Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Kreślimy naprzemienne owale – ślimaki chodzą parami.

1. Cele lekcji

a) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • przygotować stanowisko do pracy.

  • kreślić naprzemienne owale, spójnie wykonuje czynności.

  • wykonywać swobodny ruch, samodzielną interpretację kształtu,

  • prowadzić swobodną rozmowę.

  • wycinać według wzoru i komponuje dowolne układy.

  • współpracować w grupie.

  • uporządkować swoje miejsce pracy,

  • wyrażać swoje zdanie, opinię

2. Metoda i forma pracy

elementy metody Integracji Sensorycznej, elementy metody Kinezjologii Edukacyjnej Denisona, praktycznego działania, aktywizacji natomiast formy to grupowa i indywidualna.

3. Środki dydaktyczne

Wzór pracy plastycznej, kolejnych etapów pracy, muzyka – Walczyk, arkusz brystolu białego i zielonego, kleje i nożyczki.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

  1. Nauczyciel prosi dyżurnego o przygotowanie materiałów do pracy. Potrzebne są: duży biały i zielony brystol, kredki pastelowe, nożyczki, klej.

  2. Wyjaśnia temat pracy i sposób jej wykonania. Zaczyna od zadania pytania:

Kto chowa się przez niebezpieczeństwem w swoim domku na grzbiecie?

Pokazuje realistyczną ilustrację ślimaka lub zdjęcie, następnie przedstawia rysunki ślimaków wykonane przez dzieci.

3. Wyjaśnia kolejność czynności, pokazuje wzór gotowej pracy oraz demonstruje kolejne etapy pracy.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel rozkłada na stole duży arkusz papieru, rozdaje kredki pastelowe.

  2. Zachęca do samodzielnego kreślenia naprzemiennych owali: (ćwiczenie swobodnego ruchu, samodzielnej interpretacji kształtu, swobodna rozmowa, wymiana kredek, współpraca).

    1. dzieci chodzą wokół stołu i kreślą raz jedną, raz drugą ręką koła: wielkie, w nich mniejsze, a w nich najmniejsze. Rytm pracy wyznacza spokojna muzyka – walczyk.

    2. dzieci wybierają jeden układ kół i swobodnie kolorując, rysują z tak powstałego szkicu ślimaka. Po wykonaniu rysunku wycinają ślimaki.

  3. Po wycięciu ślimaków klasa przystępuje do komponowania zespołowej karty pracy: Ślimaki chodzą parami. Dzieci układają na dywanie pary kroczących ślimaków – ślimaki wędrują w lewo, w prawo.

  4. Prowadzący proponuje, by na dużym jasno zielonym arkuszu przykleić kroczące ślimaki.

c) Faza podsumowująca

  1. Po wykonaniu plakatu nauczyciel prosi o uporządkowanie sali.

  2. Lekcję kończy ocena i wystawa wykonanych prac.

5. Bibliografia

  1. Dziamska D. Edukacja przez ruch. Kropki, kreski, owale, wiązki., WSIP, Warszawa 2005

6. Załączniki

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Są to kolejne zajęcia z cyklu całodziennych zajęć. Wykonane prace można wykorzystać podczas zajęć z matematyki.

Rg50leJi5tar5

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 64.89 KB w języku polskim
R1JCYpHv4MEnd

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 19.50 KB w języku polskim