Przeanalizuj mapę myśli, a następnie zapisz, jak będzie wyglądała struktura Zwierze w języku Java. Stwórz podane na mapie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości. Przyjmij, że domyślnie zwierzę nie lata, nie ma nóg, a pokryte jest łuskami.
RtpW1c2pMTCgH
Mapa myśli. Lista elementów: Nazwa kategorii: zwierzęElementy należące do kategorii zwierzęNazwa kategorii: kotElementy należące do kategorii kotNazwa kategorii: 4 nogiNazwa kategorii: sierśćKoniec elementów należących do kategorii kotNazwa kategorii: lisElementy należące do kategorii lisNazwa kategorii: 4 nogiNazwa kategorii: sierśćKoniec elementów należących do kategorii lisNazwa kategorii: papugaElementy należące do kategorii papugaNazwa kategorii: 2 nogiNazwa kategorii: lataNazwa kategorii: pióraKoniec elementów należących do kategorii papugaNazwa kategorii: człowiekElementy należące do kategorii człowiekNazwa kategorii: 2 nogiNazwa kategorii: skóraKoniec elementów należących do kategorii człowiekNazwa kategorii: wążNazwa kategorii: rybaKoniec elementów należących do kategorii zwierzę
Mapa myśli. Lista elementów: Nazwa kategorii: zwierzęElementy należące do kategorii zwierzęNazwa kategorii: kotElementy należące do kategorii kotNazwa kategorii: 4 nogiNazwa kategorii: sierśćKoniec elementów należących do kategorii kotNazwa kategorii: lisElementy należące do kategorii lisNazwa kategorii: 4 nogiNazwa kategorii: sierśćKoniec elementów należących do kategorii lisNazwa kategorii: papugaElementy należące do kategorii papugaNazwa kategorii: 2 nogiNazwa kategorii: lataNazwa kategorii: pióraKoniec elementów należących do kategorii papugaNazwa kategorii: człowiekElementy należące do kategorii człowiekNazwa kategorii: 2 nogiNazwa kategorii: skóraKoniec elementów należących do kategorii człowiekNazwa kategorii: wążNazwa kategorii: rybaKoniec elementów należących do kategorii zwierzę
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Przykładowe rozwiązanie zadania:
Linia 1. class Zwierze otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. public String nazwa średnik.
Linia 3. public int ileNog średnik.
Linia 4. public boolean czyLata średnik.
Linia 5. public String pokryty średnik.
Linia 6. zamknij nawias klamrowy.
Linia 8. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 9. public static void wypiszObiekt otwórz nawias okrągły Zwierze o zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 10. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów nazwa dwukropek cudzysłów plus o kropka nazwa zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 11. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów ileNog dwukropek cudzysłów plus o kropka ileNog zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 12. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów czyLata dwukropek cudzysłów plus o kropka czyLata zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 13. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów pokryty dwukropek cudzysłów plus o kropka pokryty zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 14. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 15. zamknij nawias klamrowy.
Linia 17. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 18. Zwierze czlowiek znak równości new Zwierze otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 19. czlowiek kropka nazwa znak równości cudzysłów człowiek cudzysłów średnik.
Linia 20. czlowiek kropka ileNog znak równości 2 średnik.
Linia 21. czlowiek kropka czyLata znak równości false średnik.
Linia 22. czlowiek kropka pokryty znak równości cudzysłów skóra cudzysłów średnik.
Linia 23. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły czlowiek zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 25. Zwierze papuga znak równości new Zwierze otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 26. papuga kropka nazwa znak równości cudzysłów papuga cudzysłów średnik.
Linia 27. papuga kropka ileNog znak równości 2 średnik.
Linia 28. papuga kropka czyLata znak równości true średnik.
Linia 29. papuga kropka pokryty znak równości cudzysłów pióra cudzysłów średnik.
Linia 30. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły papuga zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 32. Zwierze waz znak równości new Zwierze otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 33. waz kropka nazwa znak równości cudzysłów wąż cudzysłów średnik.
