Lokalne instytucje wspierające osobę starszą/podopieczną w miejscu jej zamieszkania
INTERAKTYWNE NARZĘDZIE TYPU SCENARIO‑BASED LEARNING
1
1
Instrukcja obsługi interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Instrukcja obsługi interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Interaktywne narzędzie typu scenario based learning służy rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji podczas udzielania wsparcia osobie podopiecznej i starszej.
Gra dotyczy organizacji wsparcia dla osoby podopiecznej z wykorzystaniem zasobów środowiska lokalnego. Osobą podopieczną jest 60 letni mężczyzna, chory na Parkinsona. Ma trudności z poruszaniem się. Chodzi po mieszkaniu, używając balkonika lub laski. Nie wychodzi z domu, ponieważ nie jest w stanie samodzielnie wyjść na zewnątrz. Mieszkanie mieści się w bloku, na wysokim parterze. Ani budynek wielorodzinny, ani mieszkanie nie są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Podopieczny jest wdowcem, ojcem dwójki dzieci, mieszkających za granicą. Ma bardzo niską emeryturę. Boryka się z problemami finansowymi i samotnością. Mieszkanie jest czyste, ale bardzo skromnie urządzone.
Zadaniem gracza jest zaproponowanie podopiecznemu różnych sposobów spędzania czasu wolnego oraz nawiązywania kontaktu z instytucjami i organizacjami z otoczenia.
Gra decyzyjna rozpoczyna się ekranem startowym. Klikając przycisk Rozpocznij, gracz przechodzi do rozgrywki. W celu wybrania odpowiedzi należy kliknąć przycisk z odpowiednim tekstem. Po wyborze odpowiedzi gracz otrzymuje informację o tym, czy odpowiedział poprawnie, czy popełnił błąd. Jeśli odpowiedział niepoprawnie, cofa się, klikając przycisk Wróć do zadania. Po otrzymaniu informacji o udzieleniu prawidłowej odpowiedzi należy kliknąć przycisk Dalej i film jest kontynuowany. W przypadku udzielenia błędnej odpowiedzi w grze pojawiają się podpowiedzi.
Interaktywne narzędzie typu scenario based learning zawiera filmy, których odtwarzanie gracz może wstrzymać i ponownie uruchomić, może przewinąć film o 5 sekund do tyłu i do przodu, włączyć lub wyłączyć dźwięk oraz zmienić głośność.
W grze występują elementy zaskoczenia – pytania, na które należy odpowiedzieć prawidłowo, aby przejść dalej. Odpowiedź błędna skutkuje powrotem do początku gry.
Aby ukończyć grę, należy prawidłowo odpowiedzieć na wszystkie pytania.
R2FXOFI2vSqpM
R1JLtTRD6esHQ
Poniższe ćwiczenia dotyczą organizacji wsparcia dla osoby podopiecznej z wykorzystaniem zasobów środowiska lokalnego. Osobą podopieczną jest sześćdziesięcioletni mężczyzna, chory na Parkinsona. Ma trudności z poruszaniem. Po mieszkaniu chodzi, używając balkonika lub laski. Nie wychodzi z domu, ponieważ nie jest w stanie samodzielnie wyjść na zewnątrz. Mieszkanie mieści się w bloku, na wysokim parterze. Ani budynek wielorodzinny, ani mieszkanie nie jest przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Podopieczny jest wdowcem, ojcem dwójki dzieci mieszkających za granicą, posiada bardzo niską emeryturę. Boryka się z problemami finansowymi i samotnością.