Projektowanie wyrobów odzieżowych
MOD.03. Projektowanie i wytwarzanie wyrobów odzieżowych – krawiec 753105, technik przemysłu mody 311941
Mój własny projekt
PROGRAM ĆWICZENIOWY DO PROJEKTOWANIA PRZEZ DOBIERANIE
Ekran startowy programu został przedstawiony poniżej. W jego prawym górnym rogu znajduje się przycisk „Tryb pełnoekranowy”. Kliknięcie tego przycisku spowoduje uruchomienie programu w widoku pełnoekranowym, ponowne kliknięcie oznacza powrót do trybu zwykłego.
W górnej części ekranu startowego, na środku znajduje się przycisk „POLECENIE”. Po jego kliknięciu wyświetla się okno z treścią polecenia.

W lewej części ekranu znajduje się pionowe, częściowo rozwijane menu, zawierające typy sylwetki i urody oraz listę części garderoby, a także rodzaje materiałów.
Aby dokonać wyboru typu sylwetki należy kliknąć jej nazwę lub znajdujące się po jej lewej stronie pole jednokrotnego wyboru. Spowoduje to zaznaczenie pola, a wybrany typ sylwetki pojawi się w środkowej części ekranu.

Poniżej typów sylwetki należy wybrać część garderoby, a następnie z rozwijanej pionowej listy odpowiedni jej model. Po dokonaniu wyboru część garderoby pojawi się na sylwetce w środkowej części ekranu. Po prawej stronie wyświetli się opis wybranego właśnie elementu z możliwością dobrania koloru lub wzoru. W przypadku wybrania bluzki należy skompletować jeszcze spodnie albo spódnicę.
Na końcu należy wybrać rodzaj materiału (zestaw). Jego opis również pojawi się po prawej stronie ekranu.

Grafikę przedstawiającą wybrany typ sylwetki można przybliżać i oddalać za pomocą przycisków „+” i „-” lub przywrócić ustawienie domyślne za pomocą przycisku z okrągłą strzałką.
Po dokonaniu wszystkich wyborów należy kliknąć w znajdujący się na dole ekranu przycisk „Sprawdź”. W przypadku dokonania błędnych wyborów albo poprawnego dopasowania tylko część elementów, można rozwiązać ćwiczenie ponownie. W przypadku dobrania i zaznaczenia prawidłowych odpowiedzi pojawi się okno z dwoma przyciskami: „Wróć” i „Pobierz listę kroków”. Pierwszy umożliwia kolejne rozwiązanie ćwiczenia dla innych typów sylwetki, drugi powoduje zapisanie dokonanych wyborów w pliku pdf.

W dolnym poziomym menu znajdują się następujące pozycje: „Instrukcja”, „Baza wiedzy”, „Zapisz efekty pracy”, „Pobierz listę kroków”, „Zrzut ekranu”, „Spróbuj ponownie”.
Po kliknięciu przycisku „Instrukcja” pojawia się okno z informacjami o funkcjonalnościach programu ćwiczeniowego.
Po kliknięciu przycisku „Baza wiedzy” pojawia się okno z informacjami o typach sylwetki, typach urody, palecie kolorów i rodzajach materiałów odzieżowych. Podczas rozwiązywania ćwiczeń opcjonalnie można zapoznać się z tymi informacjami.
W celu zapisania postępów swojej pracy, należy użyć przycisku „Zapisz efekty pracy”. Po odświeżeniu strony i ponownym wejściu do programu będą widoczne ostatnio dokonane wybory.
Przycisk „Pobierz listę kroków” umożliwia zapisanie postępów w formie pliku pdf na dysku swojego komputera.
Kliknięcie przycisku „Zrzut ekranu” powoduje zapisanie w formie pliku graficznego png ostatniego widok programu.
Wybranie opcji „Spróbuj ponownie” umożliwia usunięcie wybranych elementów (zaznaczeń) i ponowne rozwiązanie ćwiczenia od początku.


Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Ddl4hpA2r
Płaszcz damski typu dyplomatka, wzorowany na klasycznej marynarce, dopasowany do sylwetki. Kołnierz wykładany, z zapięciem na trzy guziki od linii pod biustem. Zaszewki dopasowujące się oraz ukośne patki przy kieszeniach ciętych podkreślają smukłą talię. Rękawy wszywane, dwuczęściowe ze szwem przednim i tylnym, zwężone w dole. Delikatnie poszerzony dół płaszcza oraz wcięcie w talii podkreślają równowagę dołu i góry sylwetki.
Materiały, które podkreślają kobiece kształty, wszelkie miękko układające się tkaniny: bawełna z dodatkiem lycry, dzianiny, lekkie wełny. Wzory i kolory mogą być dowolnie zestawiane, natomiast należy pamiętać o podkreśleniu talii. Szlachetne materiały, takie jak jedwab, wełna, koronki i szyfony, użyte w klasycznych fasonach, doskonale podkreślą walory sylwetki. Możliwe odpowiedzi: 1. Klepsydra, 2. Gruszka, 3. Jabłko, 4. Prostokąt, 5. Odwrócony Trójkąt
Suknia z szerokim dekoltem wykończonym kołnierzem okrywającym ramiona. W przodzie i w tyle dopasowana cięciami redingot. Suknia od talii poszerzana, o długości poniżej kolana. Odcięcie w talii podkreśla wąski pasek.
Równoważymy sylwetkę przez zastosowanie w dolnych częściach ubioru tkanin ciężkich ale nie sztywnych, które będą miękko układały się na sylwetce, jednocześnie nie klejąc się do nóg. Dół ubioru stonowany, zawsze w najciemniejszym kolorze w porównaniu z pozostałymi elementami stroju. Góra sylwetki bardziej wyeksponowana przez lekkie tkaniny nadające objętości przy marszczeniach jak jedwab, satyna, szyfon. W sukienkach wielokolorowe desenie pomogą ukryć dysproporcje sylwetki. Możliwe odpowiedzi: 1. Klepsydra, 2. Gruszka, 3. Jabłko, 4. Prostokąt, 5. Odwrócony Trójkąt
Bluzka kopertowo zakładana, wiązana na pod linią gorsu. Głęboki dekolt w kształcie litery V. Rękawy wszywane, jednoczęściowe o długości do łokcia. Zaszewki piersiowe skierowane do linii pachy. Bluzka podczas użytkowania zakładana na spódnicę/spodnie o długości do linii bioder.
Spodnie o lekko obniżonej linii talii. W talii wykończone paskiem z podkroju. Zapięcie na zamek błyskawiczny umieszczony w lewym boku i wszyty do górnej krawędzi paska. Nogawki proste, szerokie, zakrywające kostkę.
Tkaniny nie powinny dodawać objętości sylwetce. Unikamy grubych, ciężkich i sztywnych materiałów. Właściwe mogą być kompozycje wzorzystej tkaniny z gładką - wysmuklą i przemodelują sylwetkę. Można zastosować skosy w ułożeniu wzoru. Tkaniny, dzianiny powinny luźno spływać z sylwetki, ale nie mogą kleić się do niej. Delikatnie drapowana, miękko układająca się dzianina może tuszować wybrane partie sylwetki. Możliwe odpowiedzi: 1. Klepsydra, 2. Gruszka, 3. Jabłko, 4. Prostokąt, 5. Odwrócony Trójkąt
Bluzka kimonowa z dużym okrągłym dekoltem. W przodzie na linii dekoltu ozdobne sznurowanie. Krótkie kimonowe rękawy opadające na ramiona tworzą falującą linię schodzącą do talii. Bluzka podczas użytkowania wkładana do spodni/spódnicy tworzy zbluzowanie nad talią.
Spódnica plisowana „solejka”, o długości zakrywającej kolana. Zapięcie na lewym boku na zamek błyskawiczny kryty. W talii wykończona paskiem zapiętym na guzik. W dole podszewki doszyta sztywna falbana, poszerzająca dół spódnicy.