Linia 34. waz kropka ileNog znak równości 0 średnik.
Linia 35. waz kropka pokryty znak równości cudzysłów łuski cudzysłów średnik.
Linia 36. waz kropka czyLata znak równości false średnik.
Linia 37. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły waz zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 39. Zwierze kot znak równości new Zwierze otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 40. kot kropka nazwa znak równości cudzysłów kot cudzysłów średnik.
Linia 41. kot kropka ileNog znak równości 4 średnik.
Linia 42. kot kropka pokryty znak równości cudzysłów sierść cudzysłów średnik.
Linia 43. kot kropka czyLata znak równości false średnik.
Linia 44. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły kot zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 46. Zwierze lis znak równości new Zwierze otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 47. lis kropka nazwa znak równości cudzysłów lis cudzysłów średnik.
Linia 48. lis kropka ileNog znak równości 4 średnik.
Linia 49. lis kropka pokryty znak równości cudzysłów sierść cudzysłów średnik.
Linia 50. lis kropka czyLata znak równości false średnik.
Linia 51. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły lis zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 53. Zwierze ryba znak równości new Zwierze otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 54. ryba kropka nazwa znak równości cudzysłów ryba cudzysłów średnik.
Linia 55. ryba kropka ileNog znak równości 0 średnik.
Linia 56. ryba kropka pokryty znak równości cudzysłów łuski cudzysłów średnik.
Linia 57. ryba kropka czyLata znak równości false średnik.
Linia 58. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły ryba zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 59. zamknij nawias klamrowy.
Linia 60. zamknij nawias klamrowy.
class Zwierze {
public String nazwa;
public int ileNog;
public boolean czyLata;
public String pokryty;
}
public class Main {
public static void wypiszObiekt(Zwierze o) {
System.out.println("nazwa: " + o.nazwa);
System.out.println("ileNog: " + o.ileNog);
System.out.println("czyLata: " + o.czyLata);
System.out.println("pokryty: " + o.pokryty);
System.out.println();
}
public static void main(String[] args) {
Zwierze czlowiek = new Zwierze();
czlowiek.nazwa = "człowiek";
czlowiek.ileNog = 2;
czlowiek.czyLata = false;
czlowiek.pokryty = "skóra";
wypiszObiekt(czlowiek);
Zwierze papuga = new Zwierze();
papuga.nazwa = "papuga";
papuga.ileNog = 2;
papuga.czyLata = true;
papuga.pokryty = "pióra";
wypiszObiekt(papuga);
Zwierze waz = new Zwierze();
waz.nazwa = "wąż";
waz.ileNog = 0;
waz.pokryty = "łuski";
waz.czyLata = false;
wypiszObiekt(waz);
Zwierze kot = new Zwierze();
kot.nazwa= "kot";
kot.ileNog = 4;
kot.pokryty = "sierść";
kot.czyLata = false;
wypiszObiekt(kot);
Zwierze lis = new Zwierze();
lis.nazwa = "lis";
lis.ileNog = 4;
lis.pokryty = "sierść";
lis.czyLata = false;
wypiszObiekt(lis);
Zwierze ryba = new Zwierze();
ryba.nazwa = "ryba";
ryba.ileNog = 0;
ryba.pokryty = "łuski";
ryba.czyLata = false;
wypiszObiekt(ryba);
}
}
1
Polecenie 2
Przygotuj mapę myśli, a następnie zapisz, jak będzie wyglądała struktura Roslina w języku Java. Stwórz podane przez siebie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości.
R1QYY4NrQY4YX1
Mapa myśli. Lista elementów: Nazwa kategorii: roślina
Mapa myśli. Lista elementów: Nazwa kategorii: roślina
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Przygotuj listę haseł, opisującą strukturę Roslina w języku Java. Stwórz podane przez siebie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości.
RqnNbZ1bUu2aC
(Uzupełnij).
