Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Na podstawie mapy myśli zapisz cechy wspólne i różnice pomiędzy poszczególnymi rodzajami buntu, odwołując się do podanych przykładów literackich i filmowych.

R1VvYF6Pu7Oqi
(Uzupełnij).
R1QPAhPDVWzkn1
Polecenie 2

Napisz pracę argumentacyjną na temat: „Życie człowieka często łączy się z buntem”. W swojej pracy odwołaj się do jednej lektury obowiązkowej oraz jednej dowolnej i przywołaj co najmniej jeden kontekst interpretacyjny.

R1VvYF6Pu7Oqi
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 1

Wyjaśnij sens słów Alberta Camusa zacytowanych w mapie myśli: „Bunt wychodzi od nie, które ma oparcie w tak, rewolucja od negacji absolutnej i zgody na każdą niewolę, byle powstało tak odniesione do końca czasów; pierwszy jest twórczy, druga nihilistyczna, pierwszy oddany kreacji potęgującej istnienie, druga produkcji”. Wskaż, jaką formę sprzeciwu pisarz ocenia pozytywnie.

Wyjaśnij sens słów Alberta Camusa zacytowanych w mapie myśli: „Bunt wychodzi od nie, które ma oparcie w tak, rewolucja od negacji absolutnej i zgody na każdą niewolę, byle powstało tak odniesione do końca czasów; pierwszy jest twórczy, druga nihilistyczna, pierwszy oddany kreacji potęgującej istnienie, druga produkcji”. Określ, jaką formę sprzeciwu pisarz ocenia pozytywnie.

R1VvYF6Pu7Oqi
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 2

Zapoznaj się z wybranym dziełem filmowym lub malarskim wskazanym w mapie myśli i opisz, w jaki sposób zostaje w nim przedstawiony bunt.

R1VvYF6Pu7Oqi
(Uzupełnij).