Najlepszymi tkaninami będą te, które nie opinają zbytnio sylwetki i trzymają fason. Najlepsze będą ubrania z materiałów nieco sztywniejszych typu wełna, bawełna czy len, a także tych delikatnych i zwiewnych jak jedwab czy szyfon. W zestawieniach kolorystycznych właściwym jest wybór wyrazistych kolorów, w kompozycjach należy przełamać kształt sylwetki w dolnych i górnych partiach z równoczesnym podkreśleniem talii. Wskazane są wzory, unikamy natomiast pionowych linii. Możliwe odpowiedzi: 1. Klepsydra, 2. Gruszka, 3. Jabłko, 4. Prostokąt, 5. Odwrócony Trójkąt
Krótka bluzka z okrągłym dekoltem bez rękawów. Ramiona skrócone. Szew na środku przodu, z ozdobnym wycięciem w kształcie trójkąta. Zaszewki piersiowe przeniesione w kierunku linii dołu. Dół wykończony ukośnym pasem. Bluzka zapinana w tyle na guziki. Zapięcie w tyle na guziki.
Spódnica układana w kontrafałdy, wykonana ze sztywnej tkaniny. W dole wykończona doszytym pasem tkaniny, dającym możliwość łączenia kolorów czy materiałów. W talii wykończona paskiem. Zapięcie na środku tyłu na zamek błyskawiczny kryty, wszyty do górnej krawędzi paska.
Dla zrównoważenia sylwetki Unikaj wyrazistych i dominujących deseni w górnej jej części, odpowiednie natomiast będą dla dolnych partii garderoby. Tkaniny w dolnej części sylwetki nieco sztywniejsze bawełna, len , lub zwiewne szyfon, jedwab czy satyna z połyskiem, zmarszczone czy kloszowane dodadzą objętości i poprawią proporcje względem ramion. W górze sylwetki tkaniny, dzianiny, które miękko otulają sylwetkę nie dodając szerokości. Możliwe odpowiedzi: 1. Klepsydra, 2. Gruszka, 3. Jabłko, 4. Prostokąt, 5. Odwrócony Trójkąt
Powiązane ćwiczenia
- 3. Typy sylwetekPołącz w pary tekst z ilustracjami3. Typy sylwetek
R1cwS5FelgrV61 Do rysunków dopasuj nazwy typów sylwetek.Do rysunków dopasuj nazwy typów sylwetek.R16mu91F2yahQ1 Do podanych poniżej opisów dopasuj nazwy typów sylwetek. klepsydra Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. gruszka Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. jabłko Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. prostokąt Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. odwrócony trójkąt Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona.Do podanych poniżej opisów dopasuj nazwy typów sylwetek. klepsydra Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. gruszka Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. jabłko Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. prostokąt Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. odwrócony trójkąt Możliwe odpowiedzi: 1. Sylwetka damska nawiązująca proporcjami do męskiej. Zwykle jest wysoka, o szerokich (ale nie masywnych) wyraźnie zarysowanych, ramionach, które widocznie dominują i stanowią najszerszą część ciała. Talia jest mało zaznaczona ze względu na wąskie, sportowe biodra. Biust nie jest wydatny, raczej mniejszy. Pośladki mogą być zarówno szczupłe i nieco płaskie, jak i bardziej krągłe. Jest to sylwetka mocna i sprężysta, bez wrażenia ciężkości., 2. