E-materiały do kształcenia zawodowego

Pozycyjne systemy liczbowe

INF.04. Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji - Technik programista 351406

bg‑violet

Konwerter systemów liczbowych

PROGRAM ĆWICZENIOWY DO PROJEKTOWANIA

RTyq8C1p1VAQU
1
RZnMIrn1niwrK
Konwerter systemów liczbowych"
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
R1Mbvzr1N2m0i
Ćwiczenie 1
Uzupełnij tekst tak, aby tworzył logiczną treść.
R36GoyB7s0YmA
Ćwiczenie 2
Połącz w pary poniższe zdania, aby wskazać różnicę między liczbami binarnymi prostymi a liczbami binarnymi złożonymi
RTCfMCZMJlkrm
Ćwiczenie 3
Uzupełnij brakujące miejsca tak, aby tworzyły prawdziwe twierdzenia.
RCDc4fFMbI0jH
Ćwiczenie 4
Jakie działania wykonasz podczas zmiany stanu liczby? Zaznacz prawidłową odpowiedź.
RiZX9adHujQtB
Ćwiczenie 5
Który system liczbowy wykorzystuje liczby oraz litery A-F ? Zaznacz prawidłową odpowiedź.
R1bx36AYxbNfo
Ćwiczenie 6
Połącz w pary liczbę z jej postacią w systemie szesnastkowym.
R10tHabGCoDza
Ćwiczenie 7
Wybierz właściwą odpowiedź, wskazując blok, który nie jest istotny dla pętli w programowaniu.
R1ShIgmBEBUKz
Ćwiczenie 8
Zaznacz poprawną odpowiedź. Które z bloków są istotne dla testu w programowaniu?
R1Pd7n3YbKSq2
Ćwiczenie 9
Zaznacz, które z poniższych stwierdzeń są prawdziwe (P), które są fałszywe (F).

Powiązane ćwiczenia