Model 3D
Technik programista
Model 3D przedstawiający ergonomiczne stanowisko pracy technika programisty.
Na wizualizacji widać model ergonomicznego stanowiska pracy technika programisty. Składa się ono z następujących elementów: biurka, na którym znajdują się dwa monitor, klawiatura, tablet, telefon komórkowy, myszka i laptop; komputera stacjonarnego umieszczonego pod biurkiem; obrotowego krzesła biurowego ustawionego przy biurku; białej tablicy na zapiski.
Na modelu znajduje się dziesięć punktów interaktywnych. Po kliknięciu punktu wyświetla się ramka z podpisem oraz nagraniem dźwiękowym z nim tożsamym. Do wszystkich punktów do tekstu dołączony jest również opis, który także zawarty jest w nagraniu dźwiękowym. Treść oraz umiejscowienie punktów podane są poniżej.
Tablica. Punkt umieszczony jest na białej tablicy, która stoi na lewo od biurka.
Treść opisu: Tablica to uniwersalne narzędzie pomocne do organizacji codziennych zadań zawodowych. Technik programista może ją zastosować do rozpisania poszczególnych czynności albo poszczególnych etapów programowania w określonym języku programistycznym.Komputer stacjonarny. Punkt umieszczony jest na komputerze stacjonarnym stojącym pod biurkiem.
Treść opisu: Komputer stacjonarny to główne narzędzie każdego technika programisty. To za jego pomocą technik programista wykonuje najważniejsze powierzane mu zadania. Komputer programisty musi spełniać wymagania sprzętowe, które pozwolą na realizację czynności programistycznych. W związku z tym należy zadbać o właściwy procesor, odpowiednią ilość RAM‑u, a także o pojemny dysk twardy.Komputer mobilny. Punkt umieszczony jest na laptopie leżącym na biurku.
Treść opisu: Komputer mobilny w obecnych czasach jest jeszcze ważniejszy niż stacjonarny, poza tym pozwala na przemieszczanie się wraz z nim, dając dostęp do kluczowych aplikacji potrzebnych do realizowania czynności związanych z pracą z każdego miejsca na Ziemi, które ma dostęp do internetu. Taki komputer musi oczywiście spełniać odpowiednie wymagania sprzętowe. Pozwala to zarówno na kodowanie w określonym języku programistycznym, jak i późniejsze uruchomienie napisanego oprogramowania.Krzesło ergonomiczne. Punkt umieszczony jest na krześle przy biurku
Treść opisu: Odpowiednio regulowane krzesło ergonomiczne pozwala na przyjęcie takiej pozycji przy siedzeniu, która nie będzie sprawiać dolegliwości bólowych, a przy tym zachowa kręgosłup w dobrej kondycji zdrowotnej. Krzesło posiada przede wszystkim możliwość regulacji głębokości siedziska, dostosowując parametry techniczne indywidualnie do osoby siedzącej.Klawiatura mechaniczna. Punkt umieszczony jest na klawiaturze leżącej na biurku, obok myszki.
Treść opisu: Ergonomiczna klawiatura mechaniczna to specjalistycznie zaprojektowane narzędzie pracy każdego technika programisty. Ergonomiczna budowa ma za zadanie zapewnić wygodę podczas wykonywania zadań zawodowych nawet przez wiele godzin, nie obciążać dodatkowo ani mięśni dłoni czy ramion, ani stawów. Taka klawiatura jest zazwyczaj wyposażona w regulację nachylenia, a także podstawki pod nadgarstki.Filtry monitorowe. Punkt umieszczony jest w lewym górnym rogu monitora stojącego na biurku, obok tableta.
Treść opisu: Filtry monitorowe to specjalne nakładki na ekran, które mają ograniczać emisję światła niebieskiego, dzięki czemu wzrok technika programisty jest bardziej chroniony. Filtry dodatkowo redukują zmęczenie oczu, w związku z czym można przed ekranami spędzić więcej czasu.Edytor kodu. Punkt umieszczony jest w prawym górnym rogu monitora stojącego na biurku, obok tableta.
Treść opisu: Edytor kodu np. Visual Studio Code to program, który ma za zadanie wspierać pracę technika programisty poprzez sprawdzenie np. składni. Zastosowanie go w codziennej pracy zdecydowanie ją ułatwia, pisanie czy odczytywanie kodu źródłowego staje się wtedy znacznie prostsze i szybsze.Narzędzie informatyczne do wykonywania działań liczbowych. Punkt umieszczony jest w lewym dolnym rogu monitora stojącego na biurku, obok laptopa.
Treść opisu: Narzędzie informatyczne do wykonywania działań liczbowych (np. kalkulatory BIN czy HEX) pozwala przykładowo przeliczać liczby zapisane w rozmaitych systemach: dziesiętnym, binarnym, ósemkowym czy szesnastkowym. Konwertowanie liczb na inne systemy liczbowe także ułatwia i przyspiesza działania technika programisty.Programy pomagające w zarządzaniu projektami. Punkt umieszczony jest w lewym górnym rogu monitora stojącego na biurku, obok laptopa.
Treść opisu: Programy pomagające w zarządzaniu projektami (np. Trello) mają za zadanie wspierać realizację projektu poprzez automatyzację działań, śledzenie postępu prac i komunikację między osobami pracującymi nad danym typem projektu. Technik programista może podejrzeć, co jest do zrobienia, a po wykonaniu swojej pracy poinformować o tym odpowiednich współpracowników.Tablet. Punkt umieszczony jest na tablecie leżącym na biurku.
Treść opisu: Tablet to kolejne urządzenie wykorzystywane w pracy technika programisty. Raczej nie posłuży do tworzenia oprogramowania, za to świetnie sprawdzi się do przetestowania już powstałych aplikacji.