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w dolnych partiach ciała, górne partie raczej drobniejsze - bardzo charakterystyczne są spadziste, wąskie ramiona. Linia ramion opada, szyja jest długa. Bardzo często tułów jest wydłużony. Biust nie jest duży, czasem mały i płaski. Najbardziej masywną częścią ciała są biodra i uda. Łydki mogą być masywne z małym zwężeniem., 3. Sylwetka damska o punkcie ciężkości w górnych partiach ciała. Charakterystyczną cechą sylwetki jest brak talii oraz duży i pełny biust. Często kobiety o tym typie są wysokie oraz mają długie ręce i nogi. Sylwetka jest często przygarbiona, z krótką szyją. Kobieta o takiej sylwetce przybiera na wadze tylko w górnych partiach ciała: brzuch, ramiona, plecy, biust. Biodra, pośladki, kolana i łydki pozostają zawsze zgrabne., 4. Najbardziej pożądana sylwetka kobieca, w której ramiona i biodra są proporcjonalne (mają podobną szerokość), wcięcie w talii jest widoczne, biust i biodra są pełne, ale nie masywne. Charakterystyczne są też okrągłe pośladki. Sylwetka ta ma wiele zaokrąglonych linii, miękkich łuków i jest bardzo zmysłowa., 5. Wąska i długa sylwetka o drobnej budowie, przez co wydaje się być wyższa, niż w rzeczywistości. Biodra nie są mocno zaznaczone, talia jest delikatnie zaznaczona, ale dominuje wrażenie kruchości i lekkości. Kobieta o takiej sylwetce rzadko przybiera na wadze, ma długie ręce i nogi, może być lekko przygarbiona. - 4. Typy urodyPołącz w pary4. Typy urody
RQU6NizEROW1u - 7. Materiały odzieżowe i dodatki --- terminologiaGrupuj elementy7. Materiały odzieżowe i dodatki --- terminologia
RAFmjnKR1ksyt2 Dopasuj terminy do określonych miejsc w tabeli. Rodzaje materiałów odzieżowych Możliwe odpowiedzi: 1. taśma czepna (rzep), 2. tasiemka klejona skośna, 3. zamek, 4. kamela, 5. dzianina drapana, 6. etamina, 7. wkład klejowy, 8. laminat, 9. włóknina przeszywana, 10. filc, 11. wkłady barkowe, 12. aksamit, 13. watolina, 14. zatrzask, 15. boucle, 16. włóknitex, 17. sztruks, 18. guma, 19. satyna, 20. włóknina puszysta, 21. tafta, 22. podszewka, 23. flausz, 24. sznurek, 25. sztywnik, 26. single jersey, 27. oczko metalowe, 28. wkład nośny, 29. guzik, 30. gurt Dodatki krojone Możliwe odpowiedzi: 1. taśma czepna (rzep), 2. tasiemka klejona skośna, 3. zamek, 4. kamela, 5. dzianina drapana, 6. etamina, 7. wkład klejowy, 8. laminat, 9. włóknina przeszywana, 10. filc, 11. wkłady barkowe, 12. aksamit, 13. watolina, 14. zatrzask, 15. boucle, 16. włóknitex, 17. sztruks, 18. guma, 19. satyna, 20. włóknina puszysta, 21. tafta, 22. podszewka, 23. flausz, 24. sznurek, 25. sztywnik, 26. single jersey, 27. oczko metalowe, 28. wkład nośny, 29. guzik, 30. gurt Dodatki niekrojone Możliwe odpowiedzi: 1. taśma czepna (rzep), 2. tasiemka klejona skośna, 3. zamek, 4. kamela, 5. dzianina drapana, 6. etamina, 7. wkład klejowy, 8. laminat, 9. włóknina przeszywana, 10. filc, 11. wkłady barkowe, 12. aksamit, 13. watolina, 14. zatrzask, 15. boucle, 16. włóknitex, 17. sztruks, 18. guma, 19. satyna, 20. włóknina puszysta, 21. tafta, 22. podszewka, 23. flausz, 24. sznurek, 25. sztywnik, 26. single jersey, 27. oczko metalowe, 28. wkład nośny, 29. guzik, 30. gurtDopasuj terminy do określonych miejsc w tabeli. Rodzaje materiałów odzieżowych Możliwe odpowiedzi: 1. taśma czepna (rzep), 2. tasiemka klejona skośna, 3. zamek, 4. kamela, 5. dzianina drapana, 6. etamina, 7. wkład klejowy, 8. laminat, 9. włóknina przeszywana, 10. filc, 11. wkłady barkowe, 12. aksamit, 13. watolina, 14. zatrzask, 15. boucle, 16. włóknitex, 17. sztruks, 18. guma, 19. satyna, 20. włóknina puszysta, 21. tafta, 22. podszewka, 23. flausz, 24. sznurek, 25. sztywnik, 26. single jersey, 27. oczko metalowe, 28. wkład nośny, 29. guzik, 