Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w pracy z dzieckiem niewidomym i słabowidzącym
Artykuł naukowy o charakterze przeglądowym, przybliża metodę ruchu rozwijającego. Wskazano jakie są zasady projektowania i prowadzenia zajęć metodą ruchu rozwijającego z dzieckiem z zaburzeniem wzroku. Omówiono program ćwiczeń wyróżniając cztery grupy ćwiczeń wspomagających rozwój: poznanie własnego ciała, pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa, ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracę, ćwiczenia twórcze. Zaprezentowano w tekście konkretne przykłady ćwiczeń dla dzieci 3 i 4 letnich, 5 i 6 letnich (skrócone scenariusze zajęć). Rekomendacja - wykorzystanie w pracy terapeutycznej, wychowawczej z dzieckiem z zaburzeniem wzroku.
Otwórz linkOtwórz link
Źródło: Katarzyna Królikowska, Czasopismo Szkoła Specjalna, nr 5 (237), 2006, 380‑388, Akademia Pedagogiki Specjalnej