Mapa pojęć
Was assoziierst du mit dem Begriff Taschengeld? Notiere und vergleiche mit der Mindmap.
Co ci się kojarzy ze słowem Taschengeld? Zanotuj i porównaj z mapą pojęć.
Ergänze die Mindmap. Du kannst den Wortschatz aus der Lektion benutzen.
Uzupełnij mapę pojęć. Możesz wykorzystać słówka poznane podczas lekcji.
Nazwa głównej kategorii listy pojęć: TASCHENGELD
Elementy należące do podkategorii, której tytuł musisz wpisać poniżej listy:
Süßigkeiten (Kekse, Bonbons, Kaugummi)
Kinokarten
Bücher
Comics
Magazine
Geschenke für Familie/Freunde
Sammelfiguren
Spielzeuge
Sticker
Sammelkarten
Eis
Computerspiele
Getränke (Wasser, Saft)
Kosmetika (Shampoo, Lippenbalsam, Duschgel)
Tytuł tej kategorii to:
Nazwa głównej kategorii listy pojęć: TASCHENGELD
Elementy należące do podkategorii, której tytuł musisz wpisać poniżej listy:
einmal pro Woche
einmal / zweimal / dreimal / viermal pro Monat
jedes Wochenende
Tytuł tej kategorii to:
Nazwa głównej kategorii listy pojęć: TASCHENGELD
Elementy należące do podkategorii, której tytuł musisz wpisać poniżej listy:
cool – cooler – am ...
billig – billiger – am billigsten
teuer – teurer – am teuersten langweilig – langweiliger – am langweiligsten
schön – schöner – am schönsten hässlich – hässlicher – am hässlichsten
alt – älter – am ältesten neu – neuer – am neuesten
günstig – günstiger – am
günstigsten modisch – modischer – am modischsten
Tytuł tej podkategorii to:
Sieh dir die Mindmap noch einmal an. Welche Produkte kaufst du von deinem Taschengeld? Schreib 2‑3 Sätze.
Obejrzyj jeszcze raz mapę pojęć. Które produkty kupujesz ze swojego kieszonkowego? Napisz 2‑3 zdania.
Analysiere die Beschreibung der Mindmap noch einmal. Welche Produkte kaufst du von deinem Taschengeld? Schreibe2‑3 Sätze.
Zapoznaj się z opisem mapy pojęć jeszcze raz. Które produkty kupujesz ze swojego kieszonkowego? Napisz 2‑3 zdania.
Lies die Aussage von Leonie und ergänze die Lücken. Benutze die Wörter aus der Mindmap.
Przeczytaj wypowiedź Leonie i uzupełnij luki. Użyj słownictwa z mapy myśli.
Analysieren Sie die Aussage von Leonie und ergänze die Lücken. Benutze die Wörter aus der Mindmap.
Użyj słownictwa z mapy myśli.Zapoznaj się z wypowiedzią Leonie i uzupełnij luki.
Wo passen die Adjektivformen? Ordne zu.
Gdzie pasują te formy przymiotnika? Dopasuj.
Wo passen die Adjektivformen? Ordne sie in der richtigen Reihenfolge an.
Gdzie pasują te formy przymiotnika? Ułóż w odpowiedniej kolejności.
Tipp zur Grammatik
Stopniowanie przymiotnika
PRZECZYTAJ TE ZDANIA
Ich suche immer nach billigeren Alternativen.
Szukam tańszej alternatywy.
Sophie prüft immer in mehreren Geschäften, ob es günstigere Angebote gibt.
Sophie zawsze sprawdza w kilku sklepach, czy nie ma korzystniejszych ofert.
Je mehr ich spare, desto mehr kann ich später kaufen.
Im więcej oszczędzam, tym więcej mogę potem kupić.
Diese Computerspiele sind am langweiligsten.
Te gry komputerowe są najnudniejsze.
CZY WIDZISZ, ŻE porównując coś, zastosujesz stopniowanie przymiotnika, np. billiger, mehr, am langweiligsten.
WARTO ZAPAMIĘTAĆ 😊
Porównując coś w stopniu wyższym zastosujesz spójnik als (niż).
Stopień wyższy możesz utworzyć za pomocą -er (+ przegłos).
Porównując coś w stopniu najwyższym zastosujesz spójnik von (spośród).
Stopień najwyższy możesz utworzyć za pomocą słówka am (+ przegłos).
Przypomnij sobie stopniowanie przymiotnika? 😉 [poniżej na tle]
billig – billiger – am billigsten
alt – älter – am ältesten
Pamiętaj o nieregularnym stopniowaniu przymiotnika 😉

