Łamana i jej rodzaje
Łamana i jej własności
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
-wie, co to jest łamana,
-zna rodzaje łamanych,
-wie, co to są boki i wierzchołki łamanej,
-zna sposób opisywania łamanej literami,
-rozumie, co to jest długość łamanej.
b) Umiejętności
Uczeń:
-rozpoznaje łamaną wśród innych figur geometrycznych,
-oznacza łamaną literami,
-rozróżnia rodzaje łamanych,
-oblicza długość łamanej.
2. Metoda i forma pracy
Wykład, pogadanka, wspólna praca z całą klasą, praca w zespołach dwuosobowych.
3. Środki dydaktyczne
Karta pracy (załącznik 1 )
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Omówienie pracy domowej, uczniowie próbują odpowiedzieć na pytanie, co to jest łamana.
b) Faza realizacyjna
1. Nauczyciel wyjaśnia, co to jest łamana i jak ją wyróżniać wśród innych figur zbudowanych z odcinków, a także jakie są rodzaje łamanych, jak się mierzy ich długość, oznacza literami itp.
2. Uczniowie w zeszytach i na tablicy rozwiązują zadania z podręcznika.
3. Uczniowie pracują w zespołach dwuosobowych z kartą pracy.
c) Faza podsumowująca
Omówienie wyników pracy w zespołach dwuosobowych, zadanie pracy domowej.
5. Załączniki
a)Karta pracy ucznia ( załącznik 1)
Które z narysowanych figur są łamanymi? Odpowiedź uzasadnij.
b) Zadanie domowe
Zeszyt ćwiczeń –”Łamana i jej własności”
6. Czas trwania lekcji
45 minut
7. Uwagi do scenariusza
brak