Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Kosmiczny świat

Etap

II etap edukacyjny uczeń kończący klasę VI

Przedmiot

Plastyka

Wymagania szczegółowe:

(2.1) podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego i innych dziedzin sztuki (fotografika, film) w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki właściwe dla tych dziedzin sztuki).

Temat lekcji:

Kosmiczny świat

Czas na realizację

1 godzina lekcyjna

Cele szczegółowe:

wiadomości – uczeń:

  • zna pojęcia: linia punkt, kształt,

  • zna zastosowanie barwy i plamy.

umiejętności – uczeń:

  • wykorzystuje w działaniu plastycznym linię, punkt, barwę, kształt,

  • tworzy samodzielny rysunek przy użyciu technologii informacyjnych.

postawy:

  • czerpanie radości z tworzenia,

  • kształtowanie umiejętności pracy w grupie,

  • rozwijanie myślenia abstrakcyjnego i wyobraźni przestrzennej.

Metody pracy:

rozmowa nauczająca (pogadanka), prezentacja, działania praktyczne (praca z narzędziem interaktywnym).

Forma pracy:

indywidualna, zbiorowa.

Środki dydaktyczne,

w tym zasoby multimedialne:

zestaw ilustracji – obrazy, w których głównym elementem jest linia, punkt i kształt;

interaktywne narzędzie do tworzenia samodzielnego rysunku 2D z zastosowaniem linii, punktu, kształtu.

Przebieg lekcji

  1. Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, przygotowanie stanowiska pracy).

  2. Nauczyciel prezentuje zestaw ilustracji – obrazy, w których głównym elementem jest linia, punkt i kształt.

  3. Nauczyciel omawia zasób wskazując na znaczenie linii, punktu i kształtu w kompozycji plastycznej.

faza wprowadzająca:

(5 min.)

faza realizacyjna:

(35 min.)

  1. Nauczyciel prosi uczniów o zamknięcie oczu i wyobrażenie sobie, że znajdują się w kosmosie. Zachęca uczniów do swobodnych wypowiedzi na temat wyobrażonych kształtów i kolorów.

  2. Nauczyciel wyjaśnia uczniom, że podczas lekcji będą tworzyć zbiorową pracę plastyczną za pomocą interaktywnego narzędzia.

  3. Uczniowie wykonują samodzielnie rysunek, którego tematem jest kosmos.

  4. Nauczyciel wyjaśnia, że zadanie będzie polegało na umieszczeniu przez każdego ucznia jednego elementu w kosmosie.

  5. Nauczyciel podkreśla, aby uczniowie wykorzystali w pracy następujące środki wyrazu plastycznego: linię, punkt, kształt.

faza podsumowująca:

( 5 min.)

  1. Po wykonaniu zadania nauczyciel może zamieścić pracę uczniów na stronie internetowej szkoły.

  2. Nauczyciel dokonuje oceny uczniów wyrażonej stopniem.

RU37YPeTLHcY7

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 85.00 KB w języku polskim
RAeKFhJ4hOw7Y

Pobierz załącznik

Plik ODT o rozmiarze 49.11 KB w języku polskim