Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Książę i róża.

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń

  • myśli twórczo

  • zna przebieg zdarzeń w Małym Księciu

  • poprawnie posługuje się cytatami

b) Umiejętności

Uczeń

  • dostrzega przejawy miłości w pozornie prostych zachowaniach

  • potrafi wykonać notatkę graficzną

  • wyciąga właściwe wnioski z opracowanych cytatów

2. Metoda i forma pracy

Praca z tekstem, notatka graficzna, zbiorowa

3. Środki dydaktyczne

Tekst Małego Księcia A. de Saint- Exupery

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

1. Powitanie i czynności organizacyjno porządkowe.

2. Rozmowa z uczniami na temat wątku miłości w Małym Księciu.

b) Faza realizacyjna

1. Praca w grupach (załącznik 1).

2. Prezentacja wyników pracy grup i uzupełnianie tabeli (załącznik 2).

3. Omówienie i zapisanie wniosków na temat miłości róży i Małego Księcia.

4. Ustalenie, czego nauczył się Mały Książę o miłości podczas pobytu na Ziemi (załącznik 3).

5. Wykonanie notatki graficznej wyjaśniającej, jak rozumiana jest miłość w lekturze (załącznik 4).

c) Faza podsumowująca

1. Dyskusja z uczniami o słowach Małego Księcia “Byłem za młody, by ją kochać”.

2. Podanie I wyjaśnienie pracy domowej.

5. Bibliografia

1. Saint- Exupery A., Mały Książę,

2. Arends R.J., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994.

3. Podracki J.[red.], Zadania do lektury dla klas VII‑VIII, WSiP, Warszawa 1990.

6. Załączniki

Załącznik 1

Grupa I- znajdźcie cytaty dotyczące róży przed rozkwitnięciem

Grupa II- znajdźcie cytaty dotyczące zachowania róży po rozkwitnięciu

Grupa III- znajdźcie cytaty dotyczące zachowania róży podczas rozstania

Załącznik2

przed rozkwitnięciem

po rozkwitnięciu

podczas rozstania

- ubierała sie powoli

- dopasowywała płatki

- nie chciała rozkwitnąć pognieciona

- chciała zrobić jak najlepsze wrażenie

- chciała oczarować Małego Księcia

- kokietowała Małego Księcia

- kłamała

- prowokowała

- żądała zainteresowania

- chciała zrobić jak najlepsze wrażenie

- żądała zbyt dużo

- była irytująca

- nie robiła wymówek

- przyznała się do błędu

- wyznała miłość

- zapewniała, że da sobie radę

- godziła się na odejście Małego Księcia

Załącznik 3

Mały Książe nauczył się, że: należy oceniać ludzi po czynach, a nie po zachowaniu, oczy nie zawsze mówią prawdę, róża jest dla niego kimś wyjątkowym, był za młody, by ją kochać, itp.

Załącznik 4

RXx19OGfjZRQa

Zadanie domowe

Zapisz swój głos w dyskusji o wpływie młodego wieku na miłość.

7. Czas trwania lekcji

45 min.

8. Uwagi do scenariusza

RkPm4du8g3cfV

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 109.25 KB w języku polskim
R1Sa1s2tVILhR

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 20.00 KB w języku polskim