Let’s meet!
Let’s meet!
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
wie, że należy stosować czas Present Simple, mówiąc o swoich zwyczajach i upodobaniach,
zna reguły gramatyczne dotyczące czasów Present Simple i Present Perfect.
b) Umiejętności
Uczeń potrafi:
słuchać i czytać ze zrozumieniem,
wypowiadać się na zadany temat,
stosować czas Present Simple, mówiąc o swoich zwyczajach i upodobaniach,
korzystać ze słownika dwujęzycznego.
2. Metoda i forma pracy
Metoda: ćwiczeń praktycznych, praca z tekstem
Forma: praca indywidualna, praca w parach i praca zbiorowa
3. Środki dydaktyczne
Czyste kartki do ksero, powielone załączniki, słowniki: angielsko‑polskie i polsko‑angielskie
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Nauczyciel zapoznaje uczniów z celem zajęć, jakim jest poznanie się i dowiedzenie czegoś o innych osobach z grupy.
b) Faza realizacyjna
Nauczyciel rozdaje uczniom czyste kartki do ksero i prosi ich o napisanie na nich swoich imion oraz narysowanie czterech rysunków, symbolizujących zainteresowania osoby rysującej. Następnie w parach uczniowie wyjaśniają sobie, co symbolizują rysunki i w ten sposób dowiadują się czegoś o zainteresowaniach partnera. Później przekazują to, czego się dowiedzieli o drugiej osobie, pozostałym członkom grupy (zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie czasu Present Simple w 3 osobie liczby pojedynczej).
Uczniowie wykonują ćwiczenie „Pig personality profile” (załącznik 1). Jest to psychozabawa w formie rysunkowej. Najlepiej jest polecić, aby po narysowaniu rysunku, druga osoba zinterpretowała rysunek partnera na podstawie instrukcji. Przed wykonaniem ćwiczenia nauczyciel zapisuje na tablicy słowa, które mogą sprawić uczniom trudności i prosi ich o znalezienie ich znaczenia w słownikach. Uczniowie pracują w parach.
Uczniowie otrzymują kartkę z tabelą i muszą znaleźć w klasie osoby odpowiadające wskaźnikom, zadając im pytania w czasie Present Simple i Present Perfect (załącznik 2).
c) Faza podsumowująca
Nauczyciel zadaje pracę domową.
5. Bibliografia
Piotrowski T., Saloni Z., Nowy słownik angielsko‑polski i polsko‑angielski, Wydawnictwo Wilga, Olsztyn 2000.
6. Załączniki
a) Karta pracy ucznia
Załącznik 1
PIG PERSONALITY PROFILE
Draw a pig.
If your pig is:
Toward the top of the paper, you are positive and optimistic.
Toward the middle of the paper, you are a realist.
Toward the bottom of the paper, you are pessimistic.
Facing left, you believe in tradition, are friendly and remember dates e.g. birthdays.
Facing right, you are innovative and active, but you sometimes forget your friends’ birthdays.
Facing forward, you are direct and you like discussions.
Has many details, you are analytical and cautious.
Has few details, you are emotional and a risk taker.
Has four legs showing, you are stubborn and stick to your ideas.
Has fewer than four legs showing, you are insecure, or you are living through a major life change.
The size of your pig’s ears indicates how good listener you are - so the larger the better. The length of the tail indicates the quality of your personal life – the longer the better.
Źródło: http://www.usd.edu/~bwjames/humor/ppp.html
Załącznik 2
FIND SOMEBODY WHO…
Has been abroad | Has one sister | Likes pizza |
Likes reading books | Has more than six letters in his or her surname | Is the youngest child in his or her family |
Has a computer at home | Has a pet | Likes learning English |
b) Zadanie domowe
Write a short description of your group on the basis of the information from your chart e.g.
Our group consists of ten people. Only Jarek and Kasia have been abroad.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak