Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Klasyfikacja czworokątów

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

-zna własności czworokątów,

-wyróżnia poznane czworokąty w zbiorze wielokątów.

b) Umiejętności

Uczeń:

-klasyfikuje czworokąty,

-rozpoznaje czworokąty na podstawie ich własności

-porównuje czworokąty,

-rysuje poznane czworokąty.

2. Metoda i forma pracy

Metoda problemowa, praca z całą klasą, praca indywidualna.

3. Środki dydaktyczne

Plansza z klasyfikacją czworokątów, karta pracy ucznia.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Omówienie pracy domowej, uczniowie wraz z nauczycielem powtarzają własności czworokątów.

b) Faza realizacyjna

1. Uczniowie z pomocą nauczyciela sporządzają graficzną tablicę klasyfikacyjną czworokątów z podziałem na trapezy, równoległoboki, romby, prostokąty, kwadraty.

2. Uczniowie pracują samodzielnie z kartą pracy (załącznik 1 ).

c) Faza podsumowująca

Sprawdzenie poprawności wykonania pracy samodzielnej. Zadanie pracy domowej.

6. Załączniki

a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)

Wpisz numery wielokątów w odpowiednich miejscach:

CZWOROKĄTY

NIE TRAPEZY

…………… TRAPEZY

………….

NIE RÓWNOLEGŁOBOKI

RÓWNOLEGŁOBOKI

………. …….. ………………..

POZOSTAŁE

……….. ROMBY PROSTOKĄTY

………………. ……………

NIE KWADRATY NIE KWADRATY

………….. KWADRATY ……………

……………..

b) Zadanie domowe

Klasyfikacja czworokątów – zeszyt ćwiczeń.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RYF2hja1UeplP

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 99.64 KB w języku polskim
R17iMwiIgQNpe

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 765.50 KB w języku polskim