Artykuł naukowy o charakterze przeglądowym, przybliża metodę ruchu rozwijającego. Wskazano jakie są zasady projektowania i prowadzenia zajęć metodą ruchu rozwijającego z dzieckiem z zaburzeniem wzroku. Omówiono program ćwiczeń wyróżniając cztery grupy ćwiczeń wspomagających rozwój: poznanie własnego ciała, pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa, ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracę, ćwiczenia twórcze. Zaprezentowano w tekście konkretne przykłady ćwiczeń dla dzieci 3 i 4 letnich, 5 i 6 letnich (skrócone scenariusze zajęć). Rekomendacja - wykorzystanie w pracy terapeutycznej, wychowawczej z dzieckiem z zaburzeniem wzroku.

Otwórz linkhttp://sosw1.eu/docs/2006%20Nr%205%20(237).pdf#page=3Otwórz link

Źródło: Katarzyna Królikowska, Czasopismo Szkoła Specjalna, nr 5 (237), 2006, 380‑388, Akademia Pedagogiki Specjalnej