Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Na co mam ochotę?

Zdrowe produkty spożywcze

  1. Uczniowie rozmawiają w grupach na temat swoich upodobań smakowych. Zapisują nazwy produktów, które jadają najczęściej.

  2. Oglądają obrazek i dzielą się swoimi spostrzeżeniami, co mogło kobiecie zaszkodzić? Mogą podzielić się własną historią zatrucia pokarmowego, wymieniając prawdopodobną przyczynę chorób żołądka. Czy były tam produkty, które jadają najczęściej?

    R1Z8sAsvKh2Dc

    [Zjadła pizzę i czuje boleści, nudności, wymioty, osłabienie, biegunka, palenie, pieczenie, ucisk w żołądku]

  3. Uczniowie w grupach analizują obrazek; starają się rozpoznać i zapisać nazwy wartościowych produktów spożywczych wg podstawowych grup makro i mikroelementów: A, B, C, Na, D, E, K, J, Ca, Zn, Mg, K. Jak te makro i mikroelementy brzmią po polsku?

R1d1poyz2y8WS

SKRÓT

NAZWY MAKRO i MIKROELEMENTÓW

NAZWY PRODUKTÓW, W KTÓRYCH WYSTĘPUJĄ (wybieramy z produktów występujących na obrazku)

A

A

B

B

C

C

Na

sód

D

D

E

E

K

potas

J

jod

Ca

wapń

Zn

cynk

Mg

magnez

K

potas

Inne, jakie…..

  1. Uczniowie w gimnazjum w Piotrkowie przygotowali hasła dotyczące zdrowego żywienia:

    • Jabłka, śliwki czy maliny to dla wszystkich witaminy.

    • Zdrowie dadzą Ci owoce, bo witamin są w nich moce.

    • Nie chorujesz gdy warzyw i owoców próbujesz.

    • Zdrowe żywienie to mądre myślenie.

A jakie hasło reklamowe Ty byś przygotował/ła, które zachęcać będzie koleżanki
i kolegów do zdrowego żywienia?