Miłe złego początki…
Miłe złego początki….
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń
zna przebieg zdarzeń w utworze Pinokio
zna przysłowia
zna zasady redakcji planu zdarzeń
b) Umiejętności
Uczeń
potrafi zredagować plan zdarzeń
rozumie uogólniony sens przysłowia
2. Metoda i forma pracy
Zbiorowa, indywidualna, praca z tekstem
3. Środki dydaktyczne
Tekst Pinokia
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
1. Podanie tematu zajęć.
2. Zapisanie tematu i próby dokończenia przysłowia.
b) Faza realizacyjna
1. Wspólne wyszukiwanie fragmentów przydatnych do zredagowania planu przygód Pinokio.
2. Samodzielna praca uczniów- przygotowanie planu zdarzeń. (załącznik 1)
3. Sprawdzenie poprawności wykonanej pracy i ewentualne poprawki.
4. Ocena pracy najlepszych uczniów.
c) Faza podsumowująca
1. Ocena postępowania Pinokia.
2. Podanie I wyjaśnienie pracy domowej.
5. Bibliografia
1. Collodi C., Pinokio, KAW, Warszawa 1986.
2. Nagajowa M., Jak uczyć języka polskiego w klasach 4‑6, WSiP, Warszawa 1995.
3. Łuczak A., Murdzek A., Między nami. Książka dla nauczyciela, GWO, Gdańsk 2005.
6.Załączniki
Załącznik 1
Plan zdarzeń
Ucieczka z domu.
Sprzedaż elementarza.
Włóczęga z Kotem I Lisem.
Bójka z kolegami ze szkoły.
Wagary.
Próba kradzieży.
Ucieczka do Krainy Zabawek.
b) Zadanie domowe
Zapisz twoją ocenę postępowania Pinokio.
7. Czas trwania lekcji
45 min.
8. Uwagi do scenariusza