Moje prawa konsumenckie. O czym osoba z niepełnosprawnością intelektualną powinna wiedzieć zanim zrobi zakupy
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy ze swoich praw konsumenta, tym bardziej może być to problem osób z niepełnosprawnością intelektualną. Książka z serii „Biblioteka self‑adwokata”, ma na celu zwiększenie podmiotowości osób z niepełnosprawnością intelektualną poprzez podniesienie świadomości prawnej oraz orientacji w rzeczywistości społecznej. Ta publikacja przedstawia kto i kiedy jest konsumentem i co wynika z tej roli. Autor w prostych słowach (publikacja zgodna z zasadami tekstu łatwego do czytania, dodatkowo każde zagadnienie ilustrowane obrazkiem) wyjaśnia, dla kogo jest ta książka. Opisując pojęcie konsumenta, przedstawia także jak można zawrzeć umowę konsumencką. Wymienia i wyjaśnia, jakie są prawa konsumenckie, także w przypadku zakupów na odległość, czym jest reklamacja, rękojmia czy gwarancja, jakie są między nimi różnice. Wskazuje także, kto zajmuje się pomaganiem konsumentom.
Otwórz linkOtwórz link
Źródło: Michał Orzechowski, Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną