Klasyfikacja czworokątów
Klasyfikacja czworokątów
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
-zna własności czworokątów,
-wyróżnia poznane czworokąty w zbiorze wielokątów.
b) Umiejętności
Uczeń:
-klasyfikuje czworokąty,
-rozpoznaje czworokąty na podstawie ich własności
-porównuje czworokąty,
-rysuje poznane czworokąty.
2. Metoda i forma pracy
Metoda problemowa, praca z całą klasą, praca indywidualna.
3. Środki dydaktyczne
Plansza z klasyfikacją czworokątów, karta pracy ucznia.
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Omówienie pracy domowej, uczniowie wraz z nauczycielem powtarzają własności czworokątów.
b) Faza realizacyjna
1. Uczniowie z pomocą nauczyciela sporządzają graficzną tablicę klasyfikacyjną czworokątów z podziałem na trapezy, równoległoboki, romby, prostokąty, kwadraty.
2. Uczniowie pracują samodzielnie z kartą pracy (załącznik 1 ).
c) Faza podsumowująca
Sprawdzenie poprawności wykonania pracy samodzielnej. Zadanie pracy domowej.
6. Załączniki
a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)
Wpisz numery wielokątów w odpowiednich miejscach:
CZWOROKĄTY
NIE TRAPEZY
…………… TRAPEZY
………….
NIE RÓWNOLEGŁOBOKI
RÓWNOLEGŁOBOKI
………. …….. ………………..
POZOSTAŁE
……….. ROMBY PROSTOKĄTY
………………. ……………
NIE KWADRATY NIE KWADRATY
………….. KWADRATY ……………
……………..
b) Zadanie domowe
Klasyfikacja czworokątów – zeszyt ćwiczeń.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak