Autor/autorka

URSZULA WARMUZ

1. Etap edukacyjny i klasa

szkoła podstawowa - klasa V

2. Przedmiot

historia

3. Temat zajęć

Na rycerskim zamku.

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat zgodny z podstawą programową.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie TIK jest doskonałym sposobem na zaciekawienie ucznia tematyką zajęć, skupia uwagę i zainteresowanie, motywuje do nauki i poszerzania wiedzy.

7. Cel ogólny zajęć

Stany średniowieczne - rycerstwo.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. uczeń potrafi wymienić elementy uzbrojenia średniowiecznego rycerza

  2. uczeń potrafi opowiedzieć jak wyglądała uroczystość pasowania na rycerza

  3. uczeń potrafi wymienić cechy charakterystyczne wzoru osobowego średniowiecznego rycerza

  4. uczeń rozumie pojęcia: rycerz, turniej rycerski, rozejm boży, rycerz bez skazy, pasowanie na rycerza. paź, giermek,

  5. uczeń zna elementy zabudowy średnio‑wiecznego zamku

9. Metody i formy pracy

Metody aktywizujące uczniów (ćwiczenia interaktywne - epodreczniki.pl, learningapps.org, interankiety.pl, wordwall.net), rozmowa nauczająca, praca z podręcznikiem.

Formy pracy - indywidulana i zbiorowa pod kierunkiem nauczyciela.

10. Środki dydaktyczne

Praca na aplikacji MS Teams.

Podręcznik do Historii, GWO, kl. 5

epodreczniki.pl

learningapps.org

interankiety.pl

wordwall.net

youtube.com

11. Wymagania w zakresie technologii

Lekcja prowadzona - nauczanie zdalne na aplikacji MS Teams.

Dla ucznia i nauczyciela: komputer, tablet lub smartfon wyposażony w kamerę, mikrofon i głośnik  z dostępem do Internetu.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Uczniowie wypełniją ankietę ewaluacyjną.

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=OouznxX4GUKNj2kaTnslgwJiEDNjjMBAkU80YdZzITdUQ0RGSjI0MlNQSU5HVFVFVVgyMjBaWjNJRC4u

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

-

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

zdalna