Logomocja – Edytor postaci – animacje
Scenariusz lekcji
Temat lekcji:
Logomocja – Edytor postaci – animacje.
Cele lekcji:
Wiadomości:
Uczeń potrafi:
wyjaśnić pojęcia faza i klatka;
wymienić elementy, z jakich składa się program;
wymienić i opisać podstawowe opcje Przybornika;
wymienić etapy tworzenia animacji;
scharakteryzować parametry mające wpływ na animacje (np. spowolnienie);
wymienić zastosowanie programu.
Umiejętności:
Uczeń potrafi:
zastosować narzędzia programu do wykonania prostego obrazu statycznego i animacji;
tworzyć animowane obrazki;
tworzyć postacie żółwia;
modyfikować gotowe obrazki;
modyfikować parametry animacji oraz przewidzieć wpływ modyfikacji tych parametrów.
Metody nauczania
wykład z elementami pokazu;
eksponująca – lekcja multimedialna.
Środki dydaktyczne
komputery,
lekcja multimedialna,
Edytor postaci;
podręcznik.
Uwarunkowania techniczne
lokalna sieć komputerowa składająca się ze stanowisk uczniowskich z dostępem do internetu;
projektor multimedialny.
Przebieg lekcji
Etap | Zadanie | Przebieg realizacji | Uwagi do realizacji |
Faza przygotowawcza | – czynności organizacyjne (2 min) |
| |
– wprowadzenie do tematu – krótka informacja (3 min) |
| ||
Faza realizacyjna | – lekcja multimedialna (20 min) |
| Lekcja multimedialna |
– wykonanie prostych rysunków i animacji w edytorze postaci (15min) |
| Edytor postaci | |
Faza podsumowująca | –usystematyzowanie treści lekcji (5 min) |
| Karta pracy |
Bibliografia
[1] Borowiecka A., Edytor postaci Logomocji, OEIiZK, Warszawa 2003.
Załączniki
Czas trwania lekcji:
45 minut