Model 3D
Technik archiwista
Model 3D przedstawiający miejsce pracy technika archiwisty.
Na wizualizacji widać model miejsca pracy technika archiwisty. Po prawej stronie jest biurko z krzesłem obrotowym. Przy biurku stoi kosz na śmieci. Na blacie widoczny jest laptop, czytnik kodów kreskowych i inne drobne urządzenia biurowe i piśmiennicze. Obok biurka stoi szafka na dokumenty i urządzenie wielofunkcyjne. Naprzeciwko biurka stoi wózek na akta. Dalej widać regały automatyczne z segregatorami. Między regałami stoi drabina.
Na modelu znajduje się siedem punktów interaktywnych. Po kliknięciu punktu wyświetla się ramka z podpisem oraz nagraniem dźwiękowym z nim tożsamym. Do tekstu dołączony jest również opis, który także zawarty jest w nagraniu dźwiękowym. Treść oraz umiejscowienie punktów podane są poniżej.
Komputer. Punkt umieszczony jest na prawej stronie biurka.
Treść opisu: Komputer razem z oprzyrządowaniem takim jak monitor, mysz, klawiatura są niezbędne do wykonywania zadań zawodowych. Potrzebne są również dostęp do internetu oraz oprogramowanie – biurowe i specjalistyczne.Czytnik kodów kreskowych. Punkt umieszczony jest na lewej stronie biurka.
Treść opisu: Urządzenie, które umożliwia odczytanie danych zaszyfrowanych w kodzie kreskowym. Jego działanie opiera się na wysyłaniu wiązki światła, która odbija się od przerw między czarnymi paskami kodu, a następnie wraca do skanera i pada na skupiające lustro. Kolejno wiązka światła pada na znajdujący się na płycie głównej fotodekoder, którego zadaniem jest odkodowanie informacji.Regały automatyczne. Punkt umieszczony jest na jednym z zielonych regałów niedaleko biurka.
Treść opisu: Regały na dokumenty wzbogacone o urządzenia, które umożliwiają łatwe przesuwanie mebla. Dzięki nim optymalizuje się przechowywanie akt, oszczędzając miejsce w biurze.Drabina. Punkt umieszczony jest między zielonymi regałami.
Treść opisu: W biurze często akta zajmują dużo miejsca, dlatego umieszczane są również na wysokich półkach. Dostęp do nich umożliwia drabina, należy jednak pamiętać o użytkowaniu jej zgodnie z zasadami BHP.Szafka na dokumenty. Punkt umieszczony jest po prawej stronie biurka, na dużej szarej szafce.
Treść opisu: Umożliwia przechowywanie dokumentów. W przypadku tych, do których dostęp powinny posiadać jedynie wybrane osoby, przydaje się szafka zamykana na klucz.Urządzenie wielofunkcyjne. Punkt umieszczony po prawej stronie biurka, obok dużej szarej szafki.
Treść opisu: Urządzenie to usprawnia pracę i pozwala zaoszczędzić miejsce w biurze. Łączy funkcję kserokopiarki, drukarki oraz skanera.Wózek na akta. Punkt umieszczony jest na białej szafce naprzeciwko biurka.
Treść opisu: Ten sprzęt umożliwia przewożenie segregatorów, teczek z dokumentami itd. Przydatny jest zwłaszcza wtedy, kiedy trzeba przetransportować dużą liczbę akt.