Materiał podzielony jest na dwie części. W pierwszej znajdują się treści dotyczące nauczyciela w klasie zróżnicowanej kulturowo. W drugiej jest sześć scenariuszy opartych na job shadowing, jako formie uczenia się międzykulturowego. Zawarte w podręczniku treści odnoszą się do problemu migracji, która powoduje, że do polskich szkół coraz częściej uczęszczają dzieci różnych narodowości, kultur, religii. Odmienność ta budzi w klasach wiele pytań, czasami nawet sytuacji trudnych, czy konfliktowych. Odwołanie się do treści scenariuszy może przyczynić się do zmniejszenia procesu wykluczania poprzez ukazanie uczniom, że świat jest różnorodny, zamieszkiwany przez ludzi wielu kultur, tradycji i religii, ale w tej różnorodności jest pozytywny zasób. Materiał ten jest podstawą budowania integracji społecznej wychodzącej poza niepełnosprawność uczniów.

Otwórz linkhttp://edukacja.warszawa.pl/sites/edukacja/files/programy‑unijne/13052/attachments/kompetencje_miedzykulturowe_nauczycieli_w_wielokluturowych_miastach_warszawa‑berlin.pdfOtwórz link

Źródło: Ewa Dąbrowa, Małgorzata Nowak, Ewa Pawlic‑Rafałowska, Emilia Skiba, Bartosz Wilimborek, Małgorzata Wysokińska, Projekt: Kompetencje międzykulturowe nauczycieli w wielokulturowych miastach Warszawa‑Berlin. Publikacja sfinansowana z  funduszy Komisji Europejskiej w  ramach programu ERASMUS+.