Kim on jest, co robi? Redagujemy odpowiedzi.
Kim on jest, co robi?
Nauczyciel wyświetla obrazki na ekranie; prosi uczniów, by w parach lub grupach porozmawiali na temat obrazków, zgodnie z pytaniami podanymi niżej.
Pytania do obrazków – podstawowy poziom kompetencji językowej ucznia | Pytania do obrazków – średni poziom kompetencji językowej ucznia |
Kto jest na zdjęciu? | Kto znajduje się na zdjęciu? |
Ile ma lat? | W jakim jest wieku? |
Gdzie się znajduje? Skąd to wiesz? | Gdzie się znajduje? Jaka jest to pora dnia? Skąd to wiesz? |
Co robi? | Czym się zajmuje? |
Co go/ją interesuje? | Czym jest zainteresowany/-a? Jak/co wyraża jego/jej uczucia? |
Jak jest ubrany/-a? | Jak jest ubrany/-a? (typ stroju, kolory, uczesanie) |
Jak go/ją możesz opisać? | Jak go/ją możesz opisać? |
Co łączy oba obrazki? | Co łączy oba obrazki? |
Uczniowie samodzielnie zapisują propozycje prezentów dla chłopca i dziewczynki, zgodnie z ich zainteresowaniami, widocznymi na obrazkach: