educación Física.
Wolisz sporty grupowe czy indywidualne? Zapoznaj się z katalogiem interaktywnym i sprawdź, jakie aktywności są wykonywane na lekcjach wychowania fizycznego.
Katalog składa się z dziesięciu slajdów pogrupowanych w trzy kategorie: ACTIVIDADES COLECTIVAS ACTIVIDADES INDIVIDUALES ACTIVIDADES COLECTIVAS E INDIVIDUALES. Każdy slajd przedstawia aktywności wykonywane na lekcjach wychowania fizycznego. W pierwszej kategorii ACTIVIDADES COLECTIVAS znajdują się następujące aktywności fizyczne: jugar al baloncesto, jugar al fútbol, jugar al voleibol, jugar al balonmano. W drugiej kategorii ACTIVIDADES INDIVIDUALES znajdują się następujące aktywności fizyczne: nadar, hacer gimnasia, hacer yoga, escalar, correr. W trzeciej kategorii ACTIVIDADES COLECTIVAS E INDIVIDUALES znajdują się następująca aktywność fizyczna: bailar. Na każdym slajdzie znajdują się trzy punkty, po kliknięciu których pojawia się panel z nagraniami i dodatkowymi grafikami. Każdy slajd zwiera także dane katalogowe oraz nagranie dźwiękowe.
Jugar al baloncesto. Actividad colectiva. Na slajdzie znajduje się zdjęcie przedstawiające grupę nastolatków grających na dworze w koszykówkę. Dane katalogowe. Nombre de la actividad: jugar un partido. Tipo de la actividad: actividad colectiva.
Nagranie dźwiękowe do slajdu: Muy a menudo, en las clases de Educación Física practicamos baloncesto. Nos dividimos en dos grupos y jugamos un partido. Este juego es muy divertido y nos gusta mucho.
Punkt pierwszy zawiera zdjęcie piłki do koszykówki leżącej na trawie. Podpis: el balón.
Punkt drugi zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją jugar un partido – grać mecz.
Punkt trzeci zawiera zdjęcie koszykarza kozłującego piłkę podczas meczu. Podpis: En el baloncesto cada equipo tiene cinco jugadores.
Jugar al fútbol. Actividad colectiva. Na slajdzie znajduje się zdjęcie przedstawiające dwóch nastoletnich zawodników podczas meczu piłkarskiego. Są z przeciwnych drużyn i walczą o piłkę, która jest w powietrzu. W tle widoczne jest boisko i pozostali zawodnicy. Dane katalogowe: Nombre de la actividad: jugar al fútbol. Tipo de la actividad: actividad colectiva.
Nagranie dźwiękowe do slajdu: A los chicos les encanta jugar al fútbol. En nuestra escuela hay dos campos de fútbol. Los chicos corren mucho y marcan goles.
Punkt pierwszy zawiera zdjęcie piłki do piłki nożnej leżącej na murawie.
Punkt drugi zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją marcar goles – strzelać gole.
Punkt trzeci zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją El fútbol es el deporte más popular del mundo. Es un deporte de equipo. Cada equipo tiene once jugadores.
Jugar al voleibol. Actividad colectiva. Na slajdzie znajduje się zdjęcie przedstawiające mecz siatkówki kobiecej. Jedna z zawodniczek skacze do siatki i atakuje piłkę. Zawodniczki z przeciwnej drużyny ustawiają blok. Dane katalogowe. Nombre de la actividad: jugar al voleibol. Tipo de la actividad: actividad colectiva.
Nagranie dźwiękowe do slajdu: Para jugar al voleibol necesitamos dos grupos. Es un deporte más tranquilo que el fútbol porque no es necesario correr mucho. Cada persona tiene un sitio en la pista y tiene que golpear el balón sobre la red.
Punkt pierwszy zawiera zdjęcie siatki z podpisem la red.
Punkt drugi zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją En el voleibol cada equipo tiene seis jugadores.
Punkt trzeci zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją golpear el balón – odbijać piłkę.
Jugar al balonmano. Actividad colectiva. Na slajdzie znajduje się zdjęcie przedstawiające zawodniczę w sportowym stroju grającą w piłkę ręczna. Dziewczyna, ma w ręku piłkę i wykonuje rzut. Dane katalogowe. Nombre de la actividad: jugar al balonmano. Tipo de la actividad: actividad colectiva.
Nagranie dźwiękowe do slajdu: El balonmano es otra actividad colectiva practicada en las clases de Educación Física de mi escuela. Para jugar al balonmano necesitamos dos equipos. Sin embargo, en mi escuela no practicamos este deporte con mucha frecuencia porque no es tan popular.
Punkt pierwszy zawiera zdjęcie piłki do piłki ręcznej wrzuconej do bramki. Podpis: la pelota en la portería.
Punkt drugi zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją En mi escuela no jugamos mucho al balonmano porque este deporte no es tan popular.
Punkt trzeci zawiera zdjęcie fragmentu boiska do piłki ręcznej z podpisem: la pista de balonmano.
Nadar. Actividad individual. Na slajdzie znajduje się zdjęcie przedstawiające basen pokazany z perspektywy pod wodą. Na jednym torze basenu chłopak płynie kraulem. Dane katalogowe. Nombre de la actividad: nadar. Tipo de la actividad: actividad individual.
Nagranie dźwiękowe do slajdu: Cuando tengo clases de natación, me encanta practicar nuevos estilos de nadar. A veces podemos saltar a la piscina. No tenemos que nadar en grupos. Cada persona tiene que aprender a nadar por sí misma.
Punkt pierwszy zawiera zdjęcie chłopka skaczącego do basenu. Podpis: saltar a la piscina.
