Mapa myśli
Na podstawie mapy myśli zapisz cechy wspólne i różnice pomiędzy poszczególnymi rodzajami buntu, odwołując się do podanych przykładów literackich i filmowych.
Napisz pracę argumentacyjną na temat: „Życie człowieka często łączy się z buntem”. W swojej pracy odwołaj się do jednej lektury obowiązkowej oraz jednej dowolnej i przywołaj co najmniej jeden kontekst interpretacyjny.
Wyjaśnij sens słów Alberta Camusa zacytowanych w mapie myśli: „Bunt wychodzi od nie, które ma oparcie w tak, rewolucja od negacji absolutnej i zgody na każdą niewolę, byle powstało tak odniesione do końca czasów; pierwszy jest twórczy, druga nihilistyczna, pierwszy oddany kreacji potęgującej istnienie, druga produkcji”. Wskaż, jaką formę sprzeciwu pisarz ocenia pozytywnie.
Wyjaśnij sens słów Alberta Camusa zacytowanych w mapie myśli: „Bunt wychodzi od nie, które ma oparcie w tak, rewolucja od negacji absolutnej i zgody na każdą niewolę, byle powstało tak odniesione do końca czasów; pierwszy jest twórczy, druga nihilistyczna, pierwszy oddany kreacji potęgującej istnienie, druga produkcji”. Określ, jaką formę sprzeciwu pisarz ocenia pozytywnie.
Zapoznaj się z wybranym dziełem filmowym lub malarskim wskazanym w mapie myśli i opisz, w jaki sposób zostaje w nim przedstawiony bunt.