Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Metadane scenariusza

ID (wypełnia redakcja)

Tytuł

My apartment

Przedmiot nauczania

Język angielski

Autor (imię i nazwisko)

Aleksandra Kazimierczyk

Adres (ulica, nr domu)

ul. Omulewska 14/4

Kod pocztowy, miejscowość

04‑128 Warszawa

Login autora w Scholaris

olakazimierczyk

Abstrakt

Scenariusz przygotowany do realizacji w trakcie 45‑minutowej lekcji, której celem jest zapoznanie uczniów ze słownictwem
i zwrotami przydatnymi do umiejętnego opisania mieszkania
i wszystkich znajdujących się w nim pomieszczeń. Uczniowie pracują z tekstem, z którego wynotowują wyrażenia przymiotnikowe przydatne do przygotowania takiego opisu. Kolejne ćwiczenia- rysowanie planu mieszkania i układanie opisów poszczególnych pomieszczeń jest ciekawym wprowadzeniem do pracy domowej, którą jest napisanie opisu mieszkania przeznaczonego do umieszczenia w rubryce „mieszkanie do wynajęcia”.

Wydawca

OSI CompuTrain

Źródło

Odnośniki

karta pracy ucznia, szablon do pracy z uczniem

Etap edukacyjny

gimnazjum, liceum

Informacje o prawach (wypełnia redakcja)

Słowa kluczowe

opis, pisanie, reading, writing, słownictwo, mieszkanie, my apartment, mieszkanie do wynajęcia

UDC (wypełnia redakcja)

Przybliżony czas trwania zajęć (dotyczy scenariuszy, kart pracy, testów, prezentacji)

45 minut

Uwagi

Scenariusz lekcji – My apartment

Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ze słownictwem i zwrotami przydatnymi do umiejętnego opisania wnętrza całego mieszkania. Uczniowie pracują z tekstem, z którego wynotowują wyrażenia przymiotnikowe, określające wygląd i cechy poszczególnych pomieszczeń. Uczą się również, jak ubarwić swój opis i sprawić, by mniej ciekawe elementy opisywanego wnętrza stały się dla czytającego bardziej atrakcyjne. Następnie uczniowie rysują plan swojego mieszkania, nazywając w nim poszczególne pomieszczenia
i najistotniejsze meble. Wreszcie charakteryzują każde pomieszczenie, używając do tego celu wyrażeń przymiotnikowych, zarówno zapożyczonych z przeczytanego wcześniej tekstu, jak i ze słowników. To ostatnie ćwiczenie pełni funkcję wprowadzenia do pracy domowej, którą jest stworzenie krótkiego, przyciągającego uwagę opisu mieszkania, będącego elementem ogłoszenia „mieszkanie do wynajęcia”.

Umiejętności

Uczniowie ćwiczą rozumienie tekstu czytanego (czytanie w celu zrozumienia ogólnej treści eseju, jak i czytanie ze zrozumieniem szczegółów). Podkreślają w tekście wyrażenia przymiotnikowe, przy których pomocy opisane zostały mieszkanie, jego wszystkie pomieszczenia i najbardziej charakterystyczne cechy*.* Przygotowanie planu własnego mieszkania jest wstępem do kolejnego zadania, w którym ćwiczona jest umiejętność pisania – każdy z uczniów charakteryzuje wszystkie pomieszczenia znajdujące się w jego mieszkaniu. Uczniowie korzystają ze zwrotów zawartych we wcześniej przeczytanym tekście, pracują również ze słownikami.

Metoda i forma pracy

W pierwszej części lekcji uczniowie pracują w parach – podkreślają wyrażenia przymiotnikowe
w tekście. Następnie pracują samodzielnie – rysują plan swojego mieszkania oraz tworzą krótkie charakterystyki wszystkich pomieszczeń.

Środki dydaktyczne

Ćwiczenia zawarte w karcie pracy ucznia: tekst do przeczytania – „My apartament” wraz
z omówionymi w scenariuszu ćwiczeniami.

Nauczyciel wprowadza uczniów w temat. Pyta, jak wyglądają ich mieszkania, jakimi przymiotnikami i zwrotami przymiotnikowymi mogą scharakteryzować poszczególne pomieszczenia, wynotowuje potrzebne słownictwo na tablicy, podkreślając równocześnie rolę różnorodnych i wyszukanych zwrotów.

Faza realizacyjna

READING FOR THE GIST – Uczniowie czytają tekst „My apartment”, a następnie podkreślają w nim wyrażenia przymiotnikowe, przy których pomocy opisane zostały wszystkie pomieszczenia w mieszkaniu.

READING FOR SPECIFIC INFORMATION – Uczniowie starają się odgadnąć znaczenia słów i zwrotów wykorzystanych w tekście. Wynotowują wszystkie nieznane im zwroty.

Następnie uczniowie rysują plan własnego mieszkania – nazywają wszystkie pomieszczenia
i najistotniejsze elementy wystroju wnętrza.

Faza podsumowująca

WRITING – Uczniowie przygotowują się do napisania ogłoszenia do rubryki „mieszkanie do wynajęcia”. Chcąc sprawić, by opisywane przez nich mieszkanie sprawiało wrażenie bardzo interesującego i wyjątkowego, do każdego pomieszczenia dodają krótki, ciekawy opis jego wnętrza. W tej ostatniej fazie lekcji przygotowują takie krótkie opisy. Mogą korzystać z pomocy nauczyciela, słowników i zwrotów zapożyczonych z tekstu przeczytanego na początku lekcji.

Załączniki

a. Karta pracy ucznia

Zawiera ćwiczenie opisane w scenariuszu – tekst „My apartment” wraz z ćwiczeniami*.*

b. Zadanie domowe

Na podstawie notatek sporządzonych w drugiej części lekcji uczniowie tworzą opis mieszkania, odpowiedni do umieszczenia go w rubryce „mieszkanie do wynajęcia”.

c. Szablon do pracy z uczniem

Zawiera tekst „My apartment” wraz z kluczem odpowiedzi.

Aleksandra Kazimierczyk

Nauczyciel języka angielskiego

British School

Warszawa

R1Wgz75Fu28Yz

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 44.50 KB w języku polskim