Technik hotelarstwa

1
RBvrBXGTrf2RC
Model 3D recepcji.
Źródło: GroMar Sp. z o. o., Technik hotelarstwa, licencja: CC BY-SA 3.0.

Model 3D przedstawia recepcję. Należy kliknąć na znajdujący się na środku ekranu napis o treści „Kliknij aby pokazać model”.

Pokazane jest biurko z obrotowym fotelem, Na biurku jest terminal, telefon, przybory biurowe, monitor, klawiatura i myszka z podkładką. Biurko z przodu jest zabudowane, a od wewnętrznej strony są półki z kluczami do pokojów hotelowych. Nad ladzie postawiony jest kwiatek w doniczce i taca z jabłkami. Przed biurkiem stoi stojak z mapami i broszurami.

Na modelu 3D recepcji znajdują się punkty interaktywne na poszczególnych elementach grafiki oraz w lewym górnym rogu ekranu. Po kliknięciu na każdy z nich kamera kieruje się na dany element, a po prawej stronie ekranu pojawia się plansza z tekstem oraz nagraniem audio. Model 3D można obracać poprzez przytrzymanie lewego przycisku myszy i poruszaniu nią. W prawym górnym rogu, oprócz punktów interaktywnych z cyframi od jednego do siedmiu znajdują się też przyciski Zresetuj kamerę, po kliknięciu którego kamera powraca do początkowego ustawienia, oraz Zatrzymaj kamerę, za pomocą którego można rozpocząć lub zakończyć obracanie widoku.

Punkty interaktywne:

  1. Przybory biurowe -  Notes i długopis - za ich pomocą pracownik może notować ważne informacje, które mogą okazać się istotne również dla kierownika lub pracownika następnej zmiany.

  2. Terminal płatniczy -  Terminal płatniczy jest niezbędnym wyposażeniem znajdującym się na recepcji. Dzięki niemu goście hotelu dokonują opłat za pobyt bezpośrednio przy zwrocie klucza do pokoju.

  3. Półka z kluczami do pokojów -  Klucze do pokojów powinny być utrzymywane w porządku tak, aby odnalezienie właściwego nie stanowiło problemu dla pracownika.

  4. Mapy okolicy, foldery informacyjne, broszury -  Mapa ma ułatwić gościom hotelu poruszanie się po obcym mieście. Foldery informacyjne zawierają informacje na temat ciekawych miejsc i wydarzeń w okolicy. Powinny się w nich również znaleźć rozkłady jazdy komunikacji miejskiej oraz lista polecanych lokali gastronomicznych w pobliżu. W broszurach znajduje się spis dodatkowych usług hotelu, np. oferowane zabiegi SPA.

  5. Ozdoby -  Lada recepcji jest jednym z pierwszych miejsc, które widzą goście hotelu. Powinna zatem być jak najbardziej atrakcyjna i robić dobre pierwsze wrażenie.

  6. Krzesło biurowe -  Krzesło biurowe powinno być wygodne, ponieważ siedząc na nim, pracownik recepcji spędza większość dnia pracy. Powinno być także dostosowane do wystroju recepcji.

  7. Telefon -  Telefon umożliwia gościom hotelu łatwą komunikację z recepcją.