Little Red Riding Hood

      1. rozszerzenie słownictwa,

      2. tryb rozkazujący.

      1. czytanie dla ogólnego i szczegółowego rozmieniania tekstu,

      2. głośne czytanie,

      3. rozumienie nowych słówek z kontekstu oraz dopasowywanie ich do prostych definicji.

Zajęcia prowadzone są w oparciu o pracę z tekstem. Uczniowie poznają nowy materiał leksykalny i gramatyczny w bajce „Czerwony Kapturek”. Ćwiczą wymowę przez głośne czytanie i inscenizację bajki. Słownictwo i gramatyka utrwalane są w szeregu ćwiczeń odwołujących się do wiedzy zdobywanej w czytance. Uczniowie pracują indywidualnie oraz w czteroosobowych grupach.

    1. Worksheet A

    2. Tablica

    3. Kreda (flamaster)

    4. Zeszyty

    5. Opcjonalnie rekwizyty (fartuszek, butelka – najlepiej plastikowa, zabawkowe kły lub futrzana kamizelka),

    1. Rozgrzewka. Sprawdzenie pracy domowej z poprzedniej lekcji. Ok. 3 min.

    2. Opcjonalnie. Zapytaj uczniów, jakie polecenia dotyczące bezpieczeństwa w domu lub na ulicy najczęściej wydają im rodzice. Zapisz na tablicy pierwszy przykład. Don’t open the door to strangers. It’s very dangerous. Check if you closed the door. (Oczekiwane odpowiedzi: nie przechodź na czerwonym świetle, nie rozmawiaj z nieznajomymi, bądź ostrożny) Zapisz wszystkie sugestie na tablicy i nie komentuj ich. Ok. 3 min.

    3. Zapytaj uczniów, czy mieli kiedyś jakąś niebezpieczną przygodę, związaną z tym, że ktoś obcy je zaczepiał. Co wtedy zrobili? Ok. 1‑2 min.

    4. Rozdaj uczniom Worksheet A. Powiedz uczniom, że będą czytać bajkę. Wyjaśnij, że ich zadaniem będzie zgadnąć, jaka to bajka. Przeczytaj pierwszy akapit. Następnie ten sam fragment czytają uczniowie. Każde zdanie czyta inny uczeń. Przeczytaj następny fragment i wyznacz kolejne osoby do czytania. Procedurę powtarzaj, aż do przeczytania całego tekstu. W trakcie czytania wyjaśniaj słówka, które są podane w słowniczku znajdującym się pod tekstem oraz te, o które zapytają uczniowie. Ok. 6 min.

    5. Po pierwszym fragmencie uczniowie powinni zorientować się, jaka to bajka. Zapisz wówczas angielski tytuł na tablicy.

    6. Powiedz uczniom, żeby spojrzeli na ćwiczenie pierwsze znajdujące się pod tekstem. Przeczytaj pierwsze pytanie i poproś o odpowiedzenie na nie. Uczestnicy zajęć odpowiadają na ochotnika. Poleć uczniom, aby każdy zapisał odpowiedź. Odczekaj chwilę i zapisz poprawną odpowiedź na tablicy. W ten sposób przeprowadź całe ćwiczenie. Ok. 5 min.

    7. Wyjaśnij uczniom, że ich następnym zadaniem jest połączenie słówek z tekstu z definicjami (ex. 2) Sprawdź odpowiedzi. Upewnij się, że uczniowie znają polskie tłumaczenia wyrazów. Ok. 3 min.

    8. Przypomnij uczniom, że mama kazała Czerwonemu Kapturkowi iść prosto do babci. Powiedz uczestnikom zajęć, aby odnaleźli w tekście wszystkie polecenie, jakie wydała mama swojej córeczce (ex. 3). Dla ułatwienia wskaż akapit, w którym znajdują się odpowiedzi do tego ćwiczenia i przeczytaj zdania, zawierające wypisane polecenia. Ok. 3 min.

    9. Powiedz uczniom, że w następnym ćwiczeniu ich zadaniem jest wstawić czasowniki w odpowiedniej formie. Ok. 3 min.

    10. Po sprawdzeniu odpowiedzi z poprzedniego ćwiczenia poproś o ułożenie zdań przeczących do ćw. 6. Ok. 3 min.

    11. Podziel uczniów na czteroosobowe grupy. Każdemu rozdaj scenariusz. Przesuńcie ławki tak, aby było miejsce na inscenizację. Wyjaśnij, że zadaniem każdej z grup będzie przygotowanie inscenizacji fragmentu. Ustal w każdej z grup, kto wykonuje rolę: narratora, wilka, mamy, Czerwonego Kapturka. Uczniowie korzystają z kartek, ale zachęć ich do zmieniania tekstu, dodawania własnych zdań komentarzy, np. kiedy mama mówi: Come, Littre Red Riding Hood, here is a piece of cake and a bottle of wine for your grandmother, Czerwony Kapturek może odpowiedzieć: But mum, cake is unhealthy albo Oh now, it’s too heavy. Uczniowie mają ok. 6 min. na opracowanie scenki. W tym czasie nauczyciel krąży po klasie i monitoruje pracę uczniów. Jeśli trzeba, podpowiada poprawne zwroty.

    12. Każda z grup przedstawia swoją wersję Czerwonego Kapturka. Ok. 12 min. Na koniec zajęć uczniowie wybierają najzabawniejszą lub najbardziej udaną inscenizację. 1 min.

www.ifyoulovetoread.com/book/chtwo_storiesfullred.htm

Worksheet A

Little Red Riding Hood

Narrator: Once upon a time there was a dear little girl who was loved by every one who looked at her, but most of all by her grandmother, and there was nothing that she would not have given to the child. Once she gave her a little cap of red velvet, which suited her so well that she would never wear anything else. So she was always called Little Red Riding Hood.

Mother: „Come, Little Red Riding Hood, here is a piece of cake and a little bottle of wine. Take them to your grandmother, she is ill and weak, and they will do her good. Set out before it gets hot, and when you are going, walk nicely and quietly and do not run off the path, or you may fall and break the bottle, and then your grandmother will get nothing. And when you go into her room, don't forget to say, good‑morning, and don't peep into every corner before you do it.”

Little …: „I will take great care.”

Narrator: The grandmother lived out in the wood, half a league from the village, and just as Little Red Riding Hood entered the wood, a wolf met her. Little Red Riding Hood did not know what a wicked creature he was, and was not at all afraid of him.

Wolf: „Good‑day, Little Red Riding Hood,”

Little …: „Thank you kindly, wolf.”

Wolf: „Whither away so early, Little Red Riding Hood?”

Little …: „To my grandmother's.”

Wolf: „What have you got in your apron?”

Little …: „Cake and wine. Yesterday was baking‑day, so poor sick grandmother is to have something good, to make her stronger.”

Wolf: „Where does your grandmother live, Little Red Riding Hood?”

Little…: „A good quarter of a league farther on in the wood. Her house stands under the three large oak‑trees, the nut‑trees are just below. You surely must know it.”

RO425QW9ELUhC

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 44.00 KB w języku polskim