Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Miłe złego początki….

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń

  • zna przebieg zdarzeń w utworze Pinokio

  • zna przysłowia

  • zna zasady redakcji planu zdarzeń

b) Umiejętności

Uczeń

  • potrafi zredagować plan zdarzeń

  • rozumie uogólniony sens przysłowia

2. Metoda i forma pracy

Zbiorowa, indywidualna, praca z tekstem

3. Środki dydaktyczne

Tekst Pinokia

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

1. Podanie tematu zajęć.

2. Zapisanie tematu i próby dokończenia przysłowia.

b) Faza realizacyjna

1. Wspólne wyszukiwanie fragmentów przydatnych do zredagowania planu przygód Pinokio.

2. Samodzielna praca uczniów- przygotowanie planu zdarzeń. (załącznik 1)

3. Sprawdzenie poprawności wykonanej pracy i ewentualne poprawki.

4. Ocena pracy najlepszych uczniów.

c) Faza podsumowująca

1. Ocena postępowania Pinokia.

2. Podanie I wyjaśnienie pracy domowej.

5. Bibliografia

1. Collodi C., Pinokio, KAW, Warszawa 1986.

2. Nagajowa M., Jak uczyć języka polskiego w klasach 4‑6, WSiP, Warszawa 1995.

3. Łuczak A., Murdzek A., Między nami. Książka dla nauczyciela, GWO, Gdańsk 2005.

6.Załączniki

Załącznik 1

Plan zdarzeń

  1. Ucieczka z domu.

  2. Sprzedaż elementarza.

  3. Włóczęga z Kotem I Lisem.

  4. Bójka z kolegami ze szkoły.

  5. Wagary.

  6. Próba kradzieży.

  7. Ucieczka do Krainy Zabawek.

b) Zadanie domowe

Zapisz twoją ocenę postępowania Pinokio.

7. Czas trwania lekcji

45 min.

8. Uwagi do scenariusza

RqjsiarcFSmsL

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 95.40 KB w języku polskim
RPXaKO1YvIqjc

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 14.50 KB w języku polskim