Punkt drugi zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją La natación normalmente se practica en la piscina, pero también podemos nadar en el mar u otras aguas abiertas.
Punkt trzeci zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją saltar – skakać.
Hacer gimnasia. Actividad individual. Na slajdzie znajduje się zdjęcie przedstawiające młodą gimnastyczkę wykonującą figurę. Dziewczynka ma uniesione ręce i wykonuje szpagat w powietrzu. Dane katalogowe. Nombre de la actividad: hacer gimnasia. Tipo de la actividad: actividad individual.
Nagranie dźwiękowe do slajdu: Me gusta hacer gimnasia porque puedo saltar, correr y hacer muchas actividades al mismo tiempo. A veces aprendemos cosas difíciles.
Punkt pierwszy zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją Hay muchos tipos de gimnasia. Las más conocidas son la gimnasia rítmica y artística.
Punkt drugi zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją hacer gimnasia – uprawiać gimnastykę.
Punkt trzeci zawiera zdjęcie kobiety ćwiczącej w powietrzu na szarfie. Podpis: La gimnasia es uno de los deportes más antiguos.
Hacer yoga. Actividad individual. Na slajdzie znajduje się zdjęcie kobiety, która ćwiczy na macie jogę. Dane katalogowe. Nombre de la actividad: hacer yoga. Tipo de la actividad: actividad individual.
Nagranie dźwiękowe do slajdu: En mi escuela no hacemos yoga, pero en la escuela de mi hermana practican esta actividad. Ella dice que el yoga ayuda a mantener la salud física y mental.
Punkt pierwszy zawiera zdjęcie dwóch kobiet wykonujących obok siebie tę samą pozycję z jogi. Podpis: El yoga nos relaja.
Punkt drugi zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją El yoga ayuda a mantener la salud física y mental. Nos relaja y elimina el estrés.
Punkt trzeci zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją saludad mental – zdrowie psychiczne.
Escalar. Actividad individual. Na slajdzie znajduje się zdjęcie przedstawiające dwie osoby wspinające się na ściance wspinaczkowej. Dane katalogowe. Nombre de la actividad: escalar. Tipo de la actividad: actividad individual.
Nagranie dźwiękowe do slajdu: En la escuela de mi hermano hay un muro de escalada. Mi hermano no tiene miedo a las alturas y a él le encanta escalar. Cada alumno tiene un equipamiento necesario y, gracias a eso, es una actividad segura.
Punkt pierwszy zawiera zdjęcie stojącej u dołu ścianki wspinaczkowej i patrzącej w górę. Podpis: el muro de escalada.
Punkt drugi zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją muro de escalada – ścianka wspinaczkowa.
Punkt trzeci zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją Practicar escalada puede ser imposible para las personas que tienen miedo a las alturas.
Correr. Actividad individual. Na slajdzie znajduje się zdjęcie przedstawiające dziewczynkę biegnącą po bieżni. Dane katalogowe. Nombre de la actividad: correr. Tipo de la actividad: actividad individual.
Nagranie dźwiękowe do slajdu: Miguel corre todos los días. Es su actividad favorita para practicar un deporte. A veces corre diez kilómetros en treinta minutos.
Punkt pierwszy zawiera zdjęcie nastolatka w sportowym stroju biegnącego po chodniku. Podpis: el jogging.
Punkt drugi zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją La actividad de correr es muy popular en las clases de Educación Física. Los alumnos la practican con mucha frecuencia.
Punkt trzeci zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją correr – biegać.
Bailar. Actividad colectiva e individual. Na slajdzie znajduje się zdjęcie przedstawiające dziewczynkę w stroju baletnicy. Dziewczyna znajduje się na sali ćwiczeniowej i wykonuje pozę taneczną. Dane katalogowe. Nombre de la actividad: bailar. Tipo de la actividad: actividad colectiva e individual.
Nagranie dźwiękowe do slajdu: El baile es otra actividad realizada en las clases de Educación Física. Yo no bailo, pero muchas personas lo hacen. Es posible bailar tanto en grupo como individualmente.
Punkt pierwszy zawiera zdjęcie trzech tańczących baletnic. Podpis: el ballet.
Punkt drugi zawiera zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją El baile es una actividad muy divertida. Punkt trzeci zawiera zawiera nagranie dźwiękowe z transkrypcją bailar – tańczyć.
Vuelve a ver el catálogo interactivo y decide si las frases son verdaderas o falsas.
Obejrzyj ponownie katalog interaktywny i zdecyduj, czy zdania są prawdziwe, czy fałszywe.
Vuelve a analizar el catálogo interactivo y decide si las frases son verdaderas o falsas.
Przeanalizuj ponownie katalog interaktywny i zdecyduj, czy zdania są prawdziwe, czy fałszywe.
Vuelve a ver el catálogo interactivo y agrupa las actividades grupales e individuales en su respectivo grupo.
Obejrzyj ponownie katalog interaktywny i pogrupuj nazwy aktywności na grupowe oraz indywidualne.
Vuelve a analizar el catálogo interactivo y agrupa las actividades grupales e individuales en su respectivo grupo.
Przeanalizuj ponownie katalog interaktywny i pogrupuj nazwy aktywności na grupowe oraz indywidualne.
Vuelve a ver el catálogo interactivo y haz el crucigrama.
Obejrzyj ponownie katalog interaktywny i rozwiąż krzyżówkę.
Vuelve a analizar el catálogo interactivo y haz el crucigrama.
Przeanalizuj ponownie katalog interaktywny i rozwiąż krzyżówkę.