Technik archiwista

1
RCmgxR31zPk3I1
Model 3D przedstawiający miejsce pracy technika archiwisty.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., Miejsce pracy technika archiwisty, licencja: CC BY-SA 3.0.

Model 3D przedstawiający miejsce pracy technika archiwisty.

Na wizualizacji widać model miejsca pracy technika archiwisty. Po prawej stronie jest biurko z krzesłem obrotowym. Przy biurku stoi kosz na śmieci. Na blacie widoczny jest laptop, czytnik kodów kreskowych i inne drobne urządzenia biurowe i piśmiennicze. Obok biurka stoi szafka na dokumenty i urządzenie wielofunkcyjne. Naprzeciwko biurka stoi wózek na akta. Dalej widać regały automatyczne z segregatorami. Między regałami stoi drabina.

Na modelu znajduje się siedem punktów interaktywnych. Po kliknięciu punktu wyświetla się ramka z podpisem oraz nagraniem dźwiękowym z nim tożsamym. Do tekstu dołączony jest również opis, który także zawarty jest w nagraniu dźwiękowym. Treść oraz umiejscowienie punktów podane są poniżej.

  1. Komputer. Punkt umieszczony jest na prawej stronie biurka.
    Treść opisu: Komputer razem z oprzyrządowaniem takim jak monitor, mysz, klawiatura są niezbędne do wykonywania zadań zawodowych. Potrzebne są również dostęp do internetu oraz oprogramowanie – biurowe i specjalistyczne.

  2. Czytnik kodów kreskowych. Punkt umieszczony jest na lewej stronie biurka.
    Treść opisu: Urządzenie, które umożliwia odczytanie danych zaszyfrowanych w kodzie kreskowym. Jego działanie opiera się na wysyłaniu wiązki światła, która odbija się od przerw między czarnymi paskami kodu, a następnie wraca do skanera i pada na skupiające lustro. Kolejno wiązka światła pada na znajdujący się na płycie głównej fotodekoder, którego zadaniem jest odkodowanie informacji.

  3. Regały automatyczne. Punkt umieszczony jest na jednym z zielonych regałów niedaleko biurka.
    Treść opisu: Regały na dokumenty wzbogacone o urządzenia, które umożliwiają łatwe przesuwanie mebla. Dzięki nim optymalizuje się przechowywanie akt, oszczędzając miejsce w biurze.

  4. Drabina. Punkt umieszczony jest między zielonymi regałami.
    Treść opisu: W biurze często akta zajmują dużo miejsca, dlatego umieszczane są również na wysokich półkach. Dostęp do nich umożliwia drabina, należy jednak pamiętać o użytkowaniu jej zgodnie z zasadami BHP.

  5. Szafka na dokumenty. Punkt umieszczony jest po prawej stronie biurka, na dużej szarej szafce.
    Treść opisu: Umożliwia przechowywanie dokumentów. W przypadku tych, do których dostęp powinny posiadać jedynie wybrane osoby, przydaje się szafka zamykana na klucz.

  6. Urządzenie wielofunkcyjne. Punkt umieszczony po prawej stronie biurka, obok dużej szarej szafki.
    Treść opisu: Urządzenie to usprawnia pracę i pozwala zaoszczędzić miejsce w biurze. Łączy funkcję kserokopiarki, drukarki oraz skanera.

  7. Wózek na akta. Punkt umieszczony jest na białej szafce naprzeciwko biurka.
    Treść opisu: Ten sprzęt umożliwia przewożenie segregatorów, teczek z dokumentami itd. Przydatny jest zwłaszcza wtedy, kiedy trzeba przetransportować dużą liczbę akt.