Model 3D
Consulta il modello 3D del laboratorio di scienze in un liceo scientifico italiano. Sai come si chiamano tutti gli oggetti che si trovano nell’aula?
Zapoznaj się z modelem 3D pracowni nauk przyrodniczych w pewnym włoskim liceum o profilu ścisłym. Wiesz, jak nazywają się wszystkie przedmioty, które znajdują w sali?
Ilustracja przedstawia model 3D pracowni naukowej we włoskim liceum.
Istnieje możliwość przybliżania i powiększania elementów wyposażenia pracowni. Pracownia wyposażona jest w specjalny stół dla uczniów do przeprowadzania różnych doświadczeń. Uczniowie mają do dyspozycji mikroskop, który znajduje się na stole. Obok znajduje się palnik gazowy do eksperymentów chemicznych i termometr elektroniczny. Palnik jest połączony z dużym szklanym naczyniem, w którym zachodzi rekcja chemiczna. Widoczny jest ciemny dym. Na środku stołu znajduje się otwarta szafka z półkami z różnego rodzaju fiolkami i probówkami. Do górnej półki przymocowana jest lampa. Blat stołu wyposażony jest w listwę z gniazdkami elektrycznymi. Na stole znajdują się także okulary ochronne, waga elektroniczna, szklane fiolki. Stół posiada także zlew.
W pracowni znajduje się także biurko nauczyciela. Na stole widoczny jest laptop, notatnik oraz urządzenie z połączonymi probówkami. Za biurkiem nauczyciela na ścianie znajduje się tradycyjna tablica a obok niej tablica z okresowym układem pierwiastków. Przy tablicy pod ścianą stoi model anatomiczny człowieka ubrany w fartuch laboratoryjny. Na sąsiedniej ścianie znajduje się ekran projektora. Obok widoczna jest przeszklona witryna z różnymi substancjami. Na suficie, na wprost ekranu projektora znajduje się projektor.
Na poszczególnych sprzętach i elementach wyposażenia pracowni znajduje się 21 punktów klikalnych. Po kliknięciu każdego z nich, po prawej stronie otwiera się okno ze słowem lub zwrotem opisującym daną rzecz po włosku oraz plikiem audio.
– model mikroskopu - il microscopio, Il microscopio permette di guardare oggetti molto piccoli impossibili da studiare a occhio nudo.
– tradycyjna szkolna tablica - la lavagna
– waga - la bilancia, La bilancia serve a pesare le sostanze chimiche.
– termometr elektroniczny - il termometro elettronico, Il termometro elettronico serve a misurare la temperatura.
– model anatomiczny człowieka - il modello anatomico, Il modello anatomico facilita lo studio dell’anatomia dell’uomo.
– gniazdko elektryczne - la presa elettrica
– zlew - il lavello
– substancje chemiczne (odczynniki) - le sostanze chimiche
– palnik gazowy (do eksperymentów chemicznych) - il bruciatore a gas, Il bruciatore è utilizzato in molte reazioni chimiche.
– biurko nauczyciela - la cattedra dell’insegnante
– komputer - il computer
– ławka / stół (uczniowski) - il banco
– tablica okresowa (chemiczna) - la tavola periodica, La tavola periodica contiene tutti gli elementi chimici.
– krzesło - la sedia
– fartuch laboratoryjny - il camice da laboratorio, Il camice da laboratorio è un indumento protettivo.
– okulary ochronne - gli occhiali di protezione, Gli occhiali di protezione proteggono gli occhi dalle sostanze nocive
– lampka - la lampada
– probówka - la provetta, La provetta è un contenitore per sostanze chimiche.
– reakcja chemiczna (kilka probówek, naczyń chemicznych) - la reazione chimica
– projektor - il proiettore, Il proiettore serve a proiettare contenuti multimediali su uno schermo.
– ekran (do projektora) - lo schermo da proiezione
Abbina le descrizioni alle illustrazioni.
Dopasuj opisy do ilustracji.
Abbina le parole polecche ai loro equivalenti italiani.
Połącz polskie słowa z ich włoskimi odpowiednikami.
Abbina gli elementi del laboratorio scientifico alle categorie.
Dopasuj elementy laboratorium naukowego do kategorii.
Completa il testo con le preposizioni giuste.
Uzupełnij tekst odpowiednimi przyimkami.
1. sul, 2. sullo, 3. Sopra@@Dietro, 4. Nel, 5. Sui, 6. Dentro, 7. Su, 8. sulla, 9. Dietro@@Sopra laboratorio scientifico ci sono varie attrezzature che servono per osservazioni biologiche, esperimenti chimici e fisici. 1. sul, 2. sullo, 3. Sopra@@Dietro, 4. Nel, 5. Sui, 6. Dentro, 7. Su, 8. sulla, 9. Dietro@@Sopra banchi ci sono provette, microscopi e altri elementi necessari. 1. sul, 2. sullo, 3. Sopra@@Dietro, 4. Nel, 5. Sui, 6. Dentro, 7. Su, 8. sulla, 9. Dietro@@Sopra la cattedra c’è la lavagna. Sopra, 1. sul, 2. sullo, 3. Sopra@@Dietro, 4. Nel, 5. Sui, 6. Dentro, 7. Su, 8. sulla, 9. Dietro@@Sopra muro, c’è la tavola periodica che contiene tutti gli elementi chimici e i loro simboli. 1. sul, 2. sullo, 3. Sopra@@Dietro, 4. Nel, 5. Sui, 6. Dentro, 7. Su, 8. sulla, 9. Dietro@@Sopra i banchi c’è un proiettore che può essere utilizzato per visualizzare contenuti multimediali 1. sul, 2. sullo, 3. Sopra@@Dietro, 4. Nel, 5. Sui, 6. Dentro, 7. Su, 8. sulla, 9. Dietro@@Sopra schermo da proiezione. Il proiettore è collegato al computer, che si trova 1. sul, 2. sullo, 3. Sopra@@Dietro, 4. Nel, 5. Sui, 6. Dentro, 7. Su, 8. sulla, 9. Dietro@@Sopra cattedra dell’insegnante. 1. sul, 2. sullo, 3. Sopra@@Dietro, 4. Nel, 5. Sui, 6. Dentro, 7. Su, 8. sulla, 9. Dietro@@Sopra un lato dell’aula ci sono vari scaffali. 1. sul, 2. sullo, 3. Sopra@@Dietro, 4. Nel, 5. Sui, 6. Dentro, 7. Su, 8. sulla, 9. Dietro@@Sopra gli scaffali ci sono molte sostanze chimiche e altre attrezzature speciali.