Mobile fever – ćwiczenia w czytaniu

Cele lekcji

Ogólny cel lekcji:

Celem lekcji jest doskonalenie sprawności mówienia i czytania oraz zastosowanie w dyskusji zerowego i pierwszego zdania warunkowego.

a) Wiadomości

Uczeń:

  • zna słownictwo związane z telefonami komórkowymi,

  • wie, jak opisać telefony, rozmawiać o nich,

  • zna budowę i zastosowanie zerowego i pierwszego zdania warunkowego.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • opisuje telefony komórkowe (dobre i złe strony),

  • wyraża opinie o telefonach,

  • rozumie czytany tekst,

  • potrafi posługiwać się słownictwem związanym z telefonami,

  • ćwiczy sprawności mówienia i czytania,

  • wykorzystuje posiadany zasób słów i wyrażeń do wypowiedzi w sytuacji rozmowy o telefonach,

  • rozróżnia zerowe i pierwsze zdania warunkowe w tekście,

  • wykonuje ćwiczenia związane z tematem.

c) Postawy

Uczeń:

  • harmonijnie współpracuje z kolegami i nauczycielem,

  • nie wstydzi się prezentować swoich wiadomości i opinii o telefonach na forum klasy.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: podejście komunikacyjne, pytania‑odpowiedzi, pogadanka, ćwiczebna, praca z tekstem

Forma: praca indywidualna, w parach i zespole

3. Środki dydaktyczne

Podręcznik, telefony komórkowe

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel podaje temat i ogólny cel lekcji: „Będziecie mówić i czytać o telefonach komórkowych. Poznacie zerowe i pierwsze zdanie warunkowe. Będziecie wykonywać związane z tematem ćwiczenia tak, aby przygotować się do egzaminu maturalnego”. Sprawdza i ocenia plusami lub minusami pracę domową.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel prosi uczniów o wyjęcie swoich komórek i opisanie ich (Why do you have it? Why this one? When do you use it? How do you use it?). Uczniowie odpowiadają ustnie.

  2. Uczniowie otwierają podręcznik na stronie 74. i opisują zdjęcie, a także odpowiadają na pozostałe pytania, które znajdują się w ćwiczeniu 1. i 2.

  3. Nauczyciel pyta uczniów o zerowe i pierwsze zdanie warunkowe, a oni udzielają ustnych odpowiedzi lub słuchają pogadanki nauczyciela. Zapisują nowe informacje w zeszytach (notatka).

  4. Uczniowie czytają na głos tekst Mobile Fever.

  5. Nauczyciel prosi o znalezienie przykładów zdań warunkowych w tekście oraz zadaje pytania odnoszące się do jego treści (Where is it set? What is it about?).

  6. Uczniowie w parach wykonują ćwiczenie 4. – oddzielają fakty od opinii. Uczniowie czytają odpowiedzi.

  7. Uczniowie rozmawiają przez swoje komórki po angielsku na dowolne tematy lub zapisują takie rozmowy w zeszytach, a nauczyciel monitoruje ich pracę.

c) Faza podsumowująca

Nauczyciel ocenia aktywność wszystkich uczniów plusami i minusami. Zadaje też pracę domową. Przypomina o konieczności przyswojenia wiadomości z dzisiejszej lekcji.

5. Bibliografia

  1. Harris M., Mower D., Sikorzyńska A., Opportunities Pre‑Intermediate, Wydawnictwo Pearson Longman, Slovakia 2005.

  2. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2002.

6. Załączniki

Zadanie domowe

  1. Napisz krótki tekst, w którym wyrazisz swoją opinię na temat telefonów komórkowych.

  2. Naucz się nowych słów na pamięć.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Należy położyć nacisk na czytanie i dyskusję o telefonach komórkowych, ale warto też wykorzystać prawdziwe telefony na lekcji – skłonić uczniów do rozmowy po angielsku. Po lekcji uczeń powinien znać słownictwo związane z telefonami komórkowymi (useful, mobile, ring, user etc.), wiedzieć, jak opisać telefon i wyrazić opinię na temat telefonii komórkowej.

RLwU0ht6AoMiR

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 103.85 KB w języku polskim
RlSlkTiOZ0z1Z

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 19.50 KB w języku polskim