30. gurt Dodatki krojone Możliwe odpowiedzi: 1. taśma czepna (rzep), 2. tasiemka klejona skośna, 3. zamek, 4. kamela, 5. dzianina drapana, 6. etamina, 7. wkład klejowy, 8. laminat, 9. włóknina przeszywana, 10. filc, 11. wkłady barkowe, 12. aksamit, 13. watolina, 14. zatrzask, 15. boucle, 16. włóknitex, 17. sztruks, 18. guma, 19. satyna, 20. włóknina puszysta, 21. tafta, 22. podszewka, 23. flausz, 24. sznurek, 25. sztywnik, 26. single jersey, 27. oczko metalowe, 28. wkład nośny, 29. guzik, 30. gurt Dodatki niekrojone Możliwe odpowiedzi: 1. taśma czepna (rzep), 2. tasiemka klejona skośna, 3. zamek, 4. kamela, 5. dzianina drapana, 6. etamina, 7. wkład klejowy, 8. laminat, 9. włóknina przeszywana, 10. filc, 11. wkłady barkowe, 12. aksamit, 13. watolina, 14. zatrzask, 15. boucle, 16. włóknitex, 17. sztruks, 18. guma, 19. satyna, 20. włóknina puszysta, 21. tafta, 22. podszewka, 23. flausz, 24. sznurek, 25. sztywnik, 26. single jersey, 27. oczko metalowe, 28. wkład nośny, 29. guzik, 30. gurt - 8. Linie rysunkowePrzenoszenie elementów do komórek tabeli8. Linie rysunkowe
R1HUcdAwSYril2 - 10. Typy rysunków w projektowaniuPołącz w pary tekst z ilustracjami10. Typy rysunków w projektowaniu
R1Tpbq33d0QHR1 Dopasuj nazwy do ilustracji.Dopasuj nazwy do ilustracji.R1QAVRA9s0KjT11 Dopasuj nazwy do opisu. Rysunek techniczny Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego. Rysunek modelowy Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego. Rysunek żurnalowy Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego.Dopasuj nazwy do opisu. Rysunek techniczny Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego. Rysunek modelowy Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego. Rysunek żurnalowy Możliwe odpowiedzi: 1. przedstawia wygląd modelu odzieżowego na sylwetce w ruchu. Rysunek ten nie uwzględnia elementów modelowych i dekoracyjnych odzieży, daje ogólne wyobrażenie o całości modelu odzieżowego, informuje o charakterystycznych cechach linii modelowej odzieży. Proporcje tego modelu nie odpowiadają proporcjom sylwetki rysunku projektu plastycznego modelu odzieży. Może być wykonany różnorodną techniką jako rysunek, szkic lub plama malarska, jest też podstawą do opracowania rysunku projektu plastycznego., 2. to rysunek przedstawiający projekt modelu odzieży na sylwetce odpowiadającej antropometrycznym proporcjom ciała człowieka. Przedstawia zewnętrzny wygląd modelu odzieżowego w płaszczyźnie czołowej przedniej i tylnej, w płaszczyźnie strzałkowej z wyodrębnionymi, charakterystycznymi dla zaprojektowanego modelu, elementami odzieżowymi. Rysunek projektu plastycznego przedstawia linię i proporcje modelu odzieżowego oraz kompozycję wszystkich elementów odzieżowych i dekoracyjnych, tzn. linie cięć i szwów modelujących sylwetkę, położenie szwów i zaszewek modelujących wypukłości i wcięcia ciała, kształt wyłogów, kołnierza i kieszeni, rozmieszczenie zapięć, zaznaczenia fałd, stębnowań itp., 3. przedstawia elementy wyrobu odzieżowego z zachowaniem prawdziwych proporcji ułożone na płaszczyźnie. Wykonany jest na podstawie niezbędnej liczby wymiarów, zależnych od rodzaju wyrobu odzieżowego. Linie wymiarowe poszczególnych elementów wyrobu są oznaczone kolejnymi literami i cyframi, odpowiadającymi rzeczywistym wymiarom tych elementów w poszczególnych rozmiarach, podanych w tabeli wymiarów wyrobu odzieżowego.