Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Lots of love

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń zna wyrażenia dotyczące związków rodzinnych i uczuciowych.

b) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • mówić o związkach swoich i innych osób,

  • uzupełnić teksty odpowiednimi wyrażeniami,

  • odgadnąć pasujące słowa z kontekstu,

  • rozmawiać na temat związków, używając słownictwa poznanego na zajęciach.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: podejście komunikacyjne, gramatyczno‑tłumaczeniowa, metoda ról

Forma: praca grupach, praca indywidualna

3. Środki dydaktyczne

Karty pracy z przygotowanym ćwiczeniami, słowniki angielsko‑angielskie

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

  1. Czynności organizacyjne.

  2. Nauczyciel dzieli klasę na kilkuosobowe grupy. Każda grupa ma wymyślić jak najwięcej odpowiedzi na jedno z pytań: What can make a relationship end? What could be done to make a successful relationship? What family relations do you know and which is the strongest? How can a love relationship start?

  3. Grupy kolejno przedstawiają swoje odpowiedzi. Pozostali uczniowie mogą dodawać swoje pomysły. Nauczyciel zapisuje trudniejsze słowa na tablicy. Ma okazję do wprowadzenia słów z karty pracy, z którymi uczniowie mogą mieć trudności.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel rozdaje karty pracy. Uczniowie robią ćwiczenie pierwsze z karty pracy, tj. uzupełniają tekst podanymi słowami (załącznik 1). W razie trudności uczniowie mają do dyspozycji słowniki angielsko‑angielskie.

  2. Po sprawdzeniu ćwiczenia nauczyciel pyta, jak uczniowie postąpiliby, będąc w sytuacji Bradleya. Prosi uczniów o odegranie ról, gdzie jedna osoba jest Bradleyem, a druga Samanthą. Bradley ma wyjaśnić Samancie swoją sytuację. Wybrane pary przedstawiają swoje dialogi reszcie klasy.

  3. Uczniowie wykonują ćwiczenie drugie z karty pracy (załącznik 2), uzupełniają list (pierwsze litery brakujących słów zostały podane).

c) Faza podsumowująca

Uczniowie w parach układają krzyżówki, wykorzystując wyrazy oraz wyrażenia dotyczące związków, które poznali na lekcji.

5. Bibliografia

  1. Court, J. Hill, The Heinemann Wordbuilder, Macmillan, Oxford, London 1989.

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

Załącznik 1.

Fill in the blanks with the words given.

Intelligent, phone, butcher, troubled, sighed, rather, excitement, secretary, enough, tomorrow, wife, couldn't, break, office, concentrate, magnificent, wants, eyes

Bradley was 1______________. He couldn't 2 ___________ on his work. All he could think

of was Gloria, Gloria - her face, her hair, her 3_____! He 4_____. If only he was married to

her 5______ than to Samantha. Samantha and he had been married too long. After three

years, there was no 6_________ left. Anyway, a man 7_____ a woman who will look up to

him. Samantha was too 8__________ for him. After all, she was a 9______________ and

worked in an 10__________. He was a 11________ and worked with his hands. Gloria was a

12 ___looking woman and that was 13 for him. He was through with

Samantha. He would tell her so, 14_________________________. No, he'd call her now!

He picked up the 15___________ and put it down again. Samantha was still his 16_____. He

just 17 _______________ tell her he wanted out of the marriage. It would 18_____ her heart.

Odpowiedzi do ćwiczenia: 1. troubled, 2 concentrate, 3. eyes, 4. sighed, 5. rather, 6. excitement, 7. wants, 8. intelligent, 9. secretary, 10. office, 11. butcher, 12. magnificent, 13. enough, 14. tomorrow, 15. phone, 16. wife, 17. couldn’t, 18. break

Załącznik 2.

Fill in the letter with proper words. The first letters are given.

Dear Sue,

Thanks for all your news. Things are very much as normal here. Harry and I have s………. u…..-we both felt we had had enough of each other. He’s d……………… a girl who was g………………… o……… with Paul when you were here. I think they are quite s………………. I am seeing a film producer – Harvey - who is waiting for his d……………….. to come through. My ex‑husband former m……………is marrying his first wife’s third h………………………….. on Saturday. In fact it’s going to be a double w……………………… because her first s……………. by her first marriage is getting m…………………. to the girl he’s been sharing a flat with for the past six months. You could remember him. It’s her half‑brother’s ex‑fiancée, the one who was g……………………….. o……….. with Jason back in January.

Anyway, how are you? Are you and Mark still considered the ideal c…………….. in Eastbourne? Are the w……………….. b……….. ringing for you?

Lots of love,

Mandy.

Odpowiedzi do ćwiczenia: split up, dating, going out, serious, divorce, mistress, husband, wedding, son, married, going out, couple, wedding bells

b) Zadanie domowe

Przetłumacz następujące zdania:

  1. Mark westchnął, ponieważ był zakłopotany.

  2. Czy już ze sobą zerwaliście?

  3. Rebecca wyszyła za mąż za swojego byłego kochanka.

  4. Od jak dawna chodzicie ze sobą?

  5. Mój przybrany syn bierze ślub w przyszłym tygodniu.

  6. To taka wspaniała para!

  7. Mało inteligentny rzeźnik rozwiódł się z moją sekretarką.

  8. Po 20 latach małżeństwa nie ma już między nami uczucia.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

R1JjnCWpPku1s

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 112.89 KB w języku polskim
R1EN1T1sihHbC

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 24.00 KB w języku polskim