Polecenie 3
Zapoznaj się z elementami zaznaczonymi na zdjęciu. Do tych elementów przypisujemy przykładowe struktury danych.
RJzyxiHxq8Nzs1
Polecenie 4
Wszystkie zaprezentowane w galerii zdjęć interaktywnych informacje możemy zapisać w postaci struktury danych języka Java. Przeanalizuj podany kod, a następnie wybierz z obrazka dodatkowy element i dodaj go do implementacji.
Linia 1. import java kropka util kropka Arrays średnik.
Linia 2. import java kropka util kropka List średnik.
Linia 4. class Element otwórz nawias klamrowy.
Linia 5. public String element średnik.
Linia 6. public String kolorWlosow średnik.
Linia 7. public String kolor średnik.
Linia 8. public List otwórz nawias ostrokątny String zamknij nawias ostrokątny robi średnik.
Linia 9. public String wysokosc średnik.
Linia 10. public String typ średnik.
Linia 11. zamknij nawias klamrowy.
Linia 13. public class Main otwórz nawias klamrowy.
Linia 14. public static void wypiszObiekt otwórz nawias okrągły Element o zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 15. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów element dwukropek cudzysłów plus o kropka element zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 16. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów kolorWlosow dwukropek cudzysłów plus o kropka kolorWlosow zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 17. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów robi dwukropek cudzysłów plus o kropka robi zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 18. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów wysokość dwukropek cudzysłów plus o kropka wysokosc zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 19. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły cudzysłów typ dwukropek cudzysłów plus o kropka typ zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 20. System kropka out kropka println otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 21. zamknij nawias klamrowy.
Linia 22. public static void main otwórz nawias okrągły String otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy args zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy.
Linia 23. Element osoba znak równości new Element otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 24. osoba kropka element znak równości cudzysłów osoba cudzysłów średnik.
Linia 25. osoba kropka kolorWlosow znak równości cudzysłów kasztanowy cudzysłów średnik.
Linia 26. osoba kropka robi znak równości Arrays kropka asList otwórz nawias okrągły cudzysłów trzyma dziecko za rękę cudzysłów przecinek cudzysłów siedzi na wózku cudzysłów zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 27. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły osoba zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 29. Element budynek znak równości new Element otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 30. budynek kropka element znak równości cudzysłów budynek cudzysłów średnik.
Linia 31. budynek kropka kolor znak równości cudzysłów biały cudzysłów średnik.
Linia 32. budynek kropka wysokosc znak równości cudzysłów niski cudzysłów średnik.
Linia 33. budynek kropka typ znak równości cudzysłów mieszkalny cudzysłów średnik.
Linia 34. wypiszObiekt otwórz nawias okrągły budynek zamknij nawias okrągły średnik.
Linia 35. zamknij nawias klamrowy.
Linia 36. zamknij nawias klamrowy.
import java.util.Arrays;
import java.util.List;
class Element {
public String element;
public String kolorWlosow;
public String kolor;
public List<String> robi;
public String wysokosc;
public String typ;
}
public class Main {
public static void wypiszObiekt(Element o) {
System.out.println("element: " + o.element);
System.out.println("kolorWlosow: " + o.kolorWlosow);
System.out.println("robi: " + o.robi);
System.out.println("wysokość: " + o.wysokosc);
System.out.println("typ: " + o.typ);
System.out.println();
}
public static void main(String[] args) {
Element osoba = new Element();
osoba.element = "osoba";
osoba.kolorWlosow = "kasztanowy";
osoba.robi = Arrays.asList("trzyma dziecko za rękę", "siedzi na wózku");
wypiszObiekt(osoba);
Element budynek = new Element();
budynek.element = "budynek";
budynek.kolor = "biały";
budynek.wysokosc = "niski";
budynek.typ = "mieszkalny";
wypiszObiekt(budynek);
}
}
Polecenie 5
RTzs5WgO99CFn
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.