Metodyka pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych
Skrypt stanowi teoretyczno‑metodyczną próbę pokazania elementów wybranych metod terapeutycznych w pracy z dzieckiem ze SPE. Dedykowany jest studentom studiów pedagogicznych ale może być także inspiracją dla nauczycieli edukacji włączającej. Prezentacja pracowni terapeutycznej może być podpowiedzią projektowania przestrzeni szkoły oraz możliwości stymulowania rozwoju dziecka. Celem skryptu jest również pokazanie, że najbardziej pewnymi metodami pracy są te, które opierają się na naturze dzieci, począwszy od tych angażujących zmysły (np. Snoezelen -Sala Doświadczania Świata, czy Poranny Krąg) po metody, w których wymagane jest zaangażowanie procesów psychicznych (np. pedagogika Marii Montessorii). Podane przykłady ćwiczeń mogą służyć poszerzaniu warsztatu pracy z dzieckiem ze SPE.
Otwórz linkOtwórz link
Źródło: Agnieszka Jędrzejowska, Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego II na lata 2019‑2023” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego