Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Lidia Stelmaszczyk

1. Etap edukacyjny i klasa

szkoła ponadpodstawowa - technikum - klasa I

2. Przedmiot

matematyka

3. Temat zajęć

Mnożenie sum algebraicznych

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat zgodny z planem pracy nauczyciela do klasy 1 technikum po szkole podstawowej.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Wykorzystanie technologii na lekcji bardziej angażuje uczniów do pracy niż metody tradycyjne. Uczniowie lepiej przyswajają wiedzę z wykorzystaniem obrazów, filmów, animacji.

7. Cel ogólny zajęć

Poznanie algorytmu mnożenia sum algebraicznych. Rozwijanie umiejętności rachunku pamięciowego.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń mnoży sumy algebraiczne

  2. Uczeń wykonuje działania na liczbach z użyciem pierwiastków

  3. Uczeń rozwiązuje równania i nierówności, stosując działania na wyrażeniach algebraicznych

9. Metody i formy pracy

Metody: problemowa i praktyczna
Forma: praca indywidualna, grupowa, praca zbiorowa

10. Środki dydaktyczne

Padlet, e‑podrecznik, Pi‑stacja, podręcznik MATeMAtyka 1 Zakres podstawowy i rozszerzony wyd. Nowa Era.

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputer z dostępem do Internetu, Tablica interaktywna, projektor. Smartfony, tablety lub komputer dla każdego ucznia.
Wirtualna tablica Padlet, zintegrowana platforma edukacyjna zpe.gov.pl, serwis Youtube.pl kanał Pi‑stacja Matematyka, opracowania.pl, Survio.com.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

https://www.survio.com/survey/d/N3I1J9M0R4C3C1N6Y

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna