Poradnik dla nauczycieli z zakresu trudnego obszaru oddziaływań profilaktycznych na najmłodsze dzieci - zajęcia opracowano już z myślą o 5 i   6‑latkach. Przedmiotem profilaktyki są uzależnienia behawioralne (od komputera/ Internetu). W części teoretycznej przedstawiono możliwości i zagrożenia związane z korzystaniem z mediów elektronicznych, w świat których powinny być umiejętnie wprowadzane dzieci. Omówiono wpływ mediów na poszczególne sfery rozwojowe oraz najczęstsze zagrożenia związane z Internetem. Przedstawiono zasady bezpiecznego korzystania z IT i wprowadzania dzieci w świat mediów, jak również zasady pozytywnej profilaktyki. Część druga zawiera scenariusze zajęć psychoedukacyjnych (90' lub 45', z możliwością rozdzielenia na osobne krótsze zajęcia, dostosowane do możliwości percepcyjnych dzieci). Zajęcia w formie zabawowej, w zróżnicowanych formach aktywności, uatrakcyjnione pomocami (np. rysunki, tekst, układanka) - zestaw pomocy przy każdym scenariuszu. Sala, w której będą realizowane zajęcia, powinna umożliwiać aktywności ruchowe. Dzieci mogą siedzieć na krzesełkach lub dywanie. Po każdych zajęciach dziecko dostaje zadanie do wykonania w domu razem z rodzicami. Tematyka zajęć: Poznajemy Internet (ideę sieci - bez komputera), sposoby spędzania wolnego czasu, świat emocji, zabawa bez kłótni.

Otwórz linkhttps://fundacjapozaschematami.pl/wp‑content/uploads/kreatywna‑profilaktyka‑dla‑najmlodszych.pdfOtwórz link

Źródło: Edyta Biaduń‑Korulczyk, Kinga Sochocka, Fundacja Poza Schematami