Zachęcamy Państwa do wykorzystania materiałów metodycznych, tj. konspektów lekcji, kart pracy ucznia oraz kartkówek, sprawdzianów i testów kompetencji.

  • Konspekty lekcji – każdemu z nich przypisano wykaz wymagań z podstawy programowej realizowanych na danej lekcji, cele lekcji oraz (opisany w formie tabelarycznej) przebieg lekcji. Każda z faz lekcji została opisana za pomocą umiejętności szczegółowych, niezbędnych do osiągnięcia celów lekcji. Konspekty zawierają także sekwencje czynności ucznia (i nauczyciela) umożliwiające spełnienie wymagań podstawy programowej, wykaz stosowanych metod nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywnej pracy uczniów, propozycje pomocy dydaktycznych oraz czas przewidywany na realizację poszczególnych zadań.

  • Karty pracy ucznia – zaopatrzone w zadania do wypełnienia w trakcie lekcji. W intencji autora zbiór wypełnionych kart pracy może zastąpić zeszyt przedmiotowy.

  • Kartkówki – propozycje ewaluacji danej jednostki lekcyjnej, zawierające dwa zadania sprawdzające otwarte i jedno zamknięte.

  • Sprawdziany – propozycje ewaluacji danego działu, dostępne wraz z kluczem odpowiedzi i kryteriami nauczania.

  • Testy diagnozujące – uzyskane na ich podstawie wyniki („na wejściu” i „na wyjściu”) pozwalają zorientować się, jakie postępy poczynili uczniowie w trakcie całorocznej nauki przedmiotu.

ijNxJOv3yX_d5e190

Materiały metodyczne

Rozkład materiału

RBAGWQtbL8Dnc1
metodyczne
Źródło: Marek Czowgan, licencja: CC BY 3.0.

1.2. Uczymy się

RRgrd3yWNHB5h1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

1.10. Co zrobić, by nie śmiecić?

RiWHzVWndc2bl1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

1.12. Podsumowanie działu I: „W domu””

R1MPSApF8oYu61
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

2.14. Podsumowanie działu II: „Na wycieczce”

R1NWUQVhPgRcR1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

3.1. Wyposażenie pracowni przyrodniczej

R5QlneXOKCYaL1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

3.7. Rozszerzalność temperaturowa substancji

RHR6HSlrqMsfj1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

3.16. Podsumowanie działu III: „W laboratorium”

R1e1MHeBlfEWQ1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

4.2. Ciśnienie atmosferyczne

Rl4cq2t51XXLC1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

4.3. Skąd się bierze wiatr?

RWWYQYSUaraMB1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

4.11. Jak zmienia się przyroda jesienią i zimą?

RUBWhgvGHwmWo1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

4.12. Jak przyroda zmienia się wiosną i latem?

RXGdfWGwqfi4p1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

4.13. Podsumowanie działu IV: „Meteorologia”

RPXHv0W5EYbjO1
metodyczne
Źródło: Zyta Sendecka, licencja: CC BY 3.0.

Pakiet 30 kartkówek do klasy 4

RZTKJDRLvli5t1
metodyczne
Źródło: Brygida BaranowskaZyta sendecka, licencja: CC BY 3.0.

Testy do lekcji podsumowujących

R1e7NiYCkpnIA1
metodyczne

Test diagnozujący do klasy 4

R1O0kmXkbO3LW1
metodyczne
Źródło: Brygida BaranowskaZyta sendecka, licencja: CC BY 3.0.