Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Którą pannę wybrać?- Danusia czy Jagienka?

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń

  • zna przebieg zdarzeń w powieści Krzyżacy

  • zna bohaterów powieści

b) Umiejętności

Uczeń

  • potrafi zgromadzić materiał do charakterystyki

  • potrafi użyć trafnych argumentów

  • potrafi zredagować charakterystykę porównawczą

2. Metoda i forma pracy

Charakterystyka porównawcza, dyskusja, zbiorowa, grupowa

3. Środki dydaktyczne

Tekst Krzyżaków H. Sienkiewicza

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

1. Podanie i wyjaśnienie tematyki zajęć.

2. Wyjaśnienie słów swatać i swatka.

b) Faza realizacyjna

1. Podział klasy na grupy i przydzielenia zadań.( załącznik 1)

2. Praca w grupach.

3. Przedstawienie wyników pracy poszczególnych grup przez przedstawicieli.

4. Uzupełnianie tabeli przygotowanej przez grupę I. (załącznik 2)

5. Analiza materiału zebranego w tabeli.

6. Przypomnienie zasady kontrastu w literaturze

c) Faza podsumowująca

1. . Dyskusja nad wyborem właściwej panny.

2. Podanie i wyjaśnienie pracy domowej.

5. Bibliografia

6. Załączniki

Załącznik 1

Grupa I- przygotujcie tabelę, według której oceniać będziemy przedsr\tawione panny.

Grupa II- jako grupa swatów przedstawcie Danusię Jurandównę

Grupa III- jako grupa swatów przedstawcie Jagienkę ze Zgorzelic

Załącznik 2

Danusia

Jagienka

Zadanie domowe

Zapisz swój głos w dyskusji- którą pannę wybrać?

7. Czas trwania lekcji

45 min.

8. Uwagi do scenariusza

RkleJAkJZTIqL

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 104.29 KB w języku polskim
R1B55TPCqeAeN

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 17.00 KB w języku polskim