Martwa natura z lustrem - kolaż
Martwa natura z lustrem – kolaż
Etap | II etap edukacyjny uczeń kończący klasę VI |
Przedmiot | Plastyka |
Wymagania szczegółowe: | (2.1) podejmuje działalność twórczą, posługując się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego i innych dziedzin sztuki (fotografika, film) w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki właściwe dla tych dziedzin sztuki) |
Temat lekcji: | Martwa natura z lustrem - kolaż |
Czas na realizację: | 1 godzina lekcyjna. |
Cele szczegółowe | wiadomości – uczeń:
|
umiejętności – uczeń:
| |
postawy:
| |
Metody pracy: | rozmowa nauczająca (pogadanka), prezentacja, działania praktyczne (rysowanie, wycinanie, klejenie) |
Forma pracy: | indywidualna, zbiorowa |
Środki dydaktyczne, w tym zasoby multimedialne: | zestaw ilustracji z przykładami materiałów i produktów z życia codziennego o różnym wykończeniu powierzchni;. film z przykładami zastosowania różnej faktury w malarstwie (obraz) i rzeźbie (artysta podczas pracy) – instrukcja uzyskania faktury za pomocą prostych materiałów i narzędzi plastycznych. |
Materiały plastyczne: | kartka z bloku technicznego formatu A‑4, kolorowe papiery, srebrne wycinanki lub folia aluminiowa, klej, nożyczki |
Przebieg lekcji |
|
faza wprowadzająca: (7 min.) | |
faza realizacyjna: (33 min.) |
na ustawioną w sali kompozycję, przypominając jednocześnie, że jest to „martwa natura”. Opisuje wykorzystane do jej przygotowania materiały (tkaniny, przedmioty codziennego użytku, owoce itd.).
który obrazuje powstawanie faktury w malarstwie i rzeźbie.
|
faza podsumowująca: (5 min.) |
|