Krok 1: Logowanie i rejestracja
Pierwszym krokiem do rozpoczęcia pracy na platformie jest logowanie.
Login i hasło można pobrać z Systemu Informacji Oświatowej lub wygenerować samodzielnie rejestrując się w systemie. W tej części poradnika opiszemy obie metody.
Pobieranie danych do logowania z Systemu Informacji Oświatowej
O ile nie otrzymamy danych do logowania w inny sposób (np. od dyrektora szkoły), loginy i hasła do platformy można samodzielnie pobrać ze Strefy Pracownika Systemu Informacji Oświatowej, czyli ze strony https://strefa.ksdo.gov.pl/.
Po zalogowaniu należy wybrać w menu zakładkę Raporty, a następnie Raporty SIO2 rok 2024/2025.
W kolejnym kroku pojawi się zestawienie dostępów do Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
W załączonym pliku znajdują się dane uczniów i nauczycieli. W kolumnie Nazwa użytkownika znajduje się login, a w kolumnie Hasło hasło do platformy.
Pamiętaj aby przekazywać dane do logowania każdemu nauczycielowi / uczniowi osobno, z uwzględnieniem bezpieczeństwa ochrony danych osobowych.
Logowanie do platformy
Aby zalogować się do systemu, klikamy przycisk Zaloguj się w prawym, górnym rogu.
Następnie w wyświetlonym formularzu wpisujemy otrzymane dane do logowania i zatwierdzamy klikając na Zaloguj.
Wpisując hasło podczas logowania, należy zwrócić szczególną uwagę, aby je dokładnie przepisać lub po prostu skopiować. Wielkość liter ma znaczenie.
Konto założone samodzielnie na platformie, przez formularz rejestracyjny, nie jest tym samym kontem, do którego zalogujemy się w oparciu o dane z SIO. Jeśli spróbujemy użyć tego samego adresu e‑mail w obu kontach, system zapyta nas, czy przeprowadzić procedurę ich połączenia.
Nauczyciel może mieć zatem dwa konta: założone samodzielnie i wygenerowane przez SIO i, o ile nie wpisze w nich tego samego adresu e‑mail, będą one funkcjonować niezależnie.
Tylko na koncie, do którego logujemy się w oparciu o dane z SIO będą widoczne zaimportowane klasy z naszej szkoły.
Samodzielna rejestracja
Aby zarejestrować nowe konto nauczyciela, niezależne od konta utworzonego na podstawie danych z SIO, klikamy przycisk Zaloguj się, a następnie w wyświetlonym formularzu opcję Zarejestruj się.
W kolejnych krokach uzupełniamy formularz z danymi, a system wysyła nam e‑mailem link do aktywacji konta i prosi o ustawienie hasła. Po zakończeniu procedury można zacząć wybierać materiały i udostępniać je uczniom. O tym piszemy w dalszej części